Cameraman achter zijn camera. (Algemeen)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 10-09-2023, 17:20 (240 dagen geleden)

Heb de set nu compleet met inmiddels uit Amerika overgekomen onderstel. Ik krijg wel eens iemand op bezoek en dan een reactie als: TJESUS! :-D studio van Kampen.

Ben er heel erg blij mee. Een andere keer zet ik er mijn Ikegami studiocam op.

[image]
Wel een heel gevaarte in de woonkamer.

Zomaar.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Cameraman achter zijn camera.

door MarcelvdG @, 10-09-2023, 17:32 (240 dagen geleden) @ Hans van Kampen

:-D

Cameraman achter zijn camera.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 10-09-2023, 17:41 (240 dagen geleden) @ MarcelvdG

Wellicht staat er nog een vacature voor me open bij EMG in Hilversum:-D , oh, nee, ik ben net met pensioen.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Cameraman achter zijn camera.

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 10-09-2023, 17:41 (240 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Mooi hoor Hans.
De set is nu werkend compleet?

En dat wordt dus a.s. NVHR Beurs een video opnamen ipv foto's:-D
Nog oude 1"video recorder en de opnames kunnen beginnen.

Cameraman achter zijn camera.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 10-09-2023, 17:42 (240 dagen geleden) @ Maurice

De set is werkende, wordt wel een hele sjouw er mee op pad Maurice:-D

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Cameraman achter zijn camera.

door Marinus J @, 11-09-2023, 11:27 (239 dagen geleden) @ Maurice

Maurice, Hans heeft ook een digi beta recorder voor opnamen .
Is voor zo'n recorder makkelijker om aan tapes te komen.
En vooral een stuk handelbaarder.

Gr. René D.

Cameraman achter zijn camera.

door Roland Huisman @, Zwolle, 10-09-2023, 17:54 (240 dagen geleden) @ Hans van Kampen

En dan te denken dat er ook nog een doos met elektronica naast hoort te staan. :-D

Groeten, Roland

Cameraman achter zijn camera.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 10-09-2023, 18:21 (240 dagen geleden) @ Roland Huisman

Je ziet hem op de grond staan Roland, inderdaad.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Cameraman achter zijn camera.

door soundman2 @, Wouw, 10-09-2023, 19:04 (240 dagen geleden) @ Roland Huisman
Gewijzigd door soundman2, 10-09-2023, 19:08

En dan te bedenken dat er ook nog een doos met elektronica naast hoort te staan.

Niet te filmen...
In principe kun je tegenwoordig hetzelfde met een telefoon inclusief ook nog een draadloze verbinding tet de "studio".........:-)

Cameraman achter zijn camera.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 10-09-2023, 19:34 (240 dagen geleden) @ soundman2

Ja, er is op dat gebied ook heel wat veranderd. Wat er nu al niet in je zak zit maar studiocamera's van tegenwoordig zijn in vergelijking met je smartphone nog steeds hele jongens weliswaar niet meer zo groot als deze kolossen.

zeker op lensgebied kan je de smartphone lens niet vergelijken met een lensbox als op deze cam denk ik zo.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Cameraman achter zijn camera.

door Piet Blaas ⌂ @, Arnhem, 10-09-2023, 18:17 (240 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Bijzonder hoor! :)

Groeten,

Piet.

Cameraman achter zijn camera.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 10-09-2023, 18:21 (240 dagen geleden) @ Piet Blaas

Dank je Piet,

Ik was als kind zijnde al gek van dit “spul” en nou zo iets in bezit is toch wel aardig.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Cameraman achter zijn camera.

door Jac Janssen @, Eindhoven, 10-09-2023, 18:39 (240 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Een hele mooie aanschaf en zo te zien terechtgekomen bij iemand die er heeel blij mee is.
Proficiat Hans!

Jac

Cameraman achter zijn camera.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 10-09-2023, 19:00 (240 dagen geleden) @ Jac Janssen

Zeker Jac, ik ben er heel blij mee.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Cameraman achter zijn camera.

door Marinus J @, 11-09-2023, 11:41 (239 dagen geleden) @ Jac Janssen

Hoi Jac, komende studiodagen in Hilversum is er op dit gebied behoorlijk wat te zien.
Staat Trein 9 een oude kleuren reportage wagen met zelfs een werkende LDK 3 erin en nog veel meer oud spul.
En ja een van de weinig overgebleven ANLOGE HD camera's werkend , misschien zelfs 2 als alles meezit. Ben er druk aan bezig om de tweede werkend te krijgen.
Een met plumbicons en de andere met saticons.
Zijn er maar 27 of 28 van gemaakt.
Is de KCH 1000 concept van BTS .
Kostten toen met lens in America ong. 1 miljoen dollar.
Waar zouden de omgebouwde LDK 3's gebleven zijn uit de studio van het Nat Lab die indertijd recht waren tot 10 Mhz.?

Gr. René D.

Cameraman achter zijn camera.

door P. de Koning @, Castricum, 10-09-2023, 18:55 (240 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Leuk setje Hans.

Ik zie dat je er helemaal mee in je element bent.

Mvg
Peter de Koning

--
Ik heb elke dag Koningsdag

Cameraman achter zijn camera.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 10-09-2023, 19:00 (240 dagen geleden) @ P. de Koning

Als een kind Peter.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Cameraman achter zijn camera.

door Sietze Osinga @, Koekange, 10-09-2023, 19:27 (240 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Dag Hans,Gefeliciteerd met deze geweldige camera incl.alle toebehoren.En nu maar de instructies opvolgen van de regisseur!:-D
Groeten,
Sietze.

Cameraman achter zijn camera.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 10-09-2023, 19:35 (240 dagen geleden) @ Sietze Osinga

Dank je Sietze, zal ik zeker doen:-D

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Cameraman achter zijn camera.

door Cornelisjan @, Lunteren, 10-09-2023, 21:21 (239 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Hans, het heeft zo moeten zijn, dat dit prachtige camerasysteem van Philips bij jouw in de huiskamer terecht moest komen, aangezien je er al op 13-jarige leeftijd zoveel van wist.

Groet,

Cor

Cameraman achter zijn camera.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 10-09-2023, 21:46 (239 dagen geleden) @ Cornelisjan

Dank je Cor. Ik had toen nooit durven dromen iets dergelijks in huis te “krijgen”

Bij mij staat er gelukkig geen bankstel in de woonkamer zodat deze camera een mooi plekje als eyecatcher heeft.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Cameraman achter zijn camera.

door Marinus J @, 11-09-2023, 11:23 (239 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Het ziet er mooi uit Hans , maar voor het geoefende oog en dit is geen verwijt had je het einde van de triax kabel iets verder uit het zicht moeten leggen.
Zo sta je naar niets te kijken in de zoeker.
Verder een prachtige foto Hans .
Ben nog niet toegekomen aan je kabel voor de lens.

Gr. René D.

Cameraman achter zijn camera.

door soundman2 @, Wouw, 11-09-2023, 11:33 (239 dagen geleden) @ Marinus J

Het ziet er mooi uit Hans , maar voor het geoefende oog en dit is geen verwijt had je het einde van de triax kabel iets verder uit het zicht moeten leggen.
Zo sta je naar niets te kijken in de zoeker.

Dan kan ook het tallylight aan, nog mooier.

Cameraman achter zijn camera.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 11-09-2023, 12:31 (239 dagen geleden) @ Marinus J

Inderdaad, was mij later ook opgevallen dat de kabel niet aangesloten is op de foto.

Kabels van CANON lensbox geen haast, komt wel:)

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Cameraman achter zijn camera.

door Piet van der Pol @, 11-09-2023, 14:18 (239 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Jou foto, Hans, brengt mij weer terug bij mijn laatste werkgever: Grass Valley Cameras. Ik heb daar diverse elektronica ontwikkeld voor o.a. een Basisstation (Voedingen en besturingen) en een SuperXpander (Ook voedingen en opstart/bewakingsschakelingen voor de camera, en koppelfilters om voedingen (300V) en signalen te combineren/scheiden). Een voeding, zoals toegepast in de SuperXpander, heb ik later in een buizenversterker gebruikt. Dit kon door de modulaire uitvoering met zowel modules voor lage spanning, als met hoge spanning (300V). Op de foto's een SuperXpander en een 300V/100W module. De module meet slechts 11,5 x 3,5 cm.
Dat was toen een mooie tijd.
Jij veel plezier met je camara's. Het ziet er indrukwekkend uit.

Piet

[image]
[image]

Cameraman achter zijn camera.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 11-09-2023, 16:17 (239 dagen geleden) @ Piet van der Pol

Dank je Piet en aardig dit te lezen,

Ook mooi te zien die adapter waarmee zo'n grote lensbox kon worden gekoppeld aan een ENG camera die dan als studiocam kon worden gebruikt.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Cameraman achter zijn camera.

door Marinus J @, 12-09-2023, 19:39 (238 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Daar past jou lens van de LDK 20 ook op dezelfde aansluitplug voor de Expander.
Daar kan dan ook een LDK 300 of zoiets in.
Goed om te weten Piet , ben nu met zo'n mooie LDX bezig met allerlei foutmeldingen.
En geen zoekerbeeld werkt niet dus hoe kan ik iets zien.
Heb zelf 5 jaar bij die club gewerkt in de vorige eeuw.

GR. René.

Cameraman achter zijn camera.

door A. Ouwehand @, Amersfoort, 13-09-2023, 15:53 (237 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Wat leuk dat je de set compleet hebt Hans.
Gefeliciteerd
ps
Heel leuke foto.

--
A. Ouwehand
Tony Ouwehand

Cameraman achter zijn camera.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 13-09-2023, 22:24 (236 dagen geleden) @ A. Ouwehand

Dank je wel Tony.

Ik heb er nou ook een mooi tripod onderstel voor met VINTEN head, het is weliswaar niet echt voor studio gebruik want dat zijn echte kolossale jongens. Dit onderstel is wel verrijdbaar maar meer voor een vaste cameraopstelling.

Pan en tilt functie is vloeistof gedempt, een lift functie is niet mogelijk want dit is alleen mogelijk met een studio dolly.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

powered by my little forum