Onduidelijk display (Toestel of techniek)

door hdegreeuw @, Andijk, 14-06-2020, 22:21 (1404 dagen geleden)

[image]

Langzamerhand ging het display achteruit.
Dus het apparaat open gemaakt en met isopropylalcohol de contacten van de display en van de print schoongemaakt.
Tevens het tussenliggende rubberen verbindingsstrip er mee bewerkt.
Of ik nu nieuwe batterijen of een externe voeding gebruik, ik krijg het niet beter.

Is dit einde verhaal?

Nieuwe zijn niet duur dat is het punt niet, maar waardoor gaat het display zo achteruit

Onduidelijk display

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 15-06-2020, 08:23 (1403 dagen geleden) @ hdegreeuw

Tevens het tussenliggende rubberen verbindingsstrip er mee bewerkt.

Nieuwe zijn niet duur dat is het punt niet, maar waardoor gaat het display zo achteruit?

De rubber verbindingsstrip gaat achteruit, niet het display. In deze strook schiliconenrubber zitten om en om stukjes geleidend materiaal en isolerend materiaal. De strook rubber wordt na verloop van tijd kleiner door de druk tussen printplaat en glas (daar zit hij tussen). Het gevolg is verlies van contactdruk waardoor er overgangsweerstand ontstaat.

Vervanging van het matje lost het probleem vaak op, maar dan moet je wel zo'n matje vinden van de goede maat.....

Succes!

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Onduidelijk display

door Drambuie @, Breda, 15-06-2020, 12:39 (1403 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Zoekwoord: 'zebra strip'

Onduidelijk display

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 15-06-2020, 12:47 (1403 dagen geleden) @ Drambuie

Zoekwoord: 'zebra strip'

Precies! Alleen ik kwam niet op de naam, dacht iets met een paard, maar dat leek me niet logisch :-D :-D :-D

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Onduidelijk display

door pdegro @, Lievegem (Belgie), 19-06-2020, 17:41 (1399 dagen geleden) @ hdegreeuw

Zou het, al dan niet tijdelijk, helpen, om de zebra strip onder een zwaar gewicht,op vlakke ondergrond, een tijdlang te laten liggen en zo zijn oude vorm terug te krijgen? Eventueel tussen twee latjes en met lijmklemmen een beetje spanning op zetten. Wie niet waagt...
Succes.

Onduidelijk display

door hdegreeuw @, Andijk, 19-06-2020, 19:50 (1399 dagen geleden) @ pdegro

Dat had ik ook al eens geprobeerd, met de contactvlakken links en recht en er boven op iets zwaars geplaatst.
En hoopte dat het dan iets dikker zou worden en er een beter contact zou zijn.
Maar dat heeft ook niet geholpen.
Ga eens proberen of ik met een fijn schuurpapiertje het contactvlak wat kan opruwen.
Maar misschien is het dan helemaal einde verhaal.

Hessel

Onduidelijk display

door pdegro @, Lievegem (Belgie), 20-06-2020, 17:04 (1398 dagen geleden) @ hdegreeuw

'k Vrees dat schuurpapier wel 'ns het einde zou kunnen betekenen.
Volgende stap zou kunnen zijn, de zebra strip tussen 2 houten latjes en dan met lijmklemmen er gedurende 24-48 uur veel druk op zetten. Hopelijks krijgt de strip er z'n oude afmetingen terug en maakt beter contact tussen print en glas. Succes.

Onduidelijk display

door hdegreeuw @, Andijk, 28-06-2020, 22:57 (1390 dagen geleden) @ pdegro

Mag ik u hartelijk bedanken

Dat was een heel goede suggestie.:-)
Heb hem een paar dagen tussen 2 stevige latjes geklemd en kon zien dat hij wat hoger was geworden.
En werkt het display weer, voor hoelang dat zullen we wel merken dit was een goede tip.


Hessel

Onduidelijk display

door pdegro @, Lievegem (Belgie), 30-06-2020, 12:34 (1388 dagen geleden) @ hdegreeuw

Heel fijn om te horen dat het terug werkt, Hessel.
Ben ook benieuwd hoe lang dit nu goed gaat en of dit na verloop van tijd voor herhaling vatbaar blijft.

powered by my little forum