Philips autoradio aan/uit schakelaar/volume/toonregeling (Gezocht)

door Bart vdC @, 13-04-2021, 18:06 (1106 dagen geleden)

Voor de reparatie van een philips autoradio 22RN681-85 (Tourismo Spezial) ben ik op zoek naar de gecombineerde aan-uit/volume/toonregeling potmeter. Het bestelnummer is 4822 102 90007. Heb zelf al gezocht op google en op ebay en dergelijke maar niets kunnen vinden. Heeft iemand bij groot toeval nog een exemplaar liggen?
De aansluiting van de draaiknoppen op de gecombineerde as ziet er speciaal uit, vandaar dat een soortgelijke potmeter wellicht moeilijk netjes te installeren zal zijn. Ik zoek dus eigenlijk een like-for-like vervanging.

Ik heb inmiddels een eerste poging tot reparatie van de gecombineerde potmeter ondernomen, maar ik kan houd intussen serieus rekening met dat dit uiteindelijk een verloren zaak is: de aan uit switch is instabiel, werkt soms wel en soms niet, en heeft een paar zeer kleine onderdeeltjes (veertjes, palletjes etc.) die zeer moeilijk weer in elkaar te zetten lijkt; de volumeregeling weerstand heeft last van speling op de verbinding tussen de toonregeling en de rest. Ik kan ook niet goed bij de volume regeling komen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

[image]

powered by my little forum