ARTIKEL 5: POLITIEVERORDENING NVHR Ruilbeurs Driebergen. (Algemeen)

door A. Ouwehand @, Amersfoort, 09-09-2019, 18:52 (1707 dagen geleden)

ARTIKEL 5: POLITIEVERORDENING NVHR Ruilbeurs Driebergen.

Verkopen "buiten" de NVHR ruilbeurzen in Driebergen !
ARTIKEL 5: POLITIEVERORDENING
Volgens de Algemene Plaatselijke Verordening is het niet toegestaan om buiten de ruilbeurszaal transacties af te sluiten.
M.a.w. het is NIET toegestaan op de openbare weg handel te drijven. Hierop zal gecontroleerd worden.

serieuse oplossing

door robot797 @, Rijssen, 09-09-2019, 19:02 (1707 dagen geleden) @ A. Ouwehand

betaal van te voren
dan is het een overdracht van goederen en geen handel drijven

--
Groeten Peter Veldman

ARTIKEL 5: POLITIEVERORDENING NVHR Ruilbeurs Driebergen.

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 09-09-2019, 19:21 (1707 dagen geleden) @ A. Ouwehand

Ik weet niet precies wat je met dit bericht bedoelt te zeggen, maar de oplossing die robot797 aangeeft lijkt me correct. Als de koopovereenkomst vantevoren gesloten is, kan niemand er moeilijk over doen dat een apparaat van de ene kofferbak in de andere geraakt. Je moet als agent ook wel van goeden huize komen om bij tientallen mensen tegelijk te constateren dat een apparaat uit een andere auto komt en onderdeel is van een ter plekke gesloten overeenkomst en niet van iemand die net een stapel van de beurs naar buiten heeft gesjouwd en de buit verdeelt ofzo.

M.i. is deze regel bedoeld om te voorkomen dat mensen met een kleedje of een tafeltje of een uithangbord aan hun kofferbak buiten gaan zitten om iets te doen dat ze binnen horen te doen. Ik heb dat ook nog nooit zien gebeuren.

ARTIKEL 5: POLITIEVERORDENING NVHR Ruilbeurs Driebergen.

door RenéDaemen @, Zaanstreek, 09-09-2019, 19:34 (1707 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Ik heb nog nooit politie gezien daar
Men heeft wel andere dingen te doen je betaald gewoon op de beurs en loopt mee naar de auto om goederen over te dragen
Niks meer en minder
Trouwens de eegels zijn al 40 jaar oud 1979 er is al heel wat verandert in de tijd gewoon niks van aantrekken
Overdracht goederen was al in Doorn ook het geval.
Anders even net doen of je de zaal in gaat wn rechts omkwer naar de auto
Iedereen loopt de hele dag met radio in en uit te sjouwen.
Politie schrijft alleen boetes uit fout parkeren en snelheid.
Als je bvb een k6 heb ga je niet de zaal insjouwen en vervolgens naar auto van pietje die hem gekocht heeft.
Als je plantjes of poeder verhanselt dat is wel strafbaar.
Wat buiten gebeurd is de NVHR niet verantwoordelijk voor

artikel 5: politieverordening NVHR Ruilbeurs Driebergen.

door leo van vreeswijk @, midden van het land, 09-09-2019, 20:16 (1707 dagen geleden) @ A. Ouwehand

Ja en?

Ieder weldenkend mens kan zien en begrijpen dat dit toch echt iets anders ligt dan een al dan niet georganiseerde kofferbak verkoop.

De regel is oud en bij ieder bekend. Onnodig om daar met kapitale hoofdletters op de diverse forums mee uit te pakken. Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee probeert te bereiken.

gr. Leo

artikel 5: politieverordening NVHR Ruilbeurs Driebergen.

door A. Ouwehand @, Amersfoort, 10-09-2019, 15:51 (1707 dagen geleden) @ leo van vreeswijk

Sorry Leo,
Zo bedoelde ik het niet.
Zie mijn reactie in deze draad.

ARTIKEL 5: POLITIEVERORDENING NVHR Ruilbeurs Driebergen.

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 09-09-2019, 20:47 (1707 dagen geleden) @ A. Ouwehand

Even een puntje van orde ("modbreak" in goed Nederlands). Ik zal het topic niet direct sluiten ook al geloof ik dat de standpunten wel een beetje langs zijn gekomen.

Wat ik eigenlijk wel een beetje verwacht, is een korte uitleg van wat je met dit bericht bedoelt of wilt bereiken. Ik zie een copypaste en mis een beetje een verklaring of een standpunt. Als je zo vriendelijk wilt zijn om die er nog even bij te zetten kan ik de thread met een gerust hart sluiten als dat nog nodig zou zijn.

ARTIKEL 5: POLITIEVERORDENING NVHR Ruilbeurs Driebergen.

door A. Ouwehand @, Amersfoort, 10-09-2019, 15:49 (1707 dagen geleden) @ A. Ouwehand

Sorry voor mijn "niet duidelijke" en onvolledige post.
Wat ik er mee bedoelde te zeggen is dat dit in het RHT 170 bij het beursreglement zoals altijd staat beschreven.

Wat ik bedoelde te zeggen, is dat ik nog nooit enige controle heb gezien en dat overdragen buiten niet of nauwelijks is te controleren.

Het artikel 5 vind ik dus nogal een "vaag" artikel.

ARTIKEL 5: POLITIEVERORDENING NVHR Ruilbeurs Driebergen.

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 10-09-2019, 16:03 (1707 dagen geleden) @ A. Ouwehand

Het artikel 5 vind ik dus nogal een "vaag" artikel.

Hallo Tony,

Dat kan en mag natuurlijk, het is jou mening. Alleen waarom wil je dat hier bespreken? Dit forum staat los van de NVHR, de enige overeenkomst is dat er erg veel NVHR leden regelmatig op dit forum kijken (maar lang niet allemaal). Het lijkt me beter om zo'n punt bij het bestuur aan te kaarten of op de ALV ter sprake te brengen. Er is vast een goede reden dat deze regel is ingevoerd.

Succes en ik verneem graag hoe het is afgelopen!

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

ARTIKEL 5: POLITIEVERORDENING NVHR Ruilbeurs Driebergen.

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 10-09-2019, 17:09 (1707 dagen geleden) @ A. Ouwehand
Gewijzigd door Maarten Bakker, 10-09-2019, 17:12

Dankje voor je verduidelijking :) Dat het een wat onduidelijke regel is zijn we het denk ik allemaal over eens. Ik denk dat de bedoeling is om vrijmarkttafreeltjes te voorkomen, althans daar kwam mijn vorige reactie op neer en dat lijkt me nog steeds de meest logische uitleg.

ARTIKEL 5: POLITIEVERORDENING NVHR Ruilbeurs Driebergen.

door A. Ouwehand @, Amersfoort, 10-09-2019, 17:18 (1707 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Dat is wat ik bedoel te zeggen wat je schrijft Maarten.
Niet iedereen begreep wat ik bedoelde met mijn post.
Ik was daar ook niet voor een ieder duidelijk over.
Maar, het forum beheer wil deze draad sluiten, en heb ik ook begrip voor.

ARTIKEL 5: POLITIEVERORDENING NVHR Ruilbeurs Driebergen.

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 10-09-2019, 20:42 (1706 dagen geleden) @ A. Ouwehand
Gewijzigd door Maarten Bakker, 10-09-2019, 20:44

Dat ben ik hoor :-D

Maar ik ben niet zo actief met slotjes. Ik bedoelde dat ik het dan met gerust hart kon doen als het nodig was. Heb nu niet het idee dat er nog een lange oninteressante discussie of herhaling van zetten volgt want de meeste mensen hebben hun mening wel gegeven en jij hebt het verduidelijkt. Dan heb ik ook geen zin om uit te loggen en weer in te loggen als beheer om er iets mee te doen en dan weer als Maarten in te loggen om normale reacties weer onder m'n eigen naam te plaatsen ;-)

powered by my little forum