CYRUS III Versterker (Gezocht)

door Jan Dirk @, Stadskanaal, 10-01-2011, 21:15 (4866 dagen geleden)

Heren,

Wie kan mij helpen aan service documentatie van deze versterker, n.l. een "Cyrus III type HA7A" met losse voeding "PSX-R". Het rechter kanaal geeft een negative uitgangs-spanning van 15V waardoor de voeding onmiddelijk uitschakeld zodra je ook maar iets aansluit, het linker kanaal is OK
De eindtransistoren van het rechter kanaal zijn namelijk wel goed

[image]

[image]

groet JD

CYRUS III Versterker

door Arjan Havelaar @, 10-01-2011, 21:40 (4866 dagen geleden) @ Jan Dirk

Hallo Jan Dirk,

Mail mij maar even. Heb twee schema's gevonden. Dan mail ik die even naar je door.

Met vriendelijke groet,

Arjan Havelaar

CYRUS III Versterker

door Jan Dirk @, Stadskanaal, 10-01-2011, 22:05 (4866 dagen geleden) @ Arjan Havelaar

Hallo Arjan,

Bedankt voor je snelle reactie :) :) :) :)
Zie jouw mail.

Mvg Jan Dirk.

CYRUS III Versterker

door Pieter Woutersen, 17-08-2011, 20:38 (4647 dagen geleden) @ Arjan Havelaar

Hallo Arjan,
mijn Cyrus 3 versterker is in reparatie vanwege het wegvallen van het rechterkanaal, tevens is er een probleem met de volumeweergave, hij kan niet fluisterzacht, begrijp ik goed dat jij een servicemanual hebt van deze HA7A ? het bouwjaar en weeknummer van de mijne is 9403. Kun je mij dit toesturen ? Zou geweldig zijn, mijn mailadres is zie envelopje,

BvD mvg Pieter.


Om privacy redenen zijn de letterlijke emailgegevens aangepast.

Paul
Forumbeheer

CYRUS III Versterker

door Pieter Woutersen, 20-08-2011, 21:27 (4644 dagen geleden) @ Pieter Woutersen

In de schematheek zijn twee links naar de Cyrus 3 opgenomen, helaas leveren deze niets op omdat er niets gevonden kan worden, heb inmiddels wel een schema gevonden maar daar ontbreekt nog het gedeelte van de volumeregeling.
Wie kan hier wat mee?

BvD gr. Pieter.

CYRUS III Versterker

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 20-08-2011, 22:49 (4644 dagen geleden) @ Pieter Woutersen

Hallo Piter,

De schenatheek kan er voor diens gebruikers baat bij hebben. Mail het even door.

Paul
Forumbeheer

Schema CYRUS III versterker aan schematheek toegevoegd

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 14-01-2011, 01:25 (4863 dagen geleden) @ Jan Dirk

Met dank aan Arjan Havelaar zijn een tweetal schema's aan de schematheek toegevoegd.

Paul
Forumbeheer

powered by my little forum