Beeldscherm driver lenovo laptop met intel chipset (Computertechniek)

door snameroc @, Etten Leur, 09-07-2021, 22:56 (1015 dagen geleden)

Ik heb een lenovo laptop met een I3 cpu en de laatste tijd is er na een windows update altijd een probleem met het laptop beeldscherm.
Je ziet na de herstart de bios en het windows logo waarna het scherm zwart wordt. Als je dan een 2e beeldscherm op de vga poort aansluit heb je daar wel beeld. In beeldscherm eigenschappen wordt het originele laptaps herm dan niet gezien alleen het externe scherm. Als ik de beeldscherm adapter verwijder in apparaat beheer houd ik beeld ruim na de opstart van windows tot dat het apparaat opnieuw geïnstalleerd is.
Als ik alleen de driver verwijder gaat het goed tot de volgende update. Als ik de driver wil updaten zegt windows dat ik de nieuwste heb. Als ik de driver van de lenovo site haal en die installeer krijg ik een melding dat die ouder is en vervolgens is er helemaal geen beeld meer tot ik met systeem herstel terug ga. Met de verwijderde driver heb ik goed beeld alleen moet ik handmatig de resolutie goed zetten tot de volgende windowsupdate. Kortom ik zoek of de juiste driver of een manier dat windows de driver installeren achterwege laat.

Iemand een idee?

Beeldscherm driver lenovo laptop met intel chipset

door Marotick ⌂ @, Huizen, 09-07-2021, 23:21 (1015 dagen geleden) @ snameroc

Staat de refresrate (vernieuwings-frequentie)niet te hoog? Dat kan een laptop met LCD niet aan en moet iets van 60Hz hebben.
Als dat eenmaal te hoog staat dan is dat lastig terug te zetten.

Jack Marotick

Beeldscherm driver lenovo laptop met intel chipset

door snameroc @, Etten Leur, 10-07-2021, 10:31 (1015 dagen geleden) @ Marotick

Hij wordt gewoon niet meer gezien in windows ook niet in apparaat beheer op een 2e scherm dus er valt niets in te stellen.

Beeldscherm driver lenovo laptop met intel chipset

door pdegro @, Lievegem (Belgie), 10-07-2021, 00:05 (1015 dagen geleden) @ snameroc

Heb je de meest recente bios voor je laptop al geïnstalleerd?
Zie ook dit draadje:
HIER

Beeldscherm driver lenovo laptop met intel chipset

door snameroc @, Etten Leur, 10-07-2021, 10:32 (1015 dagen geleden) @ pdegro

Ik ga eens zoeken.

powered by my little forum