Tip voor componenten opslag. (Algemeen)

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 04-01-2020, 15:07 (1566 dagen geleden)

Eerder was het zoeken naar de juiste weerstand of condensatorwaarde vaak lastig.
Een jaar of wat geleden wilde ik mijn oude floppy dozen maar eens opruimen.
Daarbij kwam het idee om componenten in plastic zakjes te doen, daarop de waarde te vermelden en in oplopende waarde in zo’n doos te doen.
Tot nu toe ben ik daar zeer tevreden over, alles snel bij de hand en doosje dicht voor een compacte opslag.
Groet, Ben

[image]

Tip voor componenten opslag.

door soundman2 @, Wouw, 04-01-2020, 16:48 (1566 dagen geleden) @ Ben
Gewijzigd door soundman2, 04-01-2020, 16:51

Per decade een kartonnetje met een TABje eraan en je zoekt nog vlugger en de zakjes hebben minder de neiging om onderin te gaan liggen.
Zouden de twintigers van nu nog weten wat floppydozen (5,25")zijn? (cd's passen overigens ook)
Ik heb laatst mij kleinzoon een nummer laten kiezen op een T65 kiesschijf telefoon. Dat duurde toch even hoe het verband was tussen de gaten boven de cijfers en het haakje, waar de vinger tegen stuit........

Tip voor componenten opslag.

door franc @, Loosbroek, 04-01-2020, 17:15 (1566 dagen geleden) @ soundman2

Nog even en je kleinzoon kan ermee appen!:-D :-D

Zeker, zo’n kiesschijf krijgen ze nauwelijks meer te zien.
Of ze moeten zin krijgen om naar een museum te gaan.

Groet Frank

Tip voor componenten opslag.

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 04-01-2020, 18:11 (1566 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Ben, 04-01-2020, 18:13

Goed idee om op de tussenflappen de tussenwaarde nog te vermelden, met of zonder karton.
De floppy dozen zijn/waren voor 1,44Mb floppy's de grotere dozen zijn al eerder verdwenen.
Het zakken van de plastic zakjes valt op zich wel mee als je er niet te weinig in stopt.
Groet, Ben

Tip voor componenten opslag.

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 04-01-2020, 20:29 (1566 dagen geleden) @ Ben

Ook hier weer geldt wees creatief.
:)

Tip voor componenten opslag.

door humfred ⌂ @, Dubai / Ras al Khaimah, 05-01-2020, 11:36 (1565 dagen geleden) @ Ben

Het feit dat je die floppy kastjes ook op slot kan doen vind ik heel belangrijk.:-D :-D

Tip voor componenten opslag.

door Fons Vendrik ⌂ @, Ter Aar, 05-01-2020, 15:03 (1565 dagen geleden) @ humfred

Het feit dat je die floppy kastjes ook op slot kan doen vind ik heel belangrijk.:-D :-D

Zolang je weet waar je de sleutel hebt gelaten. :-|

--
Groeten van Fons

"Het leven van een elektronicus gaat niet over rozen."

Tip voor componenten opslag.

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 05-01-2020, 15:24 (1565 dagen geleden) @ Fons Vendrik

Als je vrouw geen haarspelden gebruikt, kom je nog best een eind met spulletjes uit je gereedschapskist. Ik zou beginnen met een schroevendraaier en een tyrap.

powered by my little forum