MK6008P (Gezocht)

door JohanB @, Sleidinge (BE), 10-01-2022, 10:56 (836 dagen geleden)

Iemand een ic MK6008P in de aanbieding? 40-pins DIL van Mostek. Ook gekend als AMI 8002GK

Ik vind die wel via internet maar niet binnen de EG. Probleem is als je buiten de EG koopt het gokken wordt naar de uiteindelijke kostprijs door mogelijke invoerrechten en douanekosten.

Over de prijs raken we het wel eens.

Grts - Johan

MK6008P

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 10-01-2022, 14:22 (836 dagen geleden) @ JohanB
Gewijzigd door Maarten Bakker, 10-01-2022, 14:23

AMI is de fabrikant en 8002 de productiedatum. AMI gebruikt altijd wel nog een in-house typenummer dat met een C begint, dat kan eventueel ook nog helpen bij de zoektocht als het erop staat?

Als het een ASIC is dan heb je aan deze nummers genoeg, als het een maskergeprogrammeerd type is dan is het C-nummer misschien wel voldoende maar kan het MK-nummer nog een achtervoegsel nodig hebben om uitwisselbare types van andere fabrikanten zoals Mostek te vinden.

Misschien helpt het verder nog om te vermelden in wat voor apparaat eventuele aanbieders het kunnen vinden? Niet geschoten is altijd mis denk ik dan.

MK6008P

door JohanB @, Sleidinge (BE), 10-01-2022, 14:57 (836 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Dank voor je antwoord Maarten.

Dit IC zit op de generatorprint van een Hammond Aurora 8022KM Hammond orgel.
Een aantal toetsen werken niet. Alle 'toetscontacten' zijn gereinigd en doorgemeten tot op de generatorprint. Op die print zitten 12 dergelijke ic's. Het omruilen van het verdachte ic waar betrokken toetsten naar toe lopen met een ander ic verhuist de fout naar andere toetsen.

Grts - Johan

MK6008P

door Goldline @, Oranjedorp, 10-01-2022, 18:24 (836 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Ami nummer C1885
Heb zelf goede ervaringen met Jotrin.com in Hongkong
meermalen obsolete processoren voor Cad besturingen besteld daar.

--
Cees PA1DBA

MK6008P

door JohanB @, Sleidinge (BE), 10-01-2022, 18:47 (836 dagen geleden) @ Goldline

Cees,

Jotrin had ik gecontacteerd maar blijkbaar geen stock meer. Die mensen hebben me wel zeer snel geantwoord; da's altijd fijn. Dank voor het meedenken/zoeken


Soundman,
de website die je vermeldt kende ik niet (ook niet gevonden bij het Googelen). Ik ga er daar straks een proberen te bestellen en we zien wel. Dank voor de tip.

Grts - Johan

MK6008P

door JohanB @, Sleidinge (BE), 25-01-2022, 20:42 (821 dagen geleden) @ JohanB

Even vervolg:

in het orgel was een MK6008N defect. Die heb ik op aanraden van Soundman besteld bij Keyboardpartner.de Is keurig geleverd en ik was een stap verder. Maar, nog altijd geen enkele DO. Jac Janssens bezorgde me de service handleiding van een gelijkaardig orgel. Op basis daarvan ontdekt dat een frequentiedeler in de hoofoscillator een aantal uitgangen miste. Via eBay aangeschaft bij vintagesynthparts.com in Italie. Ook dat is keurig verlopen en ....

orgel doet het weer prima. Heeft wat geld en tijd gekost maar de eigenaar is zeer tevreden en da's het belangrijkste. De werkuren zie ik als sport :-)

Grts - Johan

MK6008P

door henk vdb @, Breda, 25-01-2022, 20:54 (821 dagen geleden) @ JohanB

Mooi dat je dit nog even meldt!:-)

MK6008P

door soundman2 @, Wouw, 10-01-2022, 18:24 (836 dagen geleden) @ JohanB

Hier staat een aanbod van een firma in Duitsland, heb je daar wat aan?

https://shop.keyboardpartner.de/MK6008-N/en

powered by my little forum