Knop gezocht voor Philips 22RH521 versterker. (Toestel of techniek)

door Patrick2 @, Wilrijk (B), 06-10-2021, 14:53 (932 dagen geleden)

Mijn eerste bericht op het transistorforum? Ik dacht het wel... afijn.

Van een buurman deze versterker gekregen omdat ik op zoek was naar een wat ouder model. De nieuwere versterkers maken veel gebruik van klasse D en dat geeft soms wel eens storingen op de kortegolf ontvanger. Ik wil in de "shack" af en toe ook wel eens een muziekje kunnen spelen, vandaar.
Ik heb er het nodige poetswerk aan en heb het toestel nog niet getest maar wat me opviel was het opschrift "tropicalized" achteraan (zie foto)

[image]

Is dit iets wat op de hele reeks werd gezet, of is dit toch een speciaal type? Op het typeplaatje staat PL en ik dacht dat L voor Leuven staat, dus dat ie in Belgie gemaakt is maar onder de "tropicalized" stempel staat "made in Holland"?

Dan nog een vraag:

[image]

Heeft iemand een volumeknop voor me? Over de prijs of verzenden worden we het vast wel eens.

Groeten, Patrick

Knop gezocht voor Philips 22RH521 versterker.

door Oldtimer @, Oegstgeest, 06-10-2021, 18:38 (931 dagen geleden) @ Patrick2

Heeft iemand een volumeknop voor me?

Het gaat dus om deze knop:

[image]

Willem

Knop gezocht voor Philips 22RH521 versterker.

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 06-10-2021, 18:59 (931 dagen geleden) @ Patrick2

Dag Patrick,

Welkom op dit forum.

De knop die je zoekt wordt door velen gezocht, deze knoppen hebben de eigenschap inwendig af te breken. Er zit een soort kunststof "staaf" met een afgeplat gat in wat over de stalen as schuift. Dit kunststof word in de loop van de jaren steeds brosser en gaat kapot. Daarmee is de knop los en raakt kwijt....

Ik kan je niet aan de knop helpen, maar informeer eens bij MFB Freaks. Mogelijk hebben die een oplossing, er zijn in elk geval meer mensen te vinden die dit soort versterkers hebben en kennen.

Wel een goede versterker overigens, mits er een aantal condensatoren zijn vernieuwd.

Succes!

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Knop gezocht voor Philips 22RH521 versterker.

door Hendrik @, Huizen, 07-10-2021, 10:14 (931 dagen geleden) @ Patrick2

Hallo Patrick ,
Zo’n knop heb ik wel voor je , zo goed als nieuw .
Zal ik een fotootje sturen per e-mail?
Groet , Henk

Knop gezocht voor Philips 22RH521 versterker.

door Patrick2 @, Wilrijk (B), 07-10-2021, 14:57 (931 dagen geleden) @ Hendrik

Ik heb je een mail gestuurd....

Knop gezocht voor Philips 22RH521 versterker.

door Patrick2 @, Wilrijk (B), 08-10-2021, 07:33 (930 dagen geleden) @ Patrick2
Gewijzigd door Patrick2, 08-10-2021, 07:37

Het ziet er naar uit dat ik dankzij Henk voorzien ga worden. Iedereen dank voor de reacties.

powered by my little forum