Mijn kleinste kleurentelevisie (Algemeen)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 16-06-2022, 19:42 (677 dagen geleden)

De PANASONIC CT-101 maar even aan het proberen. Sinds ik in het bezit ben van mijn FLUKE 54200 testbeeld generator nooit geprobeerd want de meeste uit mijn collectie zijn Amerikaans (NTSC)
Heb trouwens zoals eerder vermeld een los PAL-NTSC / NTSC-PAL omzettertje gekocht dus alles gaat nu eens een keer op de prik aangesloten uit de vitrine genomen.

[image]
Scherm diagonaal gemeten 36mm. niet om met de hele fam. tv te kijken:-D

Stemt goed af op alle banden. Heb hem compleet met doos en alle toebehoren.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Mijn kleinste kleurentelevisie

door Roland Huisman @, Zwolle, 16-06-2022, 20:16 (677 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Hoi Hans,

Wat een leuk ding, mijn kleinste kleuren TV is eentje met een LCD schermpje. Een Casio TV-480. Een beetje smerige vergelijking met jouw beeldbuis toestelletje natuurlijk :-) Maar een mini kleuren TV met beeldbuisje zou hier thuis ook niet misstaan

[image]

Groeten, Roland

Mijn kleinste kleurentelevisie

door Hans van Kampen @, Voorhout, 16-06-2022, 20:46 (677 dagen geleden) @ Roland Huisman

Ook een leuk ding Roland. Ik heb een dissident in mijn grote mini/micro tv verzameling en dat is een CITIZEN ergens rond 1990 denk ik. Als je iets schuin op het schermpje kijkt zie je al niets meer. Kreeg ik ooit en staat ook in de vitrine.

[image]

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Met beeld

door Hans van Kampen @, Voorhout, 16-06-2022, 20:51 (677 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Even aangesloten dan maar.

[image]

--
Hans van Kampen

Met beeld

door Roland Huisman @, Zwolle, 17-06-2022, 14:05 (676 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Oh leuk, jij kon zo'n ding dus ook niet weerstaan :-D De kleuren zijn wel bedroevend van die kleine LCD tv's. Om over de kijkhoek nog maar te zwijgen inderdaad. Maar ach, het is nét geen zwart wit meer :-)

Het hele concept portable TV lijkt te vervagen. Alles via de foon tegenwoordig...

Groeten, Roland

Met beeld

door Hans van Kampen @, Voorhout, 17-06-2022, 14:28 (676 dagen geleden) @ Roland Huisman

Neen, een vriend van me gooide het ding ooit weg en ik vond het zonde en nam het mee, deed er batterijen in en sloot hem aan op de kabel tv en ja, beeld, flets beeld, je kan wel iets doen aan kleur en helderheid maar toch.

Kan je zien dat die van jouw van een latere generatie is want plaatje ziet er mooier uit maar per saldo heb ik niets met die LCD TFT dingen want ik ben een echte kathodestraalbuis freak en is het bij de ene CITIZEN LCD gebleven.

Het hele concept portable TV lijkt te vervagen. Alles via de foon tegenwoordig...

Ja, inderdaad Roland, de hele sjeu is er af zo perfect het beeld ook is van alleen je smartphone ook is.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Met beeld

door ruudam @, Utrecht, 17-06-2022, 19:21 (676 dagen geleden) @ Roland Huisman

ik heb eens geprobeerd met zo'n klein ding een voetbal wedstrijd te volgen. Ontvangst was prima want de TV toren staat 10 km van mn huis, maar het was niet bruikbaar, veel te klein en onscherp beeld.

Mijn kleinste kleurentelevisie

door ruudam @, Utrecht, 17-06-2022, 19:25 (676 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Ik bezocht in 1968 een base ball wedstrijd in het Yankee Stadium NYC.
Daar hadden mensen op de tribune een portable TV, zal wel Z/W geweest zijn, om de herhalingen te zien. Er waren toen nog geen grote schermen in het stadion.

Op de VHF konden we in het hotel 10 zenders ontvangen op een sprietje, waarvan op een middag er 3 base ball uitzonden.

Mijn kleinste kleurentelevisie

door Hans van Kampen @, Voorhout, 17-06-2022, 20:25 (676 dagen geleden) @ ruudam

Heb je ook deze CT-101 Ruud, ja, een bal volgen of ondertiteling lezen is wel een dingetje, dat lukt nog wel op een zwart/wit buisje maar op een kleuren schaduwmasker buisje wordt dat een andere zaak i.v.m. RGB fosfor pixels.

Testbeeld lijkt scheef op foto maar is in het echt niet zo en verassend mooi plaatje.

Mooi destijds op de tribune met zo'n micro tv-tje, zal veelal van PANASONIC geweest zijn, ik heb vele zo niet alle travel visions van PANASONIC alleen al.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Mijn kleinste kleurentelevisie

door ruudam @, Utrecht, 18-06-2022, 22:05 (675 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Was met een LCD mini tv-tje.

Mijn kleinste kleurentelevisie

door Hans van Kampen @, Voorhout, 18-06-2022, 22:17 (675 dagen geleden) @ ruudam

Neen, met een echte schaduwmasker kathodestraalbuis buis met 3 guns.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Propvol

door Hans van Kampen @, Voorhout, 17-06-2022, 22:09 (676 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Ik heb even een foto van de binnenkant gemaakt van de PANASONIC CT-101 micro color tv en alle ruimte is benut. Het mainboard die de gehele oppervlakte beslaat onderin is totaal niet zichtbaar. Er zitten IC’s op die vele functies herbergen wat voor de jaren 80 al indrukwekkend moet zijn geweest.

[image]

--
Hans van Kampen

Propvol

door Jac Janssen @, Eindhoven, 18-06-2022, 08:53 (675 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Main board:

[image]

Jac

Propvol

door Hans van Kampen @, Voorhout, 18-06-2022, 22:20 (675 dagen geleden) @ Jac Janssen

Inderdaad Jac.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

powered by my little forum