parkeersensoren (Toestel of techniek)

door ffeilers @, Breda, 30-05-2022, 22:16 (689 dagen geleden)

De vraag gaat over de werking en lokalisering van parkeersensoren. (alleen achterbumper)
Op dit moment werkt de parkeersensor qua monitorbeeld wel , maar de signalering dmv geluid geeft een zeer onregelmatig piep geluid en niet een in bepaald ritme oplopend piep geluid.
Het gaat hier over een voertuig welke al was voorzien van een systeem, dus niet nieuw door mij ingebouwd. Wellicht is er een keer schade aan de achterzijde geweest waardoor de connectoren van de sensors even zijn losgemaakt en daarna opnieuw (verkeerd?) weer zijn verbonden.

Op de parkeerunit staan de connectors afgebeeld met A, B, C en D.
A is links B en C in het midden en D is rechts.

Moet dit voor een juiste werking precies overeenkomen met de positie van de sensors in de bumper? dus sensor A is linkgs B en C in het midden en sensor D is rechts.

De draden van de sensoren zitten allen goed weg gewerkt en is alleen door volledige demontage eigenlijk te volgen. Is er een methode om te bepalen welk snoer/connector bij welke sensor hoort ? Random de connectors van de sensoren aansluiten heeft gezien de vele mogelijkheden natuurlijk geen zin, heb ooit wel kunnen berekenen hoeveeel mogelijkheden dat zijn maar die kennis bezit ik niet meer (maar .... dat maakt ook geen deel uit van de vraag :-)

mvg
Frans

[image]

parkeersensoren

door henk vdb @, Breda, 30-05-2022, 23:04 (689 dagen geleden) @ ffeilers

Als je iemand achter de auto langs laat lopen zou het toch mogelijk moeten zijn om de juiste aansluitvolgorde te controleren?

parkeersensoren

door Cornelisjan @, Lunteren, 31-05-2022, 19:14 (688 dagen geleden) @ ffeilers

Random de connectors van de sensoren aansluiten heeft gezien de vele mogelijkheden natuurlijk geen zin, heb ooit wel kunnen berekenen hoeveeel mogelijkheden dat zijn maar die kennis bezit ik niet meer (maar .... dat maakt ook geen deel uit van de vraag :-)


Als ik me niet vergis zijn er 1 x 2 x 3 x 4 = 24 mogelijke combinaties.

parkeersensoren

door ffeilers @, Breda, 31-05-2022, 19:27 (688 dagen geleden) @ Cornelisjan

Random de connectors van de sensoren aansluiten heeft gezien de vele mogelijkheden natuurlijk geen zin, heb ooit wel kunnen berekenen hoeveeel mogelijkheden dat zijn maar die kennis bezit ik niet meer (maar .... dat maakt ook geen deel uit van de vraag :-)


Als ik me niet vergis zijn er 1 x 2 x 3 x 4 = 24 mogelijke combinaties.

volgens mij is dat niet het juiste aantal combinaties, het gaat om 4 aansluitdraden op 4 aansluitpunten en dat is beslist veel meer dan 24 mogelijkheden, zal proberen het nog eens even op te zoeken

parkeersensoren

door Oldtimer @, Oegstgeest, 31-05-2022, 22:18 (688 dagen geleden) @ ffeilers

Random de connectors van de sensoren aansluiten heeft gezien de vele mogelijkheden natuurlijk geen zin,


Als ik me niet vergis zijn er 1 x 2 x 3 x 4 = 24 mogelijke combinaties.


volgens mij is dat niet het juiste aantal combinaties,

24 combinaties is goed, zie:

https://www.ikhebeenvraag.be/vraag/20637/Hoeveel-combinaties-kan-je-maken-met-de-cijfers-1-2-3-en-4

Willem

parkeersensoren

door Cornelisjan @, Lunteren, 31-05-2022, 22:21 (688 dagen geleden) @ ffeilers
Gewijzigd door Cornelisjan, 31-05-2022, 22:42

1**AB CD
2**AB DC

3**AC BD
4**AC DB

5**AD BC
6**AD CB

7**BA CD
8**BA DC

9**BC AD
10*BC DA

11*BD AC
12*BD CA

13*CA BD
14*CA DB

15*CB AD
16*CB DA

17*CD AB
18*CD BA

19*DA BC
20*DA CB

21*DB AC
22*DB CA

23*DC AB
24*DC BA

Edit: Willem was me net voor:-)

parkeersensoren

door ffeilers @, Breda, 31-05-2022, 22:55 (688 dagen geleden) @ Cornelisjan

1**AB CD
2**AB DC

3**AC BD
4**AC DB

5**AD BC
6**AD CB

7**BA CD
8**BA DC

9**BC AD
10*BC DA

11*BD AC
12*BD CA

13*CA BD
14*CA DB

15*CB AD
16*CB DA

17*CD AB
18*CD BA

19*DA BC
20*DA CB

21*DB AC
22*DB CA

23*DC AB
24*DC BA

Edit: Willem was me net voor:-)

dat klopt idd wel voor de combinatie a b c d, maar het moet ook worden aangesloten op een combinatie met 1 2 3 4; en dan zijn er dus veel meer combinaties mogelijk

parkeersensoren

door Cornelisjan @, Lunteren, 31-05-2022, 23:18 (688 dagen geleden) @ ffeilers
Gewijzigd door Cornelisjan, 31-05-2022, 23:20

Frans,

Als het alleen over de achterbumper gaat dan hebben we dus 4 stuks sensoren met een connector welke op de juiste 4 ingangen van de parkeerunit moeten worden aangesloten.

Ik zie niet hoe je dan meer dan 24 combinaties kan hebben.

parkeersensoren

door ffeilers @, Breda, 31-05-2022, 23:34 (688 dagen geleden) @ Cornelisjan

Frans,

Als het alleen over de achterbumper gaat dan hebben we dus 4 stuks sensoren met een connector welke op de juiste 4 ingangen van de parkeerunit moeten worden aangesloten.

Ik zie niet hoe je dan meer dan 24 combinaties kan hebben.

je hebt gelijk, ik heb mijzelf redelijk in de war gebracht :-D :-D :-D

https://www.ikhebeenvraag.be/vraag/20637/Hoeveel-combinaties-kan-je-maken-met-de-cijfers-1-2-3-en-4

parkeersensoren

door Cornelisjan @, Lunteren, 01-06-2022, 00:04 (688 dagen geleden) @ ffeilers

Maar nu moet het probleem nog opgelost worden.

Ik zag dat je al eerder op dit forum over soortgelijke problemen hebt gesproken. (zie link)
Was dit dezelfde installatie?

https://www.transistorforum.nl/forum/index.php?id=62539

Groet,

Cor

parkeersensoren

door ffeilers @, Breda, 01-06-2022, 06:47 (688 dagen geleden) @ Cornelisjan

Maar nu moet het probleem nog opgelost worden.

Ik zag dat je al eerder op dit forum over soortgelijke problemen hebt gesproken. (zie link)
Was dit dezelfde installatie?

https://www.transistorforum.nl/forum/index.php?id=62539

Groet,

Cor

Ja, ben er weer mee aan de slag gewweest. Het probleem is nu opelost, ik heb 1 voor 1 gelocaliseerd welke sensor op welke positie zat. Daarna de sensors geplaatst op de juiste positie op de unit (a b c d). De unit werkte nog niet goed. Echter: er zit ook een fijnafstelling op (potmetertje met + - regeling). Door hem iets minder kritisch in te stellen denk ik het probleem te hebben opgelost.

parkeersensoren

door Cornelisjan @, Lunteren, 01-06-2022, 08:48 (688 dagen geleden) @ ffeilers

De aanhouder wint.
Mooi dat het gelukt is.

Groet,

Cor

parkeersensoren

door ffeilers @, Breda, 01-06-2022, 16:55 (687 dagen geleden) @ Cornelisjan

De aanhouder wint.
Mooi dat het gelukt is.

Groet,

Cor

Dank voor je interesse in mijn vraagstelling.
mvg
Frans

powered by my little forum