schema sony TV-720UET (Gezocht)

door dmvanbrenk, 03-02-2011, 21:48 (4833 dagen geleden)

Beste forumers
Zoek voor mijn sony tvtje het schema.Raster heeft het begeven,bleek een c over
de vert afbuigspoel kortgesloten te zijn.Na vervanging is het onderste gedeelte
ingeklapt.Kan echter geen fout vinden.
groeten Dick.

schema sony TV-720UET

door bruno @, Tienen ( Belgie ), 04-02-2011, 06:33 (4832 dagen geleden) @ dmvanbrenk

Beste,

Is soms de ic van de verticale zelf of een slechte elco in de buurt van dit ic.
Het schema kan ik je helaas niet helpen.
Post eens een foto van het beeld of chassis van de tv.

groetjes

schema sony TV-720UET

door dmvanbrenk, 04-02-2011, 14:52 (4832 dagen geleden) @ bruno

beste Bruno,
bedankt voor het meedenken,maar dit oude zwart-wit tvtje is opgebouwd met transistors.zelfs nog germanium exemplaren.alle componenten van het rastercircuit nagemeten,echter geen defect onderdeel kunnen traceren.
Zal vermoedelijk wel iets over het hoofd zien.
Groeten Dick.

schema sony TV-720UET

door ruud, 04-02-2011, 18:42 (4832 dagen geleden) @ dmvanbrenk

Soms is er een een + en een - spanning nodig voor de verticale eindtrap en ontbreekt 1 vd 2.

schema sony TV-720UET

door soundman2 @, Wouw, 04-02-2011, 21:36 (4832 dagen geleden) @ ruud

Soms is er een een + en een - spanning nodig voor de verticale eindtrap en ontbreekt 1 vd 2.

Ook toen al werdt bootstrapping toegepast. Wellicht ook in dit toestel. Het komt er op neerdat de eindtrap een condensator oplaadt en dat die spann ing via een diode op de voedingsspanning wordt gesuperponeerd. De Elco kan dus mis zijn, maar ook de diode.

Soundman2

schema sony TV-720UET

door dmvanbrenk, 08-02-2011, 17:57 (4828 dagen geleden) @ dmvanbrenk

beste forummers,
Ben maandagmiddag nog eens gaan kijken naar het tvtje,maar zal eerst de voorgeschiedenis beschrijven.
Tvtje na 30jaar op zolder te hebben gestaan trachten te repareren.
Lijnuitgang werkte niet, dit bleek een def.serie condesator in de hor.afb.te zijn 3,3mf.Na deze te hebben vervangen toestel proef latenspelen waarna na enige tij het raster het ging begeven,beeld op een hor. lijn. Mijn gedachten waren toen vast een elco defect.De elco`s in de vert.afbuig schakeling vervangen,resultaat alleen de bovenste helft van het beeld goed en de onderste helft ingeklapt.Toen gaan zoeken naar een ander defect maar niets kunnen vinden.Hierdoor gevraagd en gezocht naar een schema, echter tot nog toe zonder resultaat.Gistermiddag de vervangen elco`s gecontroleerd en bleek een 1000uf elco geheel capaciteidsloos te zijn.Alle oude elco`s weer terug gezet en speelt nu weer goed.Dit kost natuurlijk veel tijd maar als gepensioneerde heb je daar wel wat van.Ieder bedankt voor het meedenken.Vr.GR. Dick
P.S.schema blijft welkom.

schema sony TV-720UET

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 07-02-2011, 23:58 (4828 dagen geleden) @ dmvanbrenk

Voor degenen die dit topic volgen: Ik begreep elders dat een nieuwgeplaatste elco van 1000u achteraf capaciteitsloos bleek te zijn.

powered by my little forum