Schema SBR transistorradio P109 (Gezocht)

door Mascha, 26-10-2011, 19:36 (4575 dagen geleden)

Ik ben opzoek naar een electronisch schema van een transistorradio type SBR P109
8W 3 BANDS in elke band komt er nog een beetje muziek uit dus defekt in het laagfequent eindtrap,de potie van geluidsterkte is ok ,de voeding is ok.
Mag iets kosten

Schema SBR transistorradio P109

door kris ⌂ @, Gent, België, 01-11-2011, 23:29 (4569 dagen geleden) @ Mascha

beste Mascha,
Post eens een foto van de radio.
SBR maakte zelf geen transistorradio's, maar kocht ze in (oa bij Philips). Veel kans dat een foto bij forumgenoten een belletje doet rinkelen van welke merk en model radio hij gekloond is, of althans dicht verwant is.
groeten

Kris

Schema SBR transistorradio P109

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 02-11-2011, 14:27 (4568 dagen geleden) @ kris
Gewijzigd door Maarten Bakker, 02-11-2011, 14:29

Behalve een foto van de buitenkant, is het ook belangrijk een goed scherpe foto van de binnenkant te maken waarop eventuele etiketjes en opschriften leesbaar zijn.

Overigens vermoed ik dat SBR zelf ook ooit radio's maakte. De SBR P6 en Philips L3X62AB staan in dat verband op mijn (nogal lange) onderzoeksagenda.

Schema SBR transistorradio P109

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 02-11-2011, 15:26 (4568 dagen geleden) @ Maarten Bakker

De SBR P6 en Philips L3X62AB staan in dat verband op mijn (nogal lange) onderzoeksagenda.

Hallo Maarten .... de SBR P6 heb ik in mijn verzameling, wat wou je er van weten?

Groeten ... Hugo Sneyers

Schema SBR transistorradio P109

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 02-11-2011, 18:14 (4568 dagen geleden) @ Hugo Sneyers

Hallo Hugo,

Ik zou graag willen weten wat er aan stickertjes en opschriften in te vinden is. Typeplaatje, maar ook eventuele stickertjes op het chassis, stempels op het chassis, aanduidingen op onderdelen die op de herkomst kunnen wijzen.

De foto's die ik op het internet tegenkwam gaven niet direct uitsluitsel maar moet ik ook nog beter bekijken, vandaar dat het toestel op de agenda terecht is gekomen. Mijn vermoeden is dat deze radio niet door Philips gebouwd is maar mogelijk nog door SBR zelf of door een andere (Belgische) fabrikant.

Ook als iemand weet of dit of een sterk gelijkend toestel nog onder meer namen bekend is dan SBR P6, Philips L3X62AB of Siera SA6004AB verneem ik dat graag.

Schema SBR transistorradio P109

door kris ⌂ @, Gent, België, 02-11-2011, 18:25 (4568 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hallo Maarten,
betreffende de Philips L3X62AB . Ik heb een sterk vermoeden dat dit een ACEC produkt is. Ik heb deze en andere radio's met de zelfde typische bouwstijl met koperkleurig chassis en markante luidspreker van het merk ACEC.
Novak en Siera hadden een andere bouwstijl, dus die zijn het zeker niet.

groeten

Kris

Schema SBR transistorradio P109

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 03-11-2011, 09:39 (4567 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hallo Maarten .... zoals Kris al schreef is de ACEC 505 hetzelfde toestel.

Stuur me even een mailtje dan zal ik wat foto's doorsturen van mijn SBR P6.

Groeten ... Hugo Sneyers

powered by my little forum