Vraag over mozilla Thunderbird. (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 10-04-2020, 17:59 (1477 dagen geleden)
Gewijzigd door soundman2, 10-04-2020, 18:48

Voor een familielid heb ik een tijdje de email bijgehouden.
Ik heb daarvoor op mijn eigen PC het programma Thunderbird geïnstalleerd en hetzelfde account aangemaakt als dat van mijn familielid.
De berichten van de inbox heb ik allemaal in een aparte map in de inbox gezet.
Ik wil alle berichten (100+)nu doorsturen, naar mijn familielid. Ik kan ze met ctrl-a allemaal markeren. Met de rechter muistoets kan ik de optie "doorsturen als bijlagen" kiezen. Ik stuur ze dan naar dat familielid die uiteraard hetzelfde emailadres gebruikt. Het lijkt of er wat gebeurt, maar mijn familielid zegt niets ontvangen te hebben.
Een voor een doorsturen kan ook, maar dan ben ik wel even bezig.
Wie weet het?

Vraag over mozilla Thunderbird.

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 10-04-2020, 18:24 (1477 dagen geleden) @ soundman2

Zou zaakje inpakken in ZIP.

Dan zip herbenoemen bv naar pip (ivm mogelijk strakke instellingen)

Dan als bijlage
Maar let op ook daaraan zit een grens, grote MB bijlage

Uiteraard ontvang zijde weer herbenoemen enz.

Vraag over mozilla Thunderbird.

door soundman2 @, Wouw, 10-04-2020, 18:26 (1477 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door soundman2, 10-04-2020, 18:28

De crux is dat mijn famililielid een volslagen computeranalfabeet is..........
Je kan hem een kunstje leren, maar één komma anders en er komen al vragen.

Vraag over mozilla Thunderbird.

door HM @, Hilversum, 10-04-2020, 18:29 (1477 dagen geleden) @ soundman2

Je had waarschijnlijk aangevinkt : direct van server verwijderen of iets in die strekking...

Anders had je vriend gewoon OOK de mailtjes gehad.

Heeft hij zijn mailprogramma al een keer gestart ?

Vraag over mozilla Thunderbird.

door soundman2 @, Wouw, 10-04-2020, 18:46 (1477 dagen geleden) @ HM

Inderdaad is het zo, dat na het ophalen van de mail, de mailserver weer leeg is. Van die optie kan ik daardoor geen gebruik maken. Ik kan de berichten wel een voor een doorsturen, maar liefst laat ik dom herhaalwerk door de pc uitvoeren:-(

Vraag over mozilla Thunderbird.

door HM @, Hilversum, 11-04-2020, 10:01 (1477 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door HM, 11-04-2020, 10:04

Mozilla heeft import en export functies. Daarmee zou je de mail in 1 bestand moeten kunnen krijgen die je dan per wetransfer overstuurd.

Aan de andere kant kan dan het bestand met de mailtjes weer worden geimporteerd.
Dat is meestal niet heel moeilijk maar je moet dat wel even een keer oefenen zodat je je vriend telefonisch kan helpen.

Je kunt met teamviewer oid even zijn pc overnemen en het voor hem doen.
Teamviewer werkt erg makkelijk, ga naar de website teamviewer, installeer het allebei en laat hem de code op het scherm doorgeven.
Daarna kun jij op zijn pc werken.

Vraag over mozilla Thunderbird.

door soundman2 @, Wouw, 11-04-2020, 15:19 (1477 dagen geleden) @ HM
Gewijzigd door soundman2, 11-04-2020, 15:21

Het probleem zit bij mijn familielid.
Het scherm van Thunderbird mist wat zegt hij, de prullenbak etc, staat in een menu aan de linkerzijde van het scherm. Dat is er kennelijk niet meer.
Dan zeg je : "zoek in het menu of de keuzebalk het item BEELD op en kijk wat er in het menu staat.
Wablief? Wat is een menu....?
Tot zover mijn familielid
Remote desktop o.i.d. kan wel, maar dan moet ik er toch naar toe, of hij moet de laptop meebrengen. Corona gooit wat dat betreft een beetje roet in de bezoekfrequentie.

Vraag over mozilla Thunderbird.

door Paul Brouwer @, Haarlem, 12-04-2020, 11:40 (1476 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Paul Brouwer, 12-04-2020, 11:41

Henk,

Jij zegt de mails in een aparte map in de inbox te hebben gezet. Dat kan jij met een USB-stick deze map naar die andere PC overhevelen.

[image]

Directory van file: ///C:/Users/<jouw naam>/AppData/Roaming/Thunderbird/Profiles/egr2asur.default/Mail/pop.zonnet.nl/Inbox.sbd/test

(bovenstaande filenaam is maar een test)

Groeten,
Paul

PS
Als jij bij installatie voor POP3 hebt gekozen, zal er geen kopie op de server blijven staan. Dat is met IMAP juist wel het geval.

--
[image]

Vraag over mozilla Thunderbird.

door soundman2 @, Wouw, 12-04-2020, 12:11 (1476 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Paul, voor mij zou het allemaal geen probleem zijn, maar corona speelt ook hier parten. Mijn familielid is juist terug uit het ziekenhuis/revalidatie, omdat daar ook het virus heeft toegeslagen. Of de persoon het virus heeft opgedaan weten we ook pas na 14 dagen. Indien niet nodig ga ik dus niet daar op bezoek. Afgeven kan mijn kennis ook niet.
Het probleem gaf ik al eerder aan. Hij is een gebruiker en verder totaal niet geïnteresseerd in de computer. Even een kleine afwijking in het omgaan met een programma en hij weet het niet meer. Uitleggen is dan ook vrijwel onmogelijk.
Ook reguliere mails worden niet gevonden. Kennelijk ziet het openingsscherm van de browser er wat anders uit als gewoonlijk.

Vraag over mozilla Thunderbird.

door Paul Brouwer @, Haarlem, 12-04-2020, 14:40 (1476 dagen geleden) @ soundman2

Henk,

Dan toch over 2 á 3 weken. ;-)
Jij weet nu in welke directory het file (of beter files) staat(n).

Groeten,
Paul

--
[image]

powered by my little forum