Super Uniek uiterst zeldzaam K9i service-sheet (Aangeboden)

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 28-08-2011, 04:51 (4631 dagen geleden)

Dat heeft werkelijk niemand deze sheets.

Zou zeggen indien je toestel hebt ..handig bij service.
Wist dat ik hem had maar lang kwijt geweest.
Gevonden en voor de liefhebbers gescanned.

Zie dat je het uitprint op doorzichtig sheet en op juiste formaat.
Hoe groot, wel zo groot dat het past natuurlijk.
Gaatjes moeten dan over de pennen van chassis passen.

http://84.87.34.146/schemas/K9/K9i-Transparant-Service.pdf

[image]

Super Uniek uiterst zeldzaam K9i service-sheet

door Jac Janssen @, Eindhoven, 28-08-2011, 08:36 (4631 dagen geleden) @ Maurice

Hi Maurice,

Je ziet ze inderdaad niet vaak.
Terwijl toch erg veel dealers een exemplaar gehad zouden moeten hebben.
De mijne zijn ook in het Duits.
Ze kwamen in mijn bezit toen ik al geen K9 meer in gebruik had.

Een grote uitklapfolder van de K9 (weliswaar in het Engels) is ook redelijk zeldzaam. Hier een foto met de reparatie-sjablonen erboven om een idee van het formaat te krijgen:

[image]

Allemaal leuke dingen bij een tv-verzameling.

Jac Janssen

Super Uniek uiterst zeldzaam K9i service-sheet

door Jac Janssen @, Eindhoven, 28-08-2011, 10:51 (4631 dagen geleden) @ Jac Janssen

was ik nog vergeten te vermelden:

De service-sjablonen heb ik eens gekregen van een rtv reparateur uit de buurt van Nijmegen. Daar zag je ook veel Duitse toestellen (ook Duitse Philips), dus wie weet heeft hij het bij een tv-order uit Duitsland gekregen? Of op een cursus net over de grens??

Hoe zijn die van jou in je bezit gekomen Maurice?

Jac

Super Uniek uiterst zeldzaam K9i service-sheet

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 28-08-2011, 12:52 (4631 dagen geleden) @ Jac Janssen

Het staat me vaag bij dat ik dergelijke sheets wel eens in een Duitse K9 of K9i (=K11) aantrof. Bijgeleverd dus. Of ik ze destijds bewaard heb??

Super Uniek uiterst zeldzaam K9i service-sheet

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 28-08-2011, 13:32 (4631 dagen geleden) @ Jac Janssen
Gewijzigd door Maurice, 28-08-2011, 13:36

Jac,
Leuk te weten dat het zo hoort met die uitklap folder.

Mijn sheets komen uit de tijd dat ik jaren 82-95 heel veel tv's samen met een vriend repareerde tbv een zakcentje verdienen.
Hele weekenden werd er geserviced afwisselend bij hem thuis (Leiden) cq bij mij thuis (Rhoon).

Deze vriend had wat meer kontakten met ook tv-service.
Kwamen we er niet uit ging hij meestal navragen.
Denk via die hoek dat het bij hem terecht gekomen is.
Bij zijn verhuizing medio eind jaren 90 is nodige van die oude TV-rommel bij mij terecht gekomen, waarbij o.a. deze sheets.

Gisteren vond ik zijn Giro-plastic koffertje terug met wat schema's en ..de sheets.

Tja en waarom dan niet voor de K9-K11's???
Of was het een extra service van de Duitse Collega's onderling?

Super Uniek uiterst zeldzaam K9i service-sheet

door Jac Janssen @, Eindhoven, 28-08-2011, 13:48 (4631 dagen geleden) @ Maurice

Maurice,

Om geen misverstand te krijgen (ik heb het niet echt duidelijk gefotografeerd, maar de doorzichtige bladen krullen anders nogal op):
De folder hoort niet bij de service-sjablonen.
Ik heb hem er maar bij gezet voor het leuke, omdat het beide over een K9 gaat.

Leuk dat jij die sjablonen ook hebt. Ik had ze verder ook nog niet gezien.

Jac

Super Uniek uiterst zeldzaam K9i service-sheet

door doktordirk @, Noordbeemster, 28-08-2011, 19:25 (4631 dagen geleden) @ Maurice

Hallo,
Er zullen waarschijnlijk nog wel meer bedrijven zijn met zo'n hulpmiddel,het kan een hoop gezoek op een onoverzichtelijke printplaat schelen.
Ik heb ze voor een TELEFUNKEN type 711, en nog nooit nodig gehad, alle gaatjes zitten nog dicht.
Ik kreeg ze na aankoop van wat brokstukken van deze tv bij de firma ITA uit Bussum en handel dump onderdelen/toestellen.
Dit werd onze eerste Ktv.
[image]

Groeten, Dirk.

Super Uniek uiterst zeldzaam K9i service-sheet

door PA9JAN, 30-08-2011, 09:14 (4629 dagen geleden) @ Maurice

Deze overlays zaten destijds in alle 'Duitse' K9's.
Het bedrijf waar ik in de jaren 70 en 80 werkte, deed veel zaken met een Duitse grossier, fa. Ströbelt uit Bocholt.
De Duitse import was zeer lonend, de toestellen waren 20% goedkoper (inkoop) dan de Nederlandse toestellen via groothandels als Wiersma, Oscar Keip of Technische Unie.
Ik heb destijds heel wat van die opgerolde overlays aan collega's weggegeven, ze waren erg makkelijk met foutzoeken.
Ik meen dat ze ook in de K11 zaten, maar zeker weten doe ik dat niet meer.
Leuk dat dit bewaard is gebleven!

Jan

Super Uniek uiterst zeldzaam K9i service-sheet

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 30-08-2011, 10:37 (4629 dagen geleden) @ PA9JAN

Interessant om te weten hoe en waarom die toestellen toch wel veel hier terecht kwamen! Ik weet dat ik er in mijn jonge jaren meer dan 1 gesloopt heb (helaas).

Waren die geïmporteerde toestellen altijd de modellen in Liesenkötter kasten? Of waren er ook reguliere producten bij? Een van de toestellen die ik ooit had was een D22K450, die stiekum gewoon een in Brugge geproduceerde X22K202 of iets dergelijks was.

Super Uniek uiterst zeldzaam K9i service-sheet

door PA9JAN, 30-08-2011, 12:03 (4629 dagen geleden) @ Maarten Bakker

De Duitse toestellen die wij verkochten, hadden exact dezelfde kast als de reguliere Nederlandse toestellen. Alleen de typenummers waren anders, de X werd een D, en ik haalde het Weltfunk merkje eraf, dat de grossier er op had geplakt.
En je moest uitkijken dat in de garantietijd de klant niet met de Philips Technische Dienst (in Meppel) belde, anders kwam er weer een boze brief!
Niet alleen Philips was veel goedkoper, ook Grundig en Telefunken, ik heb zo voor mezelf een Grundig Satellit gekocht voor minder dan de helft van de Nederlandse prijs! Dat waren nog eens tijden!

Jan

Super Uniek uiterst zeldzaam K9i service-sheet

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 30-08-2011, 15:54 (4629 dagen geleden) @ PA9JAN
Gewijzigd door Maarten Bakker, 30-08-2011, 15:56

Grappig is dat: Weltfunk bestaat nog steeds als soort van inkoopcentrale.

powered by my little forum