waar is mijn pakje gebleven (Algemeen)

door electron @, eindhoven, 07-09-2023, 17:03 (243 dagen geleden)

We hebben allemaal weleens te maken met Post.NL voor onderdelen uit bv. China.
Soms raken we wat kwijt.. en te vaak via Post.NL.
Bij mij gaat het altijd goed TOTDAT het Post.NL bereikt.
Wat er mogelijk scheef gaat -->: https://niburu.co/binnenland/18902-waar-is-mijn-pakje-gebleven
Zo zag ik via Track&Trace dat iemand bij Post.NL mijn adres had veranderd naar een ander adres.:no
Heb de vermissing doorgegeven aan Post.NL en kreeg na 1 maand als antwoord:
<< Post.NL heeft bezorgplicht. Pakketje is bezorgd op het adres. >>
Nou Ja! Daar moet je het maar mee doen..
Groet, Ben@

waar is mijn pakje gebleven

door soundman2 @, Wouw, 07-09-2023, 18:25 (243 dagen geleden) @ electron
Gewijzigd door soundman2, 07-09-2023, 18:28

We hebben allemaal weleens te maken met Post.NL voor onderdelen uit bv. China.
Soms raken we wat kwijt.. en te vaak via Post.NL.
Bij mij gaat het altijd goed TOTDAT het Post.NL bereikt.
Wat er mogelijk scheef gaat -->: https://niburu.co/binnenland/18902-waar-is-mijn-pakje-gebleven
Zo zag ik via Track&Trace dat iemand bij Post.NL mijn adres had veranderd naar een ander adres.:no
Heb de vermissing doorgegeven aan Post.NL en kreeg na 1 maand als antwoord:
<< Post.NL heeft bezorgplicht. Pakketje is bezorgd op het adres. >>
Nou Ja! Daar moet je het maar mee doen..
Groet, Ben@

Als je kunt zien dat het adres veranderd is, dan zullen ze moeten aantonen waarom. Meteen opgeven is voor hen het gemakkelijkst. Je hebt bewijzen op papier. Ik zou tot in de hoogste boom klimmen en ze het leven extra zuur maken. Het kost je wat moeite, maar anders leren ze het nooit. Ik denk dat je de schade gewoon kunt verhalen. Eerst goedschiks en als het niet gaat dan onder dwang.
Je zou ze zelfs kunnen betichten van verduistering en dreigen met een aangifte. Dan moet het bedrag natuurlijk wel de moeite waard zijn.

waar is mijn pakje gebleven

door Armand @, België, 07-09-2023, 18:54 (243 dagen geleden) @ electron

Als ontvanger kun je weinig doen.
Breng de afzender/verkoper op de hoogte en hij alleen kan een klacht indienen.

Groeten, Armand

waar is mijn pakje gebleven

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 07-09-2023, 19:43 (243 dagen geleden) @ electron

Een verandering van het adres is niet okay. Maak een screenshot en geef niet op, zou ik zeggen. Dit valt niet binnen hun normale kastje-naar-jantje-van-leiden-tegen-de-muur voorwaarden.

waar is mijn pakje gebleven

door electron @, eindhoven, 07-09-2023, 20:06 (243 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Het was 3 jaar geleden. Maar werd eraan herinnerd- zie mijn link.
Maar mag wel in de schijnwerpers. POST.NL: SHAME ON YOU!
Hier een screenshot van https://www.17track.net/nl destijds.
Groet, Ben@
[image]

waar is mijn pakje gebleven

door ARV @, 07-09-2023, 20:00 (243 dagen geleden) @ electron

Sinds Postnl mij heeft belazerd met het toch innen van BTW terwijl ik kon aantonen dat de BTW was betaald, probeer ik bij eenieder die het wil horen te promoten (dat heb ik postnl ook beloofd in al mijn correspondentie na hun stugge houding):

DOE GEEN ZAKEN MET POSTNL

Diverse klachten ingediend, meermaals aangetoond dat ze fout zaten. Postnl 'keurt' zichzelf en vind vervolgens dat zij goed zaten en ik dus fout. Eerst betalen dan pas pakketje krijgen, achteraf proberen je geld terug te krijgen. Lukt dus nooit.

waar is mijn pakje gebleven

door hanswal @, Hoorn, 07-09-2023, 20:35 (243 dagen geleden) @ ARV

DOE GEEN ZAKEN MET POSTNL

Ik verstuurde graag met Sandd. Maar helaas vond de toenmalige Volendamse staatssecretaris -tegen het advies van de ACM in- dat die postbezorger door postnl mocht worden opgeslokt. Weer minder concurrentie, dus meer macht. Er zijn gelukkig nog een paar andere pakketbezorgers over.

Hans

--
scoper apestaart quicknet punt nl

waar is mijn pakje gebleven

door ruudam @, Utrecht, 07-09-2023, 21:54 (243 dagen geleden) @ hanswal

Je kan weer op haar stemmen hi hhi,.misschien wordt ze premier....

Ook veel problemen gehad met Post NL over postbus die werd afgesloten.
Daarnaast zijn ze erg duur en kennen ze geen apart tarief voor opsturen naar afhaalpunt, wat bvb DHL wel heeft.

waar is mijn pakje gebleven

door Hersteller @, Haarlem, 07-09-2023, 21:58 (243 dagen geleden) @ electron

Het spijtige is dat we eenzelfde item over DHL kunnen openen.

waar is mijn pakje gebleven

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 08-09-2023, 00:35 (243 dagen geleden) @ Hersteller
Gewijzigd door Maarten Bakker, 08-09-2023, 00:43

Ah, de Deutsche H*rren Läufer, voormalig Selektvracht danwel Van Gend & Loos afhankelijk van wat voor pakje je wilt versturen. Over het algemeen wel beter dan PrutsNL.

Tot nu toe heb ik de beste ervaringen met DPD.

Bij een van mijn klanten, een distributeur die elke dag wel minstens een paar pakjes heeft, zijn er wel eens klachten over ophalingen, maar transport en bezorging binnen Nederland of Europa gaan daar over het algemeen prima en doorgaans ook nog eens het goedkoopste.

P.S. Ik gebruikt PrutsNL wel voor brievenbuspakjes onder andere omdat ik daar mee kan liften op een voordelig contract. Op een kleine 100 verzendingen hebben ze er nog maar eentje kwijtgemaakt..... Maar dus volledig onverzekerd. Dat spreekt al boekdelen over hoe ze hun bezorgers vertrouwen bedenk ik me nu.

waar is mijn pakje gebleven

door JohanB @, Sleidinge (BE), 07-09-2023, 22:48 (243 dagen geleden) @ electron

Zielig. Ik zocht twee micro-ampèremeters. Jan Hartog wou me die tegen verzendkosten opsturen. Alles keurig geregeld. Resultaat: pakje zou ontvangen zijn (met een soort handtekening als bewijs). Maar geen pakje. Zowel Jan als ik gingen in dispuut met PostNL. Resultaat: 00,00.

Grts - Johan

waar is mijn pakje gebleven

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 08-09-2023, 00:32 (243 dagen geleden) @ JohanB

De verzender dient de verzendkosten vergoed te krijgen. Even doorzeuren levert toch weer een paar euro op...

Bij PrutsNL is dat het enige, tenzij je een verzekering erbij koopt. Bij DHL en DPD is er een standaard verzekerd bedrag.

waar is mijn pakje gebleven

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 07-09-2023, 23:20 (243 dagen geleden) @ electron

Buitenland pakketjes gaan in het algemeen goed, maar dit is wel een bekend verschijnsel.
Mijn vrouw had een E-sigaret besteld en is nooit aangekomen, adres onbekend.
Terwijl hij volgens de verzend info was aangekomen in dit regeltjes landje.
Probleem is hier volgens mij, het overdreven adresstickertjes overplakken.
Soms zit daar nog een aparte barcode en nog een korte adressticker overheen.
Of dit bij de Douane of bij PostNl gebeurd is mij niet duidelijk maar zal wel tijd en geld kosten.
Die E-sigaret bijvoorbeeld lijkt mij toch typisch een douane betuttel geval.
Gewoon een verkeerde sticker plakken en dan gaat hij wel retour.
Zo kreeg ik vorig jaar een Ali pakje en daar zat iets in wat ik niet besteld had.
Na voorzichtig de sticker te hebben verwijderd was het voor iemand van een dorp verder.
Zijn telefoonnummer stond er op, heb gebeld en hij kwam het ophalen.
Reclameren bij een overheid of groot bedrijf heeft geen enkele zin.
Aansprakelijk stellen kan wel, maar is alleen belangrijk bij een rechtszaak.
Groet, Ben

waar is mijn pakje gebleven

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 08-09-2023, 00:34 (243 dagen geleden) @ Ben

Wat dat laatste betreft, is het ontbreken van een apart "small claims court", zoals wel bekend in Angelsaksische landen, soms jammer.

powered by my little forum