2SK2761 equivalent. (Algemeen)

door douwebakker @, Vledder, 12-11-2021, 12:04 (903 dagen geleden)

Goedemorgen,
Voor mijn in aanbouw zijnde buizentester ben ik op zoek naar een vervanger voor de 2SK2761 MOSFET in een TO220 behuizing. Kan ik daarvoor een IRFPC60 gebruiken, of is er een beter alternatief?
Douwe

2SK2761 equivalent.

door Armand @, België, 12-11-2021, 12:28 (903 dagen geleden) @ douwebakker

AST Electronica (Moerstraten) heeft er nog 4 in voorraad.
https://www.astelectronica.nl/AstCatalog/Detail.php?Article=1079JU&name=2SK2761&SiteLangu...

Groeten, Armand

2SK2761 equivalent.

door buizengek @, 12-11-2021, 12:46 (903 dagen geleden) @ douwebakker

Goedemiddag Douwe

In China volop te koop
10 stuks ongeveer € 4,50

mvg Marcel

2SK2761 equivalent.

door Anton van den Oever @, Hazerswoude-dorp, 12-11-2021, 12:53 (903 dagen geleden) @ buizengek

Goedemiddag Douwe

In China volop te koop
10 stuks ongeveer € 4,50

mvg Marcel

Het lijkt niet veel geld, maar meestal is het toch weggegooid.:-(
Helaas heb ik zelf zeer slechte ervaringen met halfgeleiders welke op de bekende site worden aangeboden.
m.vr.gr.
Anton van den Oever

2SK2761 equivalent.

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 12-11-2021, 13:49 (903 dagen geleden) @ Anton van den Oever

Mijn ervaringen zijn dat dit best meevalt.
En ja, soms valt het tegen maar als je een betrouwbare leverancier vind zit je goed.
Daar lees je trouwens niets over en zou die ervaringen wel eens willen zien.
Mogelijk in een ander topic.

Voordeel van je negatief bericht is dat het bij anderen misschien wat sneller binnen is.
Hoewel ik gemerkt heb, dat in Nederland de PostNL adres stickerplakkers ook fouten maken.
Zo kun je een pakketje niet krijgen, terwijl het volgens de tracking al lang in Nederland is.
Groet, Ben

2SK2761 equivalent.

door Anton van den Oever @, Hazerswoude-dorp, 12-11-2021, 19:00 (903 dagen geleden) @ Ben

Mijn ervaringen zijn dat dit best meevalt.
En ja, soms valt het tegen maar als je een betrouwbare leverancier vind zit je goed.
Daar lees je trouwens niets over en zou die ervaringen wel eens willen zien.

Tja, het enige waar je een beetje op af kan gaan zijn de recensies van eerdere kopers (onder de product omschrijving)
Hoewel ik best een "Alie fan" ben zijn mijn ervaringen inmiddels qua halfgeleiders zodanig dat ik er wat dit betreft helemaal klaar mee ben.
Misschien komt het wel omdat ik meestal behoefte heb aan de wat slechter (en daardoor duurdere) verkrijgbare componenten waarvan het waarschijnlijk al gauw aantrekkelijk is om er overgestempelde fake exemplaren voor in te zetten.
En eigenlijk snap ik er ook geen snars van dat ze op die manier hun eigen ruiten ingooien, het is in mijn beleving net als met een restaurant; als het na b.v. 2 keer slecht eten is kom je er toch niet meer voor een 3e keer? :-(
Maar toch wel weer goed om te horen dat er ook positieve ervaringen zijn.:-)
m.vr.gr.
Anton van den Oever

2SK2761 equivalent.

door Johan TEAC @, Steenbergen, 12-11-2021, 20:30 (903 dagen geleden) @ Anton van den Oever

Het enige wat werkt wat uit china komt heeft de wereld al 2 jaar last van

2SK2761 equivalent.

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 12-11-2021, 21:04 (903 dagen geleden) @ Johan TEAC

Zelfs dat werkt (gelukkig) niet zo goed, alleen hebben de beleidsmakers het nog niet door. Maar dat is een discussie voor het koffiehoekje.

2SK2761 equivalent.

door Johan TEAC @, Steenbergen, 12-11-2021, 22:52 (903 dagen geleden) @ Maarten Bakker

:-D

--
The magic smoke keeps us bussy

2SK2761 equivalent.

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 12-11-2021, 19:05 (903 dagen geleden) @ buizengek

Helaas loont het daar om het gevraagde stempeltje op een willekeurige transistor die er een beetje op lijkt te zetten. Sommige leveranciers hebben dus alle types op voorraad met een leadtijd van slechts een paar dagen.

2SK2761 equivalent.

door Anton van den Oever @, Hazerswoude-dorp, 12-11-2021, 12:55 (903 dagen geleden) @ douwebakker
Gewijzigd door Anton van den Oever, 12-11-2021, 12:57

Goedemorgen,
Voor mijn in aanbouw zijnde buizentester ben ik op zoek naar een vervanger voor de 2SK2761 MOSFET in een TO220 behuizing. Kan ik daarvoor een IRFPC60 gebruiken, of is er een beter alternatief?

De door jou genoemde FET kan ik eigenlijk niet zo goed plaatsen in een buizentester, maar misschien heb ik het mis.
Het hangt er helemaal van de toepassing af en waarvoor hij precies wordt gebruikt.
Geef er eens een stukje schema bij.
m.vr.gr.
Anton van den Oever

2SK2761 equivalent.

door Oldtimer @, Oegstgeest, 12-11-2021, 13:54 (903 dagen geleden) @ Anton van den Oever

De door jou genoemde FET kan ik eigenlijk niet zo goed plaatsen in een buizentester,
Het hangt er helemaal van de toepassing af en waarvoor hij precies wordt gebruikt.

Het ding zit in de voeding van een Franse zelfbouw-buizentester, de FC2010.
Een Nederlandse vertaling van dat ontwerp vind je hier:

https://nfor.nl/radioforumservice/index.php?p=artikelen

Willem

2SK2761 equivalent.

door douwebakker @, Vledder, 12-11-2021, 13:59 (903 dagen geleden) @ Oldtimer

Ha, Oldtimer, bedankt voor je link.
Ik wist niet hoe ik een plaatje moest uploaden.
Ik ben niet zo goed in die dingen, maar...
Zo kan het ook.
Douwe

2SK2761 equivalent.

door douwebakker @, Vledder, 12-11-2021, 14:01 (903 dagen geleden) @ Anton van den Oever

Dag Anton, de link staat in het bericht van Oldtimer.

2SK2761 equivalent.

door Anton van den Oever @, Hazerswoude-dorp, 12-11-2021, 18:43 (903 dagen geleden) @ douwebakker

Je kunt hem inderdaad door het genoemde type vervangen, al is dat wel een beetje “zonde geld” want hoewel de IRFPC60 een veel zwaardere (en prijzige!) fet is maakt dat in deze toepassing niets uit omdat beide genoemde types schakelfets zijn en niet bedoeld om in het lineaire gebied te gebruiken.

Voor dat alle corona narigheid begon werden er op (vlooien)markten e.d. regelmatig IRF840’s aangeboden voor iets van anderhalve euro. Ik dacht dat BACO er ook wel wat van had liggen.
Wil je echt wat goeds hebben en toch iets dieper in de buidel willen tasten neem dan een fet die speciaal als lineaire regelaars bedoeld zijn zoals b.v. de IXTH12N100L. Te koop bij o.a. RS en Conrad.
Kost wat maar deze blijven bij een eventuele sluiting wel heel.
Ik zou dit zeker voor de anode spanning regelaar overwegen.
m.vr.gr.
Anton van den Oever

p,s, mocht je niet kunnen slagen kan ik je wel aan wat IRF840's helpen.

2SK2761 equivalent.

door douwebakker @, Vledder, 12-11-2021, 20:19 (903 dagen geleden) @ Anton van den Oever

Dag Anton, Bedankt voor je antwoord en voor je aanbod.
Ik heb zelfs nog 4 stuks IRF840 liggen.
Douwe

powered by my little forum