Gezocht service manual Philips meetversterker PM5175 (Algemeen)

door Anton van den Oever @, Hazerswoude-dorp, 25-11-2020, 21:22 (1268 dagen geleden)

Vrienden van de radio.
Zoals de kop al aangeeft ben ik op zoek naar de service manual van de Philips meetversterker PM5175.
Met alleen het schema ben ik al erg heel blij.
Ik heb al her der met google aan de hand gezocht maar kan hem niet vinden, maar misschien is mijn speurinstinct ietwat onvoldoende ontwikkeld...:-)
Maar ik heb hier al meer onverwachte konijnen uit de hoed zien komen, dus wie weet heeft mogelijk iemand er een (digitaal) kopietje van in zijn of haar bezit en wil mij daar een plezier mee doen.
Ben benieuwd,
m.vr.gr.
Anton van den oever

Gezocht service manual Philips meetversterker PM5175

door soundman2 @, Wouw, 25-11-2020, 22:08 (1268 dagen geleden) @ Anton van den Oever

Hier staat ie
https://elektrotanya.com/philips_pm_5171.pdf/download.html
en dat is weer jatwerk van Free Service Manuals

Nog steeds gezocht service manual Philips meetversterker PM5175

door Anton van den Oever @, Hazerswoude-dorp, 25-11-2020, 23:18 (1268 dagen geleden) @ soundman2

Hier staat ie

Die had ik ook al gevonden, maar helaas is dat de manual van de PM 5171 en dat is hem niet.
Toch bedankt voor het zoeken.
m.vr.gr.
Anton van den Oever

Gezocht service manual Philips meetversterker PM5175

door loek @, Exloo (Drenthe), 26-11-2020, 14:45 (1268 dagen geleden) @ Anton van den Oever
Gewijzigd door loek, 26-11-2020, 14:48

Hallo Anton,


Misschien heb je al gezocht op https://www.schematheek.eu/ en gevraagd bij (info@schematheek.eu). Tot nu toe hadden zij alle vreemde Philips schema's die ik ooit gezocht heb. Dit nummer wat jij zoekt staat wel in hun index lijst.

Je moet er wel voor betalen maar de prijs is redelijk.


Met vriendelijke groet,

Loek

Gezocht service manual Philips meetversterker PM5175

door Anton van den Oever @, Hazerswoude-dorp, 26-11-2020, 23:27 (1267 dagen geleden) @ loek

Hallo Loek
Daar kan ik inderdaad nog navraag doen, hoewel de druk inmiddels van de ketel af is.
De klacht was brom op de uitgang en instabiliteit, dat kon haast niet anders dan een voedings of ontkoppelings probleem zijn.
Na het apparaat te hebben geopend bleek het goed te servicen, het is opgebouwd in modules en uitgevoerd met steekprinten welke er zelfs zonder gereedschap kunnen worden uitgehaald.
Het (hoofd)voedingsdeel leek in orde, de condensatoren hierin lieten niets vreemd zien, maar na de boel een beetje uitgevogeld te hebben bleek dat de voortrap uit een aparte voedingsspanning te worden gevoed. (+50 V / -50 V) welk deel op de versterker print zit.
De buffercondensatoren (160 μF/64 V) hiervan waren defect, vrijwel geen capaciteit en hoge ESR, bovendien waren de rubber afdichtingen gescheurd en in 1 ervan lijkt zelfs een brandgaatje te vertonen.

[image]
Waarschijnlijk is de rook ontsnapt en zoals bekend werkt electronica dan niet meer. :-D
Ik had alleen 330 μF/100 V liggen en deze heb ik erin gezet.
Ook zaten er nog 2 kleine elko’tjes met bloemkool oortjes op de print welke gelijk mee vervangen zijn.
Het apparaat werkt nu weer uitstekend.
Toch zou ik graag (gezien de bandbreedte van DC - 1 MHz) de ruststroom van de eindtrap nog even willen controleren en optimaal instellen, er zitten echter meerdere instelpotmeters in en zonder manual en dwingende reden blijven we daar beter van af.
Vind het ook een beetje vreemd dat je blijkbaar 100 V in de voortrap nodig hebt om een eindtrap met een maximaal uitgangsniveau van 7,5 V (21 V t/t) uit te sturen, het schema zal dit wellicht kunnen verklaren.
m.vr.gr.
Anton van den Oever

powered by my little forum