Panasonic 37 inch LCD panel gezocht (Gezocht)

door edk, 16-05-2011, 09:42 (4736 dagen geleden)
Gewijzigd door edk, 16-05-2011, 09:48

Hallo,

Afgelopen weekend heb ik in Oss een 2e hands Panasonic 37 inch LCD breedbeeld tv gekocht (werking onbekend, geen garantie).

Het type is: Panasonic TX-37LZD70F

Bij thuiskomst getest, blijkt LCD panel gebarsten.

Wie heeft er nog een goed LCD panel staan die ik als vervanging kan gebruiken in dit toestel, of wie weet waar/hoe ik er aan kan komen.
Een indicatie van wat het mij gaat kosten zou ook prettig zijn.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast dank.
Vr.groeten,

Erik

Panasonic 37 inch LCD panel gezocht

door soundman2 @, Wouw, 16-05-2011, 19:33 (4736 dagen geleden) @ edk

Gezien de prijs van nieuwe LCD's met garantie, mag je voor dit exemplaar toch niet meer gegeven hebben dan de sloopprijs, dus max 25 euro voor de resterende onderdelen. Was hij duurder, dan hangt het er vanaf wat de verkoper verteld heeft. Als het een bedrijf is zou een tv moeten doen waar hij voor gemaakt is, tenzij er uitdrukkelijk bij verteld wordt dat het toestel onherstelbaar is, zoals in dit geval.
Normaal overtreffen de reparatiekosten de prijs van een nieuw toestel. Evenwel zijn er losse LCD schermen te koop voor pakweg 70 euro. Er zijn er echter veel verschillende . Je moet dus een exemplaar hebben wat uit dezelfde serie komt..
Soundman2

Panasonic 37 inch LCD panel gezocht

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 16-05-2011, 21:23 (4735 dagen geleden) @ edk

Het Panasonic-artikelnummer van het betreffende paneel luidt L5EDD9T00002 maar helaas kon ik de werkelijke fabrikant en het OEM-artikelnummer zo niet direct achterhalen. Nieuw zou zo'n paneel bij Aswo al ruim over de 1000 euro belopen, ik verwacht als generiek type wel iets goedkoper maar alsnog de waarde van het toestel overschrijdend. Je zal dus heel veel geluk moeten hebben en ergens een sloper met een goed gelijkend paneel moeten vinden. Dat wordt toch al lastig, omdat de meeste slooptoestellen juist afgeschreven zullen zijn vanwege het paneel. Het enige adresje dat ik zo bedenk is MJ van de LCD te Utrecht, je kan het eens proberen of die wat heeft.

Panasonic 37 inch LCD panel gezocht

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 16-05-2011, 22:26 (4735 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Weliswaar niet om de hoek, maar misschien heb je hier wat aan: http://www.tectronelectronics.eu/modulo-l5edd9t00002-per-panasonic-ax094f002e.html

Panasonic 37 inch LCD panel gezocht

door kris ⌂ @, Gent, België, 16-05-2011, 22:44 (4735 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Afgaande op de referentie die Maarten gaf (L5EDD9T00002) even gekeken; Artikel is gekend, adviesverkoopprijs is vrij hoog, maar er is meer dan gemiddelde voorraad in Europa.(wat betekend dat er mensen zijn die dit wel degelijk voor servicedoeleinden bestellen) Een open vraag: Wat kosste het toestel nieuw en wat heb je ervoor betaald?

groeten

Kis

Panasonic 37 inch LCD panel gezocht

door edk, 16-05-2011, 22:59 (4735 dagen geleden) @ kris
Gewijzigd door edk, 16-05-2011, 23:00

Ik heb er 2e hands 30 euro voor betaald. Niet de hoofdprijs dus, maar ik kocht het met een risico waar ik van op de hoogte was.

Op internet kwam ik als laagste prijs iets van 600 euro tegen. Het toestel is een kleine 4 jaar oud.

Morgen zal ik eens bellen met de tip van Maarten.
Bedankt alvast allen voor jullie moeite!
Groet,
Erik

Panasonic 37 inch LCD panel gezocht

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 16-05-2011, 23:08 (4735 dagen geleden) @ edk

30 euro is een redelijke prijs voor zo'n relatief recent toestel in onbekende staat.

Panasonic 37 inch LCD panel gezocht

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 17-05-2011, 00:44 (4735 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Als scherm gebarsten is is dat geen onbekende staat:ng
Ieder kan op zijn minst melden `scherm gebarsten`

Panasonic 37 inch LCD panel gezocht

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 17-05-2011, 09:10 (4735 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door Maarten Bakker, 17-05-2011, 09:11

Daar heb je helemaal gelijk in. Nou kan je dat als je goed kijkt vaak ook wel zien, dus tsja... Onderzoeksplicht enzo, en de prijs was er ook ongeveer naar.

Heel eerlijk gezegd zou ik zelf dan wel iets minder dan 30 euro bieden, maar waardeloos is zo'n apparaat absoluut niet. Een voorraad slooponderdelen opbouwen is zonder meer handig, en toevallig heb ik voor een kennis laatst nog een Samsung-paneel gewisseld tussen een Sony en een JVC die allebei voor dergelijke bedragen aangeschaft waren. Ondanks wat kleine verschillen werkte dat goed.

Panasonic 37 inch LCD panel gezocht

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 17-05-2011, 00:54 (4735 dagen geleden) @ kris

Artikel is gekend, adviesverkoopprijs is vrij hoog, maar er is meer dan gemiddelde voorraad in Europa.(wat betekend dat er mensen zijn die dit wel degelijk voor servicedoeleinden bestellen)


Dat zegt niet alles...
Eens van een autoradio uitneembaar front defect gehad.
Ding 7 jr oud, nieuwwaarde destijds iets van 350,00
Wat zoeken en jawel te bestellen!
Mooi..prijs 245,/ exc verzend.
Gebeld met de vraag of men dacht na 7 jaren ding ooit nog te verkopen voor dat geld en ik bood 50 om van het schap te halen daar geen mens ooit zou kopen immers voor dat geld ligt er een hagel nieuwe radio van gelijke opties zo niet meer opties in de winkel.
Not
Denk dat het er nog ligt.....

en heb voor dat geld een hagel nieuwe gekocht uiteraard.


Vrijdag nog mijn vid. camcorder van 4 maanden oud á 235,- de LCD vervangen )org Canon' kosten incl verzenden was 92,- dan kan het net aan denk ik.
Zelf 1/2 u schroeven en had ik weer beeld.

Telefoon TyntnII (2007) vorig jaar lcd voor 30,- vervangen.

Kan wel allemaal.

Panasonic 37 inch LCD panel gezocht

door Ben Koehorst @, Maartensdijk, 17-05-2011, 09:52 (4735 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door Ben Koehorst, 17-05-2011, 09:54

Dat zegt niet alles...

Eens van een autoradio uitneembaar front defect gehad.
Ding 7 jr oud, nieuwwaarde destijds iets van 350,00
Wat zoeken en jawel te bestellen!
Mooi..prijs 245,/ exc verzend.
Gebeld met de vraag of men dacht na 7 jaren ding ooit nog te verkopen voor dat geld en ik bood 50 om van het schap te halen daar geen mens ooit zou kopen immers voor dat geld ligt er een hagel nieuwe radio van gelijke opties zo niet meer opties in de winkel.
Not
Denk dat het er nog ligt.....

Maurice,

Dat is eenvoudig te verklaren. In de jaren dat universele toestellen met afneembaar front populair waren werden ze ook vaak uit de auto gestolen. De dief dacht dan: "Oh, ontbreekt het frontje? Nou, dat maakt niet uit. Voor 2 of 3 tientjes koopt de heler er weer een frontje bij, dus kraken, die auto.

Daarom is door de meeste leveranciers i.o.m. de autodealers besloten die frontjes flink duur te maken. Ze werden uiteindelijk toch alleen maar verkocht aan dieven en helers...

--
M.v.g
Ben

Panasonic 37 inch LCD panel gezocht

door edk, 17-05-2011, 09:57 (4735 dagen geleden) @ Ben Koehorst

@Maurice / @Ben,

Graag wil ik de focus houden op een LCD panel wat ik zoek ;)
Ik vind het fijn dat er reacties komen maar zo stroken de reacties niet meer met het draadje waar ik hem voor had gestart.

Vr.groeten,
Erik

Panasonic 37 inch LCD panel gezocht

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 17-05-2011, 12:50 (4735 dagen geleden) @ Ben Koehorst
Gewijzigd door Maarten Bakker, 17-05-2011, 12:52

Met die laatste zin ben ik het toch niet helemaal eens. Frontjes waren door de aard van het gebruik typisch een slijtage-artikel. Vandaar dat sommige fabrikanten ook wel ruilden tegen sterk gereduceerd tarief. Mensen die hun frontje kwijtraakten -zo groot waren die dingen ook weer niet- hadden dan behoorlijk pech.

@edk: ik zal even aan de focusregelaar draaien ;) Mocht ik of iemand anders erachter komen wat het OEM-typenummer van jouw panel is, dan zou je daar denk ik ook al een eind mee geholpen zijn. Ik hou mijn ogen open.

Panasonic 37 inch LCD panel gezocht

door edk, 17-05-2011, 12:56 (4735 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Dag Maarten,

Als ik van mijn werk thuiskom haal ik nog even de kap eraf en zal ik e.e.a. noteren en/of fotograferen wat betreft type aanduiding op het frame van het LCD panel, stickers met bepaalde codering etc...

Panasonic 37 inch LCD panel gezocht

door edk, 17-05-2011, 16:37 (4735 dagen geleden) @ edk

Ik net het typenummer van de IPS Alpha Technology LCD panel gefotografeerd:
[image]

IPS Alpha Technology Europe, s.r.o.
AX094F002E Rev 1A

Panasonic 37 inch LCD panel gezocht

door kris ⌂ @, Gent, België, 17-05-2011, 23:19 (4734 dagen geleden) @ edk
Gewijzigd door kris, 17-05-2011, 23:20

een beetje randinfo:

Er zijn nogal wat fabrikanten die voor de laagste prijs gaan en dus goedkope gestandaardiseerde LCD panelen gebruiken te verkrijgen uit de kataloog van panelfabrikanten, die vind je dus ook makkelijk OEM. In wezen kan iedereen dit soort tv's produceren, kwestie van een er een beetje kapitaal tegen aan te gooien.
Uiteindelijk staat met dit soort politiek de kwaliteit ondergeschikt aan de prijs.

Als alleen de prijs belangrijk is komt er een moment dat je er niks meer aan verdient (prijserosie)en er gewoonweg beter mee stopt. Dit is een ijzeren wet die ook de lampenclub aan den lijve heeft mogen ondervinden.

sommige fabrikanten, waaronder Panasonic, trachten deze spiraal te vermijden door eigen ontwikkeling en dus ook kwalitatieve panelen op maat te laten maken naar hun specificatie en niet omgekeerd.

Ben dus benieuwd of dit paneel OEM te vinden is, maar ik denk van niet.

groeten

Kris

Panasonic 37 inch LCD panel gezocht

door edk, 17-05-2011, 23:34 (4734 dagen geleden) @ kris

Ik ga overwegen om een nieuw LCD panel voor de Panasonic 37 inch in Italie te bestellen voor 280 euro ex. verzendkosten.
Een nieuwe LCD tv kost minimaal 600 euro, dan kan ik nog steeds 250-300 euro besparen minimaal.
Zelf wisselen is alleen een paar uur werk.

Panasonic 37 inch LCD panel gezocht

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 17-05-2011, 23:51 (4734 dagen geleden) @ kris

Ik ben ook erg benieuwd, ik ken de hele fabrikant niet eens |-( Ik maak hier in elk geval notitie van.

Panasonic 37 inch LCD panel gezocht

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 18-05-2011, 09:22 (4734 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Samenvatting over de fabrikant:

News release van Hitachi Displays Ltd:
2004/10/29

Hitachi, Toshiba and Matsushita Conclude Agreement for Establishment of TV LCD Panel Joint Venture, IPS Alpha Technology

Van de site van Panasonic LCD Co:

Oktober 2010 Integratie van de ondernemingen, de naam "Panasonic LCD Co, Ltd" te veranderen
April 2010 "Himezi IPS Alpha Technology Ltd" starten met de massaproductie
Februari 2009 "IPS Alpha Technology Malaysia Sdn. Bhd" Productie begon operatie
November 2008 Maleisië "IPS Alpha Technology Malaysia Sdn. Bhd" opgericht
April 2008 "Himezi IPS Alpha Technology Ltd" opgericht
Juli 2007 "IPS Alpha Technology Europe, sro" Productie begon operatie
Juni 2006 De Tsjechische Republiek "IPS Alpha Technology Europe, sro" opgericht
Mei 2006 "IPS Alpha Technology," begint met de productie
Januari 2005 "IPS Alpha Technology, Ltd" opgericht

Panasonic 37 inch LCD panel gezocht

door edk, 24-05-2011, 06:34 (4728 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door edk, 24-05-2011, 06:36

Hallo,

Ik heb inmiddels besloten om een hele nieuwe plasma televisie te kopen.
Momenteel kan ik een hele goed type kopen voor een zeer aantrekkelijke prijs en met veel mogelijkheden qua instellingen, calibratie, en aansluitingen. Ook zitten er 3 tuners in, voor HD DVB-S/C/T.

De risico's met het kopen van een 2e hands vervangend LCD panel vind ik te groot. Tevens weet ik niet of er nog iets anders defect is aan de LCD tv. Ook een afstandsbediening zou ik nog moeten aanschaffen. Daarbij komt dat een nieuw plasma scherm vele malen mooier beeld geeft dan een LCD of LED tv, door het hogere contrast en de natuurlijke kleuren.

Toch wil ik jullie bedanken voor alle reacties.
De defecte LCD ga ik weer verkopen, als geheel of onderdelen.

Groet,
Erik

powered by my little forum