IPTV XSarius (Toestel of techniek)

door Bapaktua ⌂ @, Haarlem, 21-10-2021, 13:08 (916 dagen geleden)

Beste mensen,
een kennis van mij vertelde dat hij zijn Ziggo abbonement gaat opzeggen.
Hij heeft een Xsarius Pure gekocht en een IPTV abbonemen afgesloten.
Kosten Xsarius ongeveer €80 en de abbonnements kosten €60 per jaar.
Ik zag dat Bol óók dat kastje verkocht.
Enige wat je "thuis" moet hebben is een Smart TV en een snelle internet verbinding.
Volgens hem keuze uit honderden/duizenden TV zenders van uit de hele wereld.
En ook veel sportzenders, bij Ziggo moet hij daar extra voor betalen.
Maar ook België en Nederland en andere Europeesche zenders. Hij is er erg blij mee.
Maar volgens mij is dit toch ilegaal?
Iemand ervaring met deze IPTV kastjes?
ruud

IPTV XSarius

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 21-10-2021, 14:09 (916 dagen geleden) @ Bapaktua
Gewijzigd door Maarten Bakker, 21-10-2021, 14:13

Ik kan de Pure niet terugvinden, maar Xarius lijkt een betrouwbare partij, zo te zien een relabeler of fabrikant van diverse soorten DVB- en IP-ontvangers. Mogelijk geïnspireerd door de Dreambox van jaren terug. Het zal wel gaan om een Android OTT-Premium streaming app of iets dergelijks gaan, die op dat kastje draait. Daar moet je servergegevens invoeren, een beetje zoals bij een streaming radio, en dan krijg je je zenders.

Het abonnement is dus niet van Xsarius maar van een derde partij. Of die zo'n abonnement legaal mag verkopen, is de vraag. Het kan dus zijn dat je kennis opeens zonder ontvangst zit.

IPTV XSarius

door Bapaktua ⌂ @, Haarlem, 21-10-2021, 14:32 (916 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hallo Maarten,
die ontvanger is bij BOL te koop.
https://www.bol.com/nl/nl/p/xsarius-pure-4k-ott-h-265-iptv-ontvanger/9200000122157970/appels
Voor de abbonnementen
https://www.iptvtotaal.com/index.phphttps://www.iptvtotaal.com/index.php/peren
On de links te openen het fruit weghalen:-D
Deze aanbiedingen zal Ziggo en KPN e.a. niet leuk vinden.
Ik lees dat meer mensen op die goedkope (en ilegale) manier voor een paar centen op de eerste rij zitten.
ruud

IPTV XSarius

door soundman2 @, Wouw, 21-10-2021, 15:26 (916 dagen geleden) @ Bapaktua

Ik weet niet waarom.maar met de toevoeging appels en peren werken de inks niet.
https://www.bol.com/nl/nl/p/xsarius-pure-4k-ott-h-265-iptv-ontvanger/9200000122157970/

IPTV XSarius

door Bapaktua ⌂ @, Haarlem, 21-10-2021, 17:34 (916 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Bapaktua, 21-10-2021, 17:44

IPTV XSarius

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 23-10-2021, 12:15 (914 dagen geleden) @ Bapaktua

Gestolen goederen... Heler... Help me herinneren dat ik van die website nooit juridisch advies zal aannemen. Complete wartaal daar.

Neemt niet weg dat het dus inderdaad niet legaal zal zijn. Al zet ik, net als de zeldzame zelfstandige kabelbedrijven, wel nogal mijn vraagtekens bij het idee dat je aan een omroep moet betalen om ze door te mogen geven.

IPTV XSarius

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 23-10-2021, 14:29 (914 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Heb nooit zo goed begrepen waar het woord "helen" vandaan komt als je een abonnement hebt.
In dit kader betekend het dat er een "ongeautoriseerde" levering wordt gedaan.
Zouden ook alle 7 grensprovincies die benzine tanken in het buurland helers zijn?.
Ga morgen naar Limburg en rij wel even België in om te tanken.
Hier zou de overheid ook de ogen eens open moeten doen.
Groet, Ben

IPTV XSarius

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 21-10-2021, 14:23 (916 dagen geleden) @ Bapaktua

"Ziggo abonnement gaat opzeggen."

Heel goed, zouden meer mensen moeten doen.
Heb dat 20 jaar geleden al gedaan toen ze de prijzen gingen verhogen voor analoge TV.
Zit nu bij Tele2 met een IPTV basis TV en een snel internet en ben tevreden.
Mijn TV geeft ook een Samsung IPTV kanaal met een concert zender waar ik erg blij mee ben.
Zo komen er steeds meer aanbieders van IPTV en XSarius is daar ingesprongen.
Denk ook dat Ziggo daar naar toe wil en daarom alle analoge zaken afbreekt.
Volgens mij is het niet illegaal zolang er abonnement kosten worden betaald.
Ik wacht nog even af of het een succes gaat worden en stap dan mogelijk ook over.
Je internet verbinding zul je in stand moeten houden en daar dus ook voor betalen.
Groet, Ben

IPTV XSarius

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 21-10-2021, 15:12 (916 dagen geleden) @ Ben
Gewijzigd door Maarten Bakker, 21-10-2021, 15:26

Denk ook dat Ziggo daar naar toe wil en daarom alle analoge zaken afbreekt.

Ik denk van niet, zij hebben DVB-C als vervanging van analoge radio en TV, en dat is in principe efficiënter. Zouden ze massaal IP-TV aan gaan bieden, dan ontstaat er een knelpunt.

Overigens ben ik het volledig met je eens dat Ziggo te duur is. Neemt niet weg dat het de makkelijkste en technisch betrouwbaarste mogelijkheid is om televisie binnen te halen.

IPTV XSarius

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 21-10-2021, 15:21 (916 dagen geleden) @ Bapaktua

Ik heb nog even wat doorgezocht. Ik vermoed dat het niet mogelijk is van zo'n bedrag de doorgifterechten te betalen van al die zenders. Tim Kuijk, natuurlijk zeer partijdig omdat hij zijn marmeren kantoor toch ergens van moet betalen, lijkt dat ook te zeggen op https://www.totaaltv.nl/nieuws/hardere-aanpak-illegale-iptvabonnementen/

IPTV XSarius

door kris ⌂ @, Gent, België, 22-10-2021, 23:15 (915 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Is Brein de organisatie die waakt over de auteursrechten in NL ?(beetje zoals SABAM in BE dan)

IPTV XSarius

door Oldtimer @, Oegstgeest, 23-10-2021, 09:14 (915 dagen geleden) @ kris

Ja.

Willem

IPTV XSarius

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 23-10-2021, 12:18 (914 dagen geleden) @ kris
Gewijzigd door Maarten Bakker, 23-10-2021, 12:23

Nee, niet precies. SABAM is zo te zien vergelijkbaar met BUMA/STEMRA. Aan BUMA/STEMRA draag je de rechten af als je bijvoorbeeld muziek verspreidt. Brein is een particuliere organisatie die in opdracht van een aantal grote mediaproducenten, copyrightschending opspoort. Brein is opgericht door een handige ondernemer om een "gat in de markt" op te vullen toen het downloaden van media populair werd. Ze zijn bekend om hun FUD-taktieken.

IPTV XSarius

door Karel22 @, 20-03-2023, 00:11 (402 dagen geleden) @ Bapaktua

Mijn Xsarius werkt niet meer ik heb nu de Formuler pro max besteld via: https://pandoraiptv.com/product/formuler-z11-pro-max/ alleen geen bevestigingsmail ontvangen. Heeft iemand ervaring met deze shop?

IPTV XSarius

door Karel22 @, 30-03-2023, 13:29 (391 dagen geleden) @ Karel22

Ik heb de Formuler box ontvangen en aangesloten, werkt zeer goed! Wel een heel ander overicht dan de Xsarius maar ik ben er blij mee!

powered by my little forum