Vraag over de YOKO radio (Algemeen)

door jan broer @, TWELLO, 26-03-2021, 13:43 (1135 dagen geleden)

Als ik nog even een vraag mag stellen over die radio,er is mij geadviseerd om 4 x ac 188 toren (met koeling) erin te zetten,in plaats van 2SB77 voor de eindtrap van de radio zal dat gaan..aan die ac188 kan ik namelijk nieuw aan komen,mede de ntc ook..

vrgr. Jan

Vraag over de YOKO radio

door kris ⌂ @, Gent, België, 26-03-2021, 15:33 (1135 dagen geleden) @ jan broer

de AC188 is een maatje "zwaarder" dan de originele 2SB77. volgens mij kom je dan toe met één paartje in balans.

Vraag over de YOKO radio

door jan broer @, TWELLO, 26-03-2021, 15:39 (1135 dagen geleden) @ kris

Oke dank je wel voor de inv..dan doe ik dat..

Vraag over de YOKO radio

door soundman2 @, Wouw, 26-03-2021, 17:04 (1135 dagen geleden) @ jan broer

Heb je de NTC al kortgesloten, om uit te vinden of de transistors dan nog warm worden?
Als je een NTC met de verkeerde (te hoge) waarde er in zet weet je nog weinig en gaan je nieuwe torren er wellicht ook aan.

Vraag over de KOYO radio

door jan broer @, TWELLO, 26-03-2021, 19:57 (1135 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door jan broer, 26-03-2021, 20:14

Enige soundman2 wat op de ntc staat is een rode stempel met een 1 erin zo te zien,mijn oud colega had er nog een,zij dat die niet gebruikt was dus..wat ik al eerder vertelde als ik twee stuks (naast elkaar) warm stookte begon die heel snel al te vervormen en zachter te spelen..meteen af koelde met koudspry ging die weer normaal spelen

Vraag over de KOYO radio

door soundman2 @, Wouw, 26-03-2021, 20:40 (1135 dagen geleden) @ jan broer

Als je zelf wil experimenteren, dan ga gerust je gang. Warm stoken, zal best een fout opleveren. Als het toestel koud is speelt hij even goed zeg je. De transistors gebruiken te veel stroom , daardoor worden ze warm. het is de zaak dat je uitzoekt of het aan de transistors ligt, of aan wat anders. Als je mijn tip uitvoert en meet, weet je het meteen. Als je er iets in zet met een rode stip ben je aan het prutsen. Er zijn evenveel NTC als dat er weerstandswaardes bestaan en alleen met de juiste gaat het mogelijk goed, als de oude stuk is. Omdat je niets meet, weet je niets en weet je ook niet of het zal helpen. Je komt geen steek verder, ook niet met nieuwe transistors. Evenwel wens ik je veel succes met de reparatie hoor.

Vraag over de KOYO radio

door Goldline @, Oranjedorp, 26-03-2021, 18:08 (1135 dagen geleden) @ kris
Gewijzigd door Goldline, 26-03-2021, 18:10

met 1 paartje Ac188 red je het wel,eventueel een aluminium koelstripje toevoegen,
tegen thermische runaway.
Yoko was een heel ander merk dan Koyo.....

--
Cees PA1DBA

Vraag over de KOYO radio

door jan broer @, TWELLO, 26-03-2021, 19:49 (1135 dagen geleden) @ Goldline

Weet het Goldline..laaste tijd beetje alles door elkaar aan het halen,kon ze nog bestellen bij gtwiekens.nl, meteen maar 4 besteld met koeling nieuw..

Vraag over de KOYO radio

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 27-03-2021, 11:01 (1135 dagen geleden) @ jan broer

Ja "nieuw"Je bedoeld Nieuw-Old-Stock => NOS

Voor je deze inzet eerst bepalen of ze nog in orde zijn.
Kán zijn dat ze last van "Wiskers" hebben.
Oxide groei intern van bedrading naar het huisje.

Meten is weten.

powered by my little forum