android auto (Algemeen)

door ffeilers @, Breda, 11-01-2020, 20:19 (1559 dagen geleden)

Ik gebruik android auto in mijn auto (toyota yaris, met display (geen eigen navigatie van toyota aanwezig)).
Verbonden met mijn smartphone (huawei p30 pro) via usb kabel werkt dat prima voor (o.a.) google maps.
Maar .... ik wil liever geen kabel gebruiken.
De bluetooth verbinding is niet voldoende om de datastroom te handelen. Dit zou eigenlijk via wifi moeten.
Al lezende op internet begrijp ik dat in sommige auto s dat via wifi toepasbaar is.
De vraag is nu : wie weet hier een oplossing voor zodat een verbinding met usb kabel niet meer nodig is. (ben benieuwd, ik heb de oplossing tot op heden niet kunnen vinden)
mvg Frans

android auto

door kris ⌂ @, Gent, België, 11-01-2020, 21:39 (1559 dagen geleden) @ ffeilers

met een wifi USB stick en je GSM als hotspot zou het moeten kunnen werken. Wel een zaak van de Wifi stick juist in te stellen (op een PC).

android auto

door ffeilers @, Breda, 11-01-2020, 22:02 (1559 dagen geleden) @ kris

normaal gesproken als je een usb wifi stick in een pc stopt dan worden de drivers voor die stick automatisch geinstalleerd door windows, ik betwijfel of het "domme" scherm van de toyota ook de betreffende drivers zal laden zodat het deel zal uitmaken van het mediasysteem van de auto.
Ik meen althans dat bovenstaande uw bedoeling zou zijn.
mvg Frans

android auto

door kris ⌂ @, Gent, België, 12-01-2020, 10:48 (1559 dagen geleden) @ ffeilers

normaal gesproken als je een usb wifi stick in een pc stopt dan worden de drivers voor die stick automatisch geinstalleerd door windows, ik betwijfel of het "domme" scherm van de toyota ook de betreffende drivers zal laden zodat het deel zal uitmaken van het mediasysteem van de auto.
Ik meen althans dat bovenstaande uw bedoeling zou zijn.
mvg Frans

de intelligentie van je wagen is voor mij een onbekende.

maar als je nu je telefoon via USB verbind en ontstaat communicatie moet het toch meer zijn dan een dom scherm? Of loopt er een app die video over USB duwt? (bvb USB cam )

Uiteraard gaat niet iedere USB wifi stick zomaar werken, er zijn soorten in..

android auto

door ffeilers @, Breda, 12-01-2020, 11:30 (1559 dagen geleden) @ kris

wat ik er over lees is dat er inderdaad veel meer data naar het "domme " display moet namelijk o.a., de app google maps, daarvoor heb je dus een wifi verbinding nodig voor zover ik begrijp, mvg Frans

android auto

door franshack @, Hengelo ov, 12-01-2020, 22:35 (1558 dagen geleden) @ ffeilers

Mogelijk kun je de vraag ook deponeren op het toyota hybride forum


succes

--
The boldness of ignorance:
'I have split atoms, but no energy was released'.
Tesla

android auto

door ffeilers @, Breda, 13-01-2020, 05:53 (1558 dagen geleden) @ franshack

interessant, ga ik me in verdiepen, bedankt !!!
mvg Frans

powered by my little forum