Grundig music boy 400 (Algemeen)

door Roxanne Vuijk @, 12-01-2022, 22:13 (834 dagen geleden)

Hallo kan iemand mij misschien helpen met het volgende:


In mijn bezit heb ik een Grundig Music-boy 400. Deze is naar wat ik erover kon vinden op internet wat geld waard. Nou is het ding dat ik vrijwel alleen prijzen kon vinden van niet werkende radio’s van dit soort. Die van mij is in perfecte staat en doet het ook nog! Zou iemand mij kunnen helpen met een prijs opzetten? Of mij kunnen door verwijzen naar kopers? Alvast bedankt!

Grundig music boy 400

door Roland Huisman @, Zwolle, 12-01-2022, 22:29 (834 dagen geleden) @ Roxanne Vuijk

Het is wat de gek er voor geeft. Zelf geef ik dit soort spul gewoon weg.
Via marktplaats als je misschien één a twee tientjes krijgen. En als hij
in perfect nette werkende staat is wellicht ietsje meer.

Succes met de overwegingen.
Groeten, Roland

Grundig music boy 400

door kris ⌂ @, Gent, België, 13-01-2022, 00:03 (834 dagen geleden) @ Roland Huisman

Het is wat de gek er voor geeft. Zelf geef ik dit soort spul gewoon weg.


dat is omdat we ervan vergeven zitten :-). Ik bedoel, we zijn niet de juiste referentie voor normaal gangbare prijzen.

in gebruikte, werkende toestand gaan ze toch makkelijk € 25.
Als ie uiterlijk nog in zeer goede staat is gaat die dus meer. Maar alles hangt af van vraag/ aanbod en waar en hoe je het aanbied en hoe geduldig je bent.

Grundig music boy 400

door Roland Huisman @, Zwolle, 14-01-2022, 08:57 (833 dagen geleden) @ kris

Hoi Kris,

dat is omdat we ervan vergeven zitten :-). Ik bedoel, we zijn niet de juiste referentie voor normaal gangbare prijzen.

Tja, is dat niet dezelfde groep mensen welke mogelijk geïnteresseerd is in deze oude technologie? :-)

in gebruikte, werkende toestand gaan ze toch makkelijk € 25. Als ie uiterlijk nog in zeer goede staat is gaat die dus meer. Maar alles hangt af van vraag/ aanbod en waar en hoe je het aanbied en hoe geduldig je bent.

Volgens mij komen we beide dan ongeveer op dezelfde prijs uit. Als je op Ebay kijkt dan gaan ze soms voor duidelijk meer geld. Dat heeft volgens mij vaak te maken met de verzendopties welke je er aan meegeeft. Internationaal aanbieden geeft je vaak een betere opbrengst.

Via Ebay verkopen kan meer geld opleveren. Maar ook meer problemen. Als jij adverteert met dat de radio werkt, dan gaat de koper daar ook echt van uit. En als er dan ook maar iets aan mankeert dan haalt men zo het geld terug. Ook na schade door transport. En dan heb je niets meer.

Dus als je wat wilt gooi hem op marktplaats en laat handje contantje afrekenen. Heb je nooit gezeur :-)

Groeten, Roland

Grundig music boy 400

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 13-01-2022, 01:42 (834 dagen geleden) @ Roxanne Vuijk
Gewijzigd door Maarten Bakker, 13-01-2022, 01:51

Welkom op het forum!

In principe is de vuistregel: ga je voor geld dan kom je bij Catawiki of Ebay terecht. Ga je voor veel gezeur en deals die niet doorgaan, dan is Marktplaats ideaal (...). Ga je voor liefhebbers dan zet je hem eerst (met een vraagprijs erbij, die 1 keer verlaagd mag worden als je geen reacties krijgt) op het forum en een paar dagen later pas elders.

Voor zover ik weet is het geen zeldzaam, bijzonder of designmodel. Dus dan kom je of bij een verzamelaar uit die zijn verzameling aan wil vullen, of bij iemand die er toevallig herinneringen aan heeft.

Als je op https://www.radiomuseum.org/r/grundig_music_boy_400.html kijkt dan zie je dat er in 2020 eentje op ebay is geveild voor 36 euro. Dat lijkt me realistisch voor ebay. Een slechte gaat voor minder en een heel mooie misschien wel voor meer (originele verpakking en papieren helpen daar soms ook bij). Op het forum raak je hem er misschien niet voor kwijt, maar misschien ook wel. Ik kan niet in de mensen hun verzamelingen kijken ;-)

Grundig music boy 400

door ruudam @, Utrecht, 13-01-2022, 21:19 (833 dagen geleden) @ Roxanne Vuijk

Het "doen" van een radio is maar betrekkelijk.
Deze radio heeft meerdere ontvangstbanden, naast FM ook AM banden als middengolf, en de vraag is of hij het ook goed doet op ALLE banden.

powered by my little forum