Nieuw op het forum en vraag over mble bbo 846 versterker (Toestel of techniek)

door Devo @, 13-05-2023, 18:38 (321 dagen geleden)
Gewijzigd door Devo, 13-05-2023, 18:41

Ik zal me even voorstellen, ik ben Dennis en heb al heel lang als hobby platenspelers verzamelen, repareren en modificeren, vooral Lenco spelers.
Langzaam groeide de interesse ook uit naar vintage luidsprekers,radio's en versterkers en zo kocht ik bij een persoon in Ulvenhout een prachtige MBLE BBO 846 mono versterker die goed speelde.
Maar nu ik hem een klein jaar later weer wilde gaan gebruiken om het mooie mono geluid van 78 toeren platen te versterken, krijg ik alleen nog een beetje geluid uit de luidspreker bij de volumeknop vol open

De persoon van wie ik de versterker kocht is lid van dit forum en is zijn verzameling aan het afbouwen/verkopen en gaf ook aan dat hij nog weinig motivatie heeft om te repareren en gaf mij de tip mijn reparatie vraag op dit forum te zetten.

Nu is mijn vraag of iemand mij tips kan geven over wat er aan de hand kan zijn?

Of dat er iemand in de buurt van Breda is die deze (eventueel samen met mij) kan repareren, uiteraard tegen een vergoeding zodat hij weer gebruikt kan worden waar hij voor bedoeld is.

Groet Dennis

Nieuw op het forum en vraag over mble bbo 846 versterker

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 13-05-2023, 18:51 (321 dagen geleden) @ Devo

Dag Dennis, welkom op dit forum.
Deze versterker is uitgevoerd met buizen zie https://nvhrbiblio.nl/schema/MBLE_BBO846.pdf
Beter lijkt mij om die vraag te stellen op het Buizenforum, zie de link boven.
(Maar misschien denk het forumbeheer daar anders over)
Groet, Ben

Nieuw op het forum en vraag over mble bbo 846 versterker

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 13-05-2023, 20:11 (321 dagen geleden) @ Ben
Gewijzigd door Leo Snoeren, 13-05-2023, 20:14

Welkom op dit forum!

Je zou Rene Engels eens kunnen benaderen, is lid van dit forum en van het buizenforum.

Via deze link (buizenforum) vindt je zijn gegevens.

Succes!

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Nieuw op het forum en vraag over mble bbo 846 versterker

door Peter1952 @, Almere, 13-05-2023, 20:21 (320 dagen geleden) @ Devo

Je gebruikt toch wel de goede ingang? Als je een platenspeler met een magneto dynamisch element gebruikt moet je wel de goede ingang kiezen, op een andere ingang is de gevoeligheid veel lager.

Groeten,
Peter

Nieuw op het forum en vraag over mble bbo 846 versterker

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 13-05-2023, 21:23 (320 dagen geleden) @ Devo

Welkom op het forum!

Ik wil je niet gelijk weer wegjagen ;-) Maar Ben had het al even genoemd. Het gaat hier om een buizenversterker, dan kun je toch beter terecht op ons zusterforum www.nfor.nl (zie in de navigatiebalk bovenin onder het kopje Buizenforum).

Op het transistorforum gaat het over geheel of gedeeltelijk getransistoriseerde apparatuur (het bespreken van een transistortrap in een buizenversterker mag dus bijvoorbeeld wel), maar ook over apparatuur die je gebruikt met getransistoriseerde apparatuur. Bijvoorbeeld een platenspeler zonder ingebouwde versterker mag zowel hier als op het buizenforum besproken worden. Apparaten en schakelingen met IC's zijn hier natuurlijk ook welkom.

Met vriendelijke groet,

Maarten Bakker.

Nieuw op het forum en vraag over mble bbo 846 versterker

door Devo @, 14-05-2023, 16:17 (320 dagen geleden) @ Forumbeheer
Gewijzigd door Devo, 14-05-2023, 16:18

Alvast bedankt voor de reacties, ik heb blijkbaar niet goed gekeken en zal mijn vraag op het buizenforum stellen.

Leo bedankt voor de tip!

Ik heb de de knop voor op de versterker op de PU Christal stand gezet voordat ik met het Ronette element een plaat af ging spelen maar helaas een zeer zacht geluid.


Groet Dennis.

I

powered by my little forum