probleem IE 11 en Marktplaats (Computertechniek)

door loek @, Exloo (Drenthe), 17-02-2020, 13:25 (1501 dagen geleden)

Hallo Forumlezers,

Sinds een week kan ik geen pagina's meer bekijken op marktplaats.
De eerste start pagina werkt goed. Ook kan je alle advertenties en aanbiedingen die daar staan als gevolg van je surf gedrag ook aanklikken en bekijken.

Het gaat fout als je van de start pagina gaat zoeken naar bijvoorbeeld
"meetapparatuur gebruikt". Zelfs als je alleen "meeta" invult dan wordt dit automatisch aangevuld naar de twee keuze: Meetapparatuur en meetapparatuur gebruikt.

Kies je dan één van de twee dan verschijnt er een leeg wit scherm.

De computer van mijn vrouw is exact gelijk aan die van mij dus ook Windows 7 en IE11.
Ook bij deze computer is hetzelfde foute resultaat.

Ik had bij mijn computer nog wel van alles geprobeerd dus resetten IE11 en verwijderen cookies, etc. maar dat helpt ook niet.

Ik heb wel ergens gelezen dat Marktplaats IE11 niet meer ondersteund. Maar als het even kan wil ik blijven werken met IE11.

Hoewel ik veel werk met computers maar dan wel op een heel ander gebied voel ik me toch altijd niet op me gemak als het gaat om problemen met de PC die je voor internet en mail gebruikt.

Ook Windows 7 wordt niet meer ondersteund maar zo lang als het kan wil ik er wel mee blijven doorwerken.

Mijn vraag:
Weet iemand de oorzaak en een eventuele oplossing in IE11.
Als ik dan toch zou moeten over gaan naar een andere browser wat is dan de beste keus van de nieuwe browser.

Graag wat tips al vast bedankt met vriendelijke groet,

Loek

probleem IE 11 en Marktplaats

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 17-02-2020, 13:36 (1501 dagen geleden) @ loek

Marktplaats is een van de slechtere sites qua ondersteuning. Ik weet niet of IE nog iets als compatibiliteismode heeft, maar ik vrees dat dat niet gaat helpen.

Ik surf met de verouderde Opera 12.18 en de meeste sites doen het daar prima op. Marktplaats ook al heel lang in wisselende mate niet.

Omdat ik uit technische overwegingen liever geen chromiumgebaseerde browser gebruik, ben ik uitgekomen bij Firefox als browser voor alle sites die niet op m'n oude browser werken. Bovendien is die open source, dus geen rare commerciële belangen zoals die vaak spelen bij andere gratis software.

Op Windows 10 ben ik geneigd Edge te gebruiken, maar die gaat bij de volgende grote update ook over naar chromium. Desondanks zou je die ook wel kunnen proberen als dat zo uitkomt.

probleem IE 11 en Marktplaats

door Paul Brouwer @, Haarlem, 17-02-2020, 15:19 (1501 dagen geleden) @ loek

Zoals je al aangegeven hebt, wordt W7 niet meer ondersteund. IE11 zit in dat zelfde schuitje, zij het dat het niet meer "actief" ondersteund wordt en er zo nu en dan een update voor verspreid wordt.

Ikzelf draai onder W10 met FireFox als internet browser en ondervindt geen enkel probleem. Ook onder W7 niet toen ik daar nog mee werkte. Edge is een crime en is ook langzamer dan FireFox.

Groeten,
Paul

probleem IE 11 en Marktplaats

door PA2JAN @, Marknesse, 17-02-2020, 15:43 (1501 dagen geleden) @ loek

Hallo Loek,
Ik gebruik ook W7, de 64 bits versie; ik vind Windows 10 een crime.
Bij Windows 7 gebruik ik Waterfox, dat is de (snelle) 64 bits versie van Firefox.
Om de commercie wat te beteugelen, heb ik Ad-blocker ultimate, en Ghostery, en Self Destructing Cookies als add-on geinstalleerd, dit werkt ook bij Firefox.
Marktplaats werkt gewoon, probleemloos, en zonder al die extra reclame.
Windows 7 update hier gewoon nog iedere maand.
Probeer Firefox (32 bits) of Waterfox (64 bits) maar eens, maar wel met bovengenoemde add-ons geactiveerd. Je went er snel aan, en je bent verstoken van alle advertenties en Microsoft bemoeienis.
Vriendelijke groet,
Jan

probleem IE 11 en Marktplaats

door soundman2 @, Wouw, 17-02-2020, 16:19 (1501 dagen geleden) @ PA2JAN
Gewijzigd door soundman2, 17-02-2020, 16:24

W10 heeft ook mijn hart nog niet gestolen, maar de mogelijkheid om W7 naar W10 om te zetten was er in december nog, helemaal zonder kosten. Als je een legale W7 hebt, dan wordt W10 automatisch gevalideerd. Ergens heeft W7 een code weggeschreven in de PC en als die aanwezig is, dan volgt automatisch legalisering.
Ik liep altijd ver achter, ik heb zelfs nog een PC draaien op W98 en op XP. Als ik die weg doe, dan moet ik mijn labelprinter en nog wat meer ook wegdoen, omdat er geen drivers meer voor zijn. Mijn prima werkende, dubbelzijdig printende HP Business Inkjet 1100DTN vertikte het zelfs al in W7 om dubbelzijdig af te drukken. Ik snap niet dat bij elke nieuwe versie van Windows, ook de drivers compleet anders zijn.
Ik lees nu dat er ook nog andere browsers zijn als Firefox:-D
Sinds het DOS tijdperk gebruikte ik als filemanager Norton Commander. Dat hij nu Wincommander of Total Commander heet maakt niet uit, blijft een fijne filemanager. (Vind ik)

probleem IE 11 en Marktplaats

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 17-02-2020, 16:31 (1501 dagen geleden) @ PA2JAN
Gewijzigd door Maarten Bakker, 17-02-2020, 16:32

Firefox is er ook gewoon in 64 bits.

Ik heb bij een klant Waterfox lopen in verband met verouderde plugins die moesten blijven werken, verder is er geen specifiek voordeel aan die variant.

probleem IE 11 en Marktplaats

door Paul Brouwer @, Haarlem, 17-02-2020, 18:20 (1501 dagen geleden) @ PA2JAN
Gewijzigd door Paul Brouwer, 17-02-2020, 18:22

Waterfox? Nooit van gehoord. Ik gebruikt gewoon FireFox (64 Bits).

Ik ben het wel met jou eens dat W10 echt iets anders is dan W7 maar als je eenmaal aan W10 gewend bent (en dat gaat heel snel) dan wil jij echt niet meer terug. Bovendien werkt W10 ook stukken sneller als W7.

Groeten,
Paul

probleem IE 11 en Marktplaats

door soundman2 @, Wouw, 17-02-2020, 20:23 (1501 dagen geleden) @ Paul Brouwer
Gewijzigd door soundman2, 17-02-2020, 20:25

Je kunt ook nog gebruik maken van classic shell, dan lijkt het nog meer op XP

probleem IE 11 en Marktplaats

door kris ⌂ @, Gent, België, 17-02-2020, 23:07 (1501 dagen geleden) @ loek

vraag : waarom willen sommigen met oude windows draken nog het net op? :-)

Het was van in het begin van het PC tijdperk al duidelijk dat meegaan met de flow de beste weg is. Niet dat ik daar zelf fan van ben, je wordt om de x jaar gedwongen wat nieuws te kopen, maar het is niet anders, en het was van in het begin al duidelijk dat het zo zou lopen.. een PC is nu eenmaal nooit "af".. een analoge stukje hardware, dat is meteen "af",nadeel daarvan is dat het niet kan evolueren, maar je weet wel wat je hebt.

Nu begrijp ik heel goed dat je wat oudere PC's in leven houdt voor randapparatuur die enkel daarmee werkt.

Ik heb er ook zo een stelletje staan.. XP, ME, W7 etc.. maar ik beschouw dat eerder als meet/regel apparatuur en regel 1 daarbij is dat die nooit, maar dan ook nooit nog aan het publieke net gaan.

probleem IE 11 en Marktplaats

door soundman2 @, Wouw, 18-02-2020, 12:17 (1501 dagen geleden) @ kris

Ik heb er ook zo een stelletje staan.. XP, ME, W7 etc.. maar ik beschouw dat eerder als meet/regel apparatuur en regel 1 daarbij is dat die nooit, maar dan ook nooit nog aan het publieke net gaan.

Ze hangen wel aan mijn netwerk. Als daar wat in kruipt wat er niet hoort, dan kunnen ze alsnog slachtoffer worden. Overigens maak ik me ook zorgen over mijn back-up disk. Die doet trouw zijn werk en is altijd on netwerk. Ik weet (nog) niet hoe de die kunt beveiligen. Ik kan hem van het netwerk fysiek afkoppelen, maar van tijd tot tijd moet je hem dan toch aansluiten. Een slim virus kan gewoon wachten, tot de schijf zich op het netwerk meldt en dan is het alsnog bingo. Hoe gaat dat trouwens met zoiets als een cloud?

probleem IE 11 en Marktplaats

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 18-02-2020, 12:39 (1501 dagen geleden) @ loek

Omdat het zo plotseling is opgetreden zou ik eens kijken naar de virusscanner.
Die wordt steeds vernieuwd (b.v. Avast of AVG) en zou de blokkade kunnen veroorzaken.
Groet, Ben

probleem IE 11 en Marktplaats

door loek @, Exloo (Drenthe), 20-02-2020, 13:59 (1498 dagen geleden) @ loek

Hallo Forumlezers,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik had gehoopt op een mogelijke oplossing in IE11 zelf, maar waarschijnlijk is dat zeer complex.

Uiteindelijk heb ik Firefox geïnstalleerd en eigenlijk heb ik er spijt van dat ik daar mee zo lang gewacht heb.

De installatie stelde niets voor, ging zeer snel en zonder bijzondere handelingen.
De verdere instellingen van Firefox worden in duidelijke taal aangegeven.
En wat een verademing voor wat betreft de storende advertenties, bij onder andere marktplaats. Er komt geen één reclame meer voor en de browser is veel sneller.

Het enige wat ik mis is de mogelijkheid van opslaan van favorieten zoals dat gaat in IE11.

In Firefox zit wel zoiets als Bladwijzers, maar ik had in IE11 mapjes in favorieten met bijvoorbeeld "zoeken" of "schema's" met daar in opgeborgen de betreffende sites.

Maar dit is waarschijnlijk nog door onervarenheid dat dit niet lukt in Firefox.


Nogmaals allen bedankt voor de tips

Met vriendelijke groet,

Loek

probleem IE 11 en Marktplaats

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 20-02-2020, 15:02 (1498 dagen geleden) @ loek

Loek
Favourite kun je mappen aanmaken.
Gebruik het al vanaf Netscape 1 versie

Let ook op de add on functies.
Bv downloaden van veel files in 1x
van een pagina.

Kijk maar even bij add functie.
Keuze genoeg.

Firefox heeft hoge mate van privacy.
en je kunt veel gebruikte in de menu balk zetten als directe knop.
Gewoon even slepen.

powered by my little forum