GEZOCHT: THOMSON ELEKTRONISCHE INFORMATIE (Algemeen)

door Jeever ⌂ @, Landgraaf, Nederland, 04-09-2021, 01:01 (962 dagen geleden)

Volgens advertenties in 'elektuur' jaargang 1974 zou de firma Thomson Nederland, Kruisstraat 8 te Neer, in dat jaar zijn gestart met een tijdschrift met als naam 'Thomson Elektronische Informatie'. Hiervan zouden zes nummers per jaar verschijnen.
Zoeken via alle bekende kanalen levert niets op.
Is er iemand die iets kan vertellen over dit tijdschrift of, weet weet... het nog ergens op zolder heeft liggen?

GEZOCHT: THOMSON ELEKTRONISCHE INFORMATIE

door Julius ⌂ @, Dronten, 06-09-2021, 21:40 (960 dagen geleden) @ Jeever

Ik was in die tijd bevriend met de importeur van Thomson in Nederland. Frans Brouwer †. Hij was ook zendamateur maar is helaas een paar jaar terug overleden. Ik heb wel veel docu van hem gehad maar ik denk dat het nooit tot een tijdschrift is gekomen. Want dit komt mij niet bekend voor.

Ik heb wel veel informatie over de Thomson RF power transistors maar daar vroeg je niet om.

GEZOCHT: THOMSON ELEKTRONISCHE INFORMATIE

door Jeever ⌂ @, Landgraaf, Nederland, 06-09-2021, 23:02 (960 dagen geleden) @ Julius

Ik zie nu dat ik een foutje heb gemaakt in de naam van het bedrijf, waardoor er duidelijk sprake is van een misverstand! De Thomsen Nederland waar ik het over heb (en dus niet Thomson) was de Nederlandse vestiging van het Duitse bedrijf Thomsen Elektronik uit Nenderoth, opgericht in 1969 door Boetius Thomsen. Die firma was een onderdelenhandel die ook zélf ontworpen bouwpakketten op de markt bracht. Thomsen Nederland, met als eigenaar Rene Hamers, was eerst gevestigd in Neer en later in Roermond.

[image]

Zij adverteerden in elektuur, zie bovenstaande advertentie, waar ook het gezochte tijdschriftje werd aangeprezen.

GEZOCHT: THOMSON ELEKTRONISCHE INFORMATIE

door Jeever ⌂ @, Landgraaf, Nederland, 06-09-2021, 23:09 (960 dagen geleden) @ Julius

Nu ik de naam heb gecorrigeerd en opnieuw heb gezocht via Google heb ik zowaar op dit forum één advertentie gevonden van iemand die deze tijdschriftjes in 2014 te koop aanbood. Inmiddels contact opgenomen, je weet maar nooit!

GEZOCHT: THOMSON ELEKTRONISCHE INFORMATIE

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 07-09-2021, 02:20 (959 dagen geleden) @ Jeever

Als je onder de advertentie kijkt, dan zie je dat Franc ze gekocht heeft. Heb je al contact gezocht met hem?

GEZOCHT: THOMSON ELEKTRONISCHE INFORMATIE

door Jeever ⌂ @, Landgraaf, Nederland, 07-09-2021, 03:01 (959 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Bedankt voor de tip! Inmiddels is een mailtje verstuurd met het verzoek deze tijdschriften twee weken in bruikleen te krijgen voor het scannen en indexeren.

powered by my little forum