aansluiting MD-draaitafel en subwoofer op NAD M3 (Algemeen)

door Paul van der Mast @, Ulvenhout, 14-06-2020, 23:20 (1418 dagen geleden)

Van mijn zoon erf ik een M3 Dual Mono Integrated Amplifier van NAD. Een fantastisch ding, maar ik weet niet hoe ik daar een draaitafel met MD-element op aan kan sluiten. Ik vrees dat er een RIAA-versterkertje tussen moet, waardoor de sublieme kwaliteit van de versterker verloren kan gaan. Ook weet ik niet hoe een (ik neem aan actieve) subwoofer aangesloten kan worden. De LS-uitgangen links en rechts zijn gelukkig wel dubbel uitgevoerd. Weet iemand hoe ik beide op de juiste manier aansluit?

Bedankt alvast.

Paul

aansluiting MD-draaitafel en subwoofer op NAD M3

door Anton van den Oever @, Hazerswoude-dorp, 14-06-2020, 23:34 (1418 dagen geleden) @ Paul van der Mast

Daar heeft NAD een prima bijpassende oplossing voor, de NAD PP 2e voorversterker.
Is dacht ik iets van ca. € 150,- maar dan heb je ook wel iets kwalitatief goeds.
De meeste subwoofers kan je zowel (parallel) aan de luidspreker uitgangen aansluiten maar hebben meestal ook lijningangen.
m.vr.gr.
Anton van den Oever

aansluiting MD-draaitafel en subwoofer op NAD M3

door Paul van der Mast @, Ulvenhout, 15-06-2020, 00:51 (1418 dagen geleden) @ Anton van den Oever

Bedankt, Anton.

Groeten,
Paul

aansluiting MD-draaitafel en subwoofer op NAD M3

door Peter1952 @, Almere, 15-06-2020, 07:04 (1418 dagen geleden) @ Anton van den Oever

De PP 2E kost momenteel € 119,- bij een bekende HiFi keten. Heb hier zelf prima ervaringen mee. Deze versterker is geschikt voor zowel MM als MC elementen.

Groeten,
Peter

aansluiting MD-draaitafel en subwoofer op NAD M3

door Paul van der Mast @, Ulvenhout, 15-06-2020, 08:46 (1417 dagen geleden) @ Peter1952

Bedankt, Peter!

powered by my little forum