Philips stekkertjes (Algemeen)

door MennoBruis @, 08-07-2020, 00:02 (1360 dagen geleden)

Hoi forumlezers, ik ben nieuw hier op dit forum.
In sommige Philips apparatuur zitten stekkertjes welke nogal eens defect zijn.
Weet iemand of deze stekkertjes nog verkrijgbaar zijn, of hoe ze heten ? Ik heb een plaatje bijgevoegd. De stekkertjes worden ook gebruikt in philips mfb boxen.
[image]

Philips stekkertjes

door soundman2 @, Wouw, 08-07-2020, 09:56 (1360 dagen geleden) @ MennoBruis

Hoe vaak moet het los? Gewoon het kabeltje aan de pennen solderen en een krimpkousje erover, nooit geen last meer. Gewoon in de print steken en vastsolderen werkt ook goed. De draden dan fixeren met bison of smeltlijm.
Overigens defect raken? Zelden gezien. Wel kan de veerkracht wat teruglopen. Je kunt de krimpbusjes eenvoudig uit het houdertje halen, de druk wat verhogen en terug in het houdertje steken.

Philips stekkertjes

door MennoBruis @, 09-07-2020, 15:29 (1358 dagen geleden) @ soundman2

Hoi Soundman2

bedankt voor je bericht en meedenken.
Ik kom regelmatig boxen tegen waar al aan geknutseld is en de stekkertjes beschadigd.
Als je de box openmaakt moet je eerst voorzichtig de stekkertjes losmaken. Anders beschadigen ze. En het is in de box soms ook redelijk warm. Soms zijn de stekkertjes verteerd en breken ze. Tot voor kort plakte ik een extra plaatje op het stekkertje. Geknipt uit een telefoonkaart. Als het stekkertje nog redelijk compleet was uiteraard. Ik kan de draden wel solderen maar dan moet jetelkens solderen als je de box openmaakt. Bovendien is het handig om printplaten te kunnen wisselen ivm reparatie en foutzoeken. Ik gebruik nu soms ook ander soort stekkertjes die ik parallel op de orginele stekker zet.

Dus op zich heb ik wel een werkbare oplossing maar ik bedacht dat het wel helemaal mooi zou zijn als die stekkertjes nog ergens verkocht zouden worden.

MennoBruis

powered by my little forum