B&O becord 5000 cassette deck (Toestel of techniek)

door FredDijksman @, 06-03-2022, 13:07 (775 dagen geleden)

Omdat het forum van Beoworld er uit ligt door gebrek aan geld stel ik de vraag hier maar omdat de kans aanwezig is dat het een Philips deck is.
Het gaat om het apparaat Beocord 5000 type 4921 daar kreeg ik de vraag om de snaren te wisselen voor een kennis. De snaren besteld en begonnen, ik vond onderin de behuizing een onderdeeltje van het deck het is een plaatje van 17x8,5mm en heeft met een schroefje vastgezeten. Die afdruk is duidelijk zichtbaar.
Toch maar even de snaren gewisseld en geprobeerd en alles gaat goed behalve vooruit spoelen , dat weigert hij. Terugspoelen en afspelen gaat goed maar vooruit spoelen niet. Hij probeert het wel maar spoelt dan toch niet vooruit maar terug gedurende 2 seconden en stopt dan.

Nu heb ik al een groot aantal uren zitten staren op het deck en de documentatie maar kan de plaats niet vinden.

Misschien is er hier iemand die weet waar dat plaatje moet en of het te maken heeft met het spoelen. Een bijkomend probleem hier is dat ik wel vaker heb gezien bij B&O je kunt het mechaniek niet inschakelen of bedienen als niet alles op zijn plaats zit en dan kun je niet meer bij het mechaniek.
Dus dan hier maar geprobeerd.
[image]
[image]
[image]
[image]

B&O becord 5000 cassette deck

door Jac Janssen @, Eindhoven, 06-03-2022, 13:32 (775 dagen geleden) @ FredDijksman

Fred,

Ik heb de service manual van dit deck.
Stuur maar even een berichtje, dan kan ik het naar je toemailen.

Jac

B&O becord 5000 cassette deck

door FredDijksman @, 06-03-2022, 13:33 (775 dagen geleden) @ Jac Janssen

Hallo Jac, doe ik direct
Fred

B&O becord 5000 cassette deck

door soundman2 @, Wouw, 06-03-2022, 13:55 (775 dagen geleden) @ FredDijksman
Gewijzigd door soundman2, 06-03-2022, 14:13

Bij HiFi engine .com staat hij ook, inclusief wijzigingen. Een account aanmaken en verder zonder kosten. Staat veel HiFi apparatuur.
Je kunt natuurlijk zelf de magneetspoelen met de hand in drukken en dan de motor met de hand of een kleine DC spanning laten draaien. Je vind dan ook uit waarom de windup as geen trekkracht heeft (of de afwikkelas vast zit)

Aan het wiel met de rode pijl, zit aan de andere zijde een magneetje dat een sensor activeert, als het draait. Staat het stil, dan slaat de recorder af.
[image]

B&O becord 5000 cassette deck

door Rob Groningen @, Den Andel, 06-03-2022, 14:31 (775 dagen geleden) @ soundman2

Dat metalen plaat is volgens mij een onderdeel voor het vastmaken van de kap.

B&O becord 5000 cassette deck

door Goldline @, Oranjedorp, 06-03-2022, 18:09 (775 dagen geleden) @ Rob Groningen

[image]

--
Cees PA1DBA

B&O becord 5000 cassette deck

door FredDijksman @, 06-03-2022, 23:26 (775 dagen geleden) @ Rob Groningen

Dank voor de reactie maar dat is een ander onderdeel

B&O becord 5000 cassette deck

door FredDijksman @, 06-03-2022, 23:34 (775 dagen geleden) @ soundman2

Hoi Henk, Ja dat ga ik proberen dan hoeft hij niet ingebouwd te zijn

powered by my little forum