Omgebouwde Kenwood R-600 ontvanger. (Algemeen)

door reneke @, Best, 04-10-2021, 16:33 (935 dagen geleden)
Gewijzigd door reneke, 04-10-2021, 16:34

Wie kan mij iets meer vertellen over de ombouw van deze Kenwood R-600 ontvangers?

Zijn er schema's van de ombouw? Wie deed deze ombouw?
Er lijkt een kristalkeuze gemaakt te zijn?

[image]
[image]

Zo ziet de originele ontvanger eruit.

[image]


Alle 2 de ombouwen lijken in Duitsland (of in ieder geval Duitstalig gebied) te zijn gedaan.

Ik heb de ontvanger (gaat om de 1e) nog niet in huis en dus ook nog niet van binnen gezien.
Het 2de plaatje komt van internet af.

Ik ben benieuwd.

Omgebouwde Kenwood R-600 ontvanger.

door reneke @, Best, 04-10-2021, 16:36 (935 dagen geleden) @ reneke

Het gaat om de 2de foto, helaas kan ik de text niet aanpassen.
Ik krijg de melding Duplicate entry '3561-1' for key 'PRIMARY'

Omgebouwde Kenwood R-600 ontvanger.

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 04-10-2021, 16:42 (935 dagen geleden) @ reneke

Zie het vastgezette bericht, de forumsoftware geeft soms fouten als je een bericht bewerkt waar mailnotificaties aanstaan. Als je die uitzet, gaat het wel.

Omgebouwde Kenwood R-600 ontvanger.

door PE1PJA @, Omgeving Venlo, 04-10-2021, 17:29 (935 dagen geleden) @ reneke
Gewijzigd door PE1PJA, 04-10-2021, 17:33

De frequenties zijn die van Norddeich Radio en Kiel radio. Duitse kuststations vergelijkbaar met Scheveningen radio indertijd. Maar die zijn bij mijn weten niet meer operationeel. Hoe dat omgebouwd is weet ik niet hij is volgens mij pll gestuurd. De vraag is of de normale afstemming nog werkt Dat gaat normaal met banden vaan 1 MHz, waarbinnen je kan afstemmen. Openen en dan via "backwards engineering". Groeten Jan.

--
jschator(apestaartje)home.nl

Omgebouwde Kenwood R-600 ontvanger.

door PA2JAN @, Marknesse, 04-10-2021, 18:18 (935 dagen geleden) @ reneke

Als ik het zou moeten doen, zou ik een extra oscillator met twee kristallen inbouwen, en dan kiezen middels een schakelaar tussen de orginele PLL oscillator of de nieuwe
vaste frequenties oscillator.
Het lijkt er op dat dat hier zo gemaakt is, zo te zien aan de beschrifting van het voorpaneel.
Maar, ik vind het mooi aangepast!
Groet, Jan

powered by my little forum