Is er behoefte aan de categorie "computertechniek"? (Computertechniek)

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 11-04-2009, 22:13 (5497 dagen geleden)

Hallo allen,

Ook op het Forum voor Oude Radio's kom je nogal eens postings tegen die betrekking hebben op soft- en/of hardware.

Op zich heb ik hier geen problemen mee, doch zou deze postings dan wel in een inherente rubriek/categorie willen zien.

Als er behoefte aan een dergelijke rubriek/categorie is, wil ik deze met alle plezier creëren.

Forumbeheer

Is er behoefte aan de categorie "computertechniek"?

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 12-04-2009, 07:04 (5497 dagen geleden) @ Forumbeheer

Is misschien een erg leuk idee.

Met name dan de echt oude computers!
Heb ik een enkele van staan.
Philips dingen
DEC PDP1123 met 8"drive
nog een Kypro 2000 Laptop!!
Brother WP1
UNIX machine met 8 terminals met basis intel 386, Tapedrive
Nog een sleeptop met enkel 2x 720kB flop's
Natuurlijk de Datapoint 1800 compleet 2x 8" flop en A3 wheelprinter

Van de week iets moois gekregen.

Was weer even uit mijn eigen geheugen een boel ophalen hoe dat ook al weer werkte.
Doos floppen er bij met progjes.
Moet nog ergens misschien dat ik ze bewaard heb de Run's uit het ALgemeen dagblad.
Ieder geval gisteren de Basic boeken weer gevonden in de oude computerboeken doos.


[image]

[image]

De categorie "computertechniek" is toegevoegd.

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 12-04-2009, 10:22 (5497 dagen geleden) @ Maurice

Hallo Maurice,

De categorie "Computertechniek" is toegevoegd.
Ik ben benieuwd wat er gaat komen. :-D

Aan ouwe meuk heb zij zo te zien geen gebrek. :-P
En dan die kreet "sleeptop"... :-D :-D

Groet,
Paul

Is er behoefte aan de categorie "computertechniek"?

door Piet Blaas ⌂ @, Arnhem, 12-04-2009, 20:48 (5497 dagen geleden) @ Forumbeheer

Als er behoefte aan een dergelijke rubriek/categorie is, wil ik deze met alle plezier creëren.

'De vraag stellen is hem beantwoorden' wordt nu wel heel letterlijk genomen. :-)
Maar het is jouw forum, dus vooruit dan maar.

Persoonlijk heb ik geen behoefte aan deze categorie. Het is immers onbegonnen werk naast de radiohobby ook nog eens van alles over oude computers bij te gaan houden... (-:
Maar ik vind het soms wel leuk om er over te lezen. :-D
En met meer dan 20 jaar ervaring in dit vakgebied kan ik er misschien ook nog wel eens iets zinnigs over zeggen...:-P

Groeten,

Piet.

Is er behoefte aan de categorie "computertechniek"?

door Paul Brouwer @, Haarlem, 12-04-2009, 21:09 (5496 dagen geleden) @ Piet Blaas

Hallo Piet,

Als er behoefte aan een dergelijke rubriek/categorie is, wil ik deze met alle plezier creëren.


'De vraag stellen is hem beantwoorden' wordt nu wel heel letterlijk genomen. :-)
Maar het is jouw forum, dus vooruit dan maar.

Persoonlijk heb ik geen behoefte aan deze categorie. Het is immers onbegonnen werk naast de radiohobby ook nog eens van alles over oude computers bij te gaan houden... (-:

Naast het feit dat ik graag met PC's knutsel, zowel software als hardware, is het al ruim 20 jaar mijn werk. :-D De keuze was derhalve snel gemaakt. :-P

Maar ik vind het soms wel leuk om er over te lezen. :-D

Dan ben je al een heel eind op weg

En met meer dan 20 jaar ervaring in dit vakgebied kan ik er misschien ook nog wel eens iets zinnigs over zeggen...:-P

God weet wie jij met een tip uit die rijke ervaring heel blij kan maken.

Daarnaast bestaan computers voor het grootste deel uit halfgeleiders en passen mijns inziens goed binnen het onderwerp van dit forum.

Ik ben het met jou eens dat het heel wat anders is dan audio- of video apparatuur, maar moet kunnen.

Groet,
Paul

--
[image]

powered by my little forum