Gr Satellit 2100 reparatie (Utrecht) (Toestel of techniek)

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 16-02-2022, 18:30 (772 dagen geleden)
Gewijzigd door Gerard in Zeist, 16-02-2022, 18:47

Wie in de omgeving van Utrecht heeft zin om een Grundig Satellit 2100 onder handen te nemen? Ik ontving dit berichtje van Ellen uit Utrecht:

Mijn geliefde wordt 3 maart 80 jaar. Hij verzamelde lange tijd radios en hij heeft de Grundig Satellit 2100 ook al vele jaren. Daar heeft hij zeer veel naar geluisterd en hij is erg op deze radio gesteld. Intussen is dat luisteren wel al weer vele jaren geleden.
Nu hij hem opnieuw wilde proberen blijkt hij het niet meer te doen. De toetsen zitten vast op fm en antenne. Met een koptelefoon is er alleen gebrom te horen en geen enkel radiogeluid. Minstens twee toetsen lijken vast te zitten.
Dit is wat ik er van begrijp. Het lijkt mij zo leuk om voor zijn verjaardag als cadeau deze radio gerepareerd te krijgen.

Zelf heb ik helaas voor 3 maart geen tijd om hiernaar te kijken.

Met mijn eigen Satellit 2100 heb ik te maken gehad met vastzittende schakelsegmenten van de bandschakelaar. De schakelstrips kwamen niet mee omhoog met de knoppen, omdat de flensjes afgebroken waren waar de veren tegenaan drukten. Dat heb ik opgelost met speldjes door de strips heen te maken:

[image]

Maar ik weet natuurlijk niet of de radio van Ellens geliefde precies dit heeft.

powered by my little forum