Letters TW in spam (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 16-02-2020, 14:42 (1502 dagen geleden)
Gewijzigd door Forumbeheer, 16-02-2020, 20:32

Met de regelmaat van de klok krijg ik spamberichten in de mailbox, die er als volgt uitzien.
onderwerpTW(emailnaam@netwerk)
Onderwerp en netwerk zijn altijd verschillend, maar na het onderwerp staat altijd TW.
Zegt dat iets over een afzender of organisatie? Ik klik de mails altijd ongezien weg.

Letters TW in spam

door Goldline @, Oranjedorp, 16-02-2020, 17:32 (1502 dagen geleden) @ soundman2

Heb het zelfde probleem Henk,
Ik ben ook benieuwd wat er achter zit...

--
Cees PA1DBA

Letters TW in spam

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 16-02-2020, 20:01 (1502 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Forumbeheer, 16-02-2020, 20:33

Het lijkt voor de naam van de spammer "techwrestle" te staan. Een of andere "bombproof" mailprovider in India.

Ik verplaats je bericht trouwens even naar computertechniek, het is niet echt algemene transistorelektronica.

Letters TW in spam

door soundman2 @, Wouw, 16-02-2020, 22:03 (1502 dagen geleden) @ Forumbeheer

Ik verplaats je bericht trouwens even naar computertechniek, het is niet echt algemene transistorelektronica.

Foutje,even vergeten aan te vinken. De buren waarschuwen als je geen categorie hebt ingevuld.

Letters TW in spam

door J. Ketting @, 22-07-2020, 00:51 (1346 dagen geleden) @ soundman2

Dit soort spam ontvang ik dagelijks.

In mijn bezit zijn tientallen (nl) domeinnamen en wat opvalt, is dat de spam voor elk domein op info@... binnenkomt.
De meeste domeinen zijn bij mij als alias ingesteld en verwijzen naar de hoofddomeinen. Daar ik catch-all heb ingeschakeld, ontvang ik alles in de mailboxen van de hoofddomeinen. Echter, de domeinaliassen heb ik nooit ergens bekend gemaakt en zijn nooit voor e-mail gebruikt. Bovendien zijn sommige lastig te raden. Namen genereren aan de hand van een woordenlijst lijkt me daarom niet aannemelijk.
Je zou haast denken dat spammers een complete lijst via de SIDN hebben verkregen. Maar het lijkt me niet dat de SIDN dat zomaar doet.
Een andere mogelijkheid is dat mijn server (Plesk) de daarop draaiende domeinen prijsgeeft/uitlekt, al zou ik niet weten hoe.
Ik ben wel benieuwd hoe dat zit.

Letters TW in spam

door J. Ketting @, 22-07-2020, 00:57 (1346 dagen geleden) @ J. Ketting

Overigens, op domeinen die niet op .nl eindigen, ontvang ik dit soort spam niet. Blijkbaar richten ze zich op Nederlandse domeinen. En mogelijk ook Belgische (.be), maar die heb ik niet.

powered by my little forum