National TC-83S schema (Gezocht)

door Marcel van Grinsven ⌂ @, Rosmalen, 25-06-2011, 14:12 (4693 dagen geleden)

Gezocht een schema van een National TC-83S kleurentelevisie. De televisie is van rond 1975. De schema mag ook digitaal zijn.

Groet, Marcel

[image]

[image]

[image]

National TC-83S schema

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 30-06-2011, 21:28 (4688 dagen geleden) @ Marcel van Grinsven

Hoi Marcel,

Ik heb al gezocht maar helaas nog niets gevonden. Staat er (op het witte etiketje misschien?) ook nog een chassisaanduiding op?

National TC-83S schema

door Marcel van Grinsven ⌂ @, Rosmalen, 03-07-2011, 09:00 (4686 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hoi Maarten,

Helaas geen chassis type op het sticker, alleen een serienummer.
Een schema van een TC-82EU zou ook kunnen, deze heeft een delta beeldbuis, de TC-83s heeft een in-line. Zover ik zie lijken deze chassis veel op elkaar.
National had in die tijd weinig verschillende modellen, de grootste hadden een 46 cm beeldbuis, volgens mij was er toen nog een import beperking voor kleurentv's uit Japan, alleen kleine modellen mochten het land binnen, was toen voor de Europese merken een voordeel te geven op de markt. Pas in het begin van de jaren 80 waren de grote modelen uit Japan welkom in Europa.

Hier een link naar de Franse secam uitvoering, de hoogspanningstrafo is waterdicht volgens de folder http://www.marcelstvmuseum.com/national%20tc-83f%20folder01.html

Groet, Marcel

powered by my little forum