Nog wat meer oude herinneringen ophalen... (Computertechniek)

door Piet Blaas ⌂ @, Arnhem, 19-05-2009, 16:57 (5428 dagen geleden)

Voor degenen die al wat langer meelopen in de pcwereld is hier nog een link naar high-tech producten van weleer...
en wat ervan geworden is...

Sommige van die producten zijn bijna niet uit te roeien. ;-)
Over de matrixprinter: "It won’t startle me if there are still Epsons productively hammering out invoices and receipts a couple of decades from now, assuming we still use paper at all."

Dit is de link: Where are they now?

Groeten,

Piet.

Nog wat meer oude herinneringen ophalen...

door Paul Brouwer @, Haarlem, 19-05-2009, 23:15 (5427 dagen geleden) @ Piet Blaas

Hallo Piet,

Hier zie je bijna niet meer, maar in Azië (Hong Kong) worden ze nu nog volop gebruikt
en printen ze aan de lopende band facturen, orders, enzovoort uit :-P

Als curiositeit heb ik hier nog altijd mijn eerste printer, een Brother HR10, staan.

Dat is een seriële daisy-wheel printer. Baudrate 2400 bps. :-D

Groeten,
Paul

--
[image]

Nog wat meer oude herinneringen ophalen...

door Gino, 20-05-2009, 13:55 (5427 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Moraal van dit verhaal :

Net als met die oude printers het geval is :niets meer weggooien, want er is met oldtimer-gebruiksgoederen altijd wel iets dat ze beter kunnen dan hun moderne opvolgers.

[image].

Schiet mij het volgende te binnen : Op een rommelmarkt sprak ik iemand die een aantal van deze TDK T65 toestellen kocht.

Over het waarom raakten we aan de praat : deze man bezat een aantal tuiderskassen.
Alle moderne toestellen die hij daar gebruikte sneuvelden door de vochtige omgeving. Alleen deze oude toestellen bleven het naar volle tevredenheid doen.

Gino

Nog wat meer oude herinneringen ophalen...

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 20-05-2009, 16:49 (5427 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Paul

Het is maar waar je kijkt.
Voorlopig kom je de matrix nog tegen waar doorslagbonnen worden gebruikt.
En dat is nog redelijk wat.

Dacht zelfs dat je ze nog nieuw kan kopen.

Ieder geval op het Bunkerstation recht voor onze zaak wordt er nog 1 gebruikt.

Nog wat meer oude herinneringen ophalen...

door soundman2 @, Wouw, 20-05-2009, 14:28 (5427 dagen geleden) @ Piet Blaas

Voor degenen die al wat langer meelopen in de pcwereld is hier nog een link naar high-tech producten van weleer...
en wat ervan geworden is...

Sommige van die producten zijn bijna niet uit te roeien. ;-)
Over de matrixprinter: "It won’t startle me if there are still Epsons productively hammering out invoices and receipts a couple of decades from now, assuming we still use paper at all."

Dit is de link: Where are they now?

Groeten,

Piet.

Voor mijn boekhoudprogramma gebruik in ook nog steeds een epson FX1050.
Hele dozen kettingpapier gaan er doorheen. Ik heb ook nog een Philips GP300 staan, helaas kan kan ik die voor het programma alleen gebruiken met een papierbreedte van 330 mm, dat zeer incourant geworden is. Op A4 breedte haal ik het aantal karakters niet en dat kan ook niet verhoogd worden. De printer is dan weer te smal voor A3 kettingformulieren.
Blijven onverwoestbare dingen.


Henk Roovers

Nog wat meer oude herinneringen ophalen...

door Huub, 22-05-2009, 21:57 (5424 dagen geleden) @ soundman2

papierbreedte van 330 mm, dat zeer incourant geworden is. Op A4 breedte haal ik het aantal karakters niet en dat kan ook niet verhoogd worden. De printer is dan weer te smal voor A3 kettingformulieren.

Blijven onverwoestbare dingen.


Henk Roovers

sinds wanneer is 330 mm smaller dan 297 mm? (de breedte van A3 formaat bij lengte 420 mm) Misschien heb ik nog een doos 380 mm (totale breedte )over ,das bij mij de ""gangbare maat "" :-D , NEC matrix printer , voor het buffelwerk , kan zelfs achteruut printen .... ook onverwoestbaar , gr Huub

Nog wat meer oude herinneringen ophalen...

door soundman2 @, Wouw, 23-05-2009, 14:03 (5424 dagen geleden) @ Huub
Gewijzigd door soundman2, 23-05-2009, 14:10

papierbreedte van 330 mm, dat zeer incourant geworden is. Op A4 breedte haal ik het aantal karakters niet en dat kan ook niet verhoogd worden. De printer is dan weer te smal voor A3 kettingformulieren.

Blijven onverwoestbare dingen.


Henk Roovers


sinds wanneer is 330 mm smaller dan 297 mm? (de breedte van A3 formaat bij lengte 420 mm) Misschien heb ik nog een doos 380 mm (totale breedte )over ,das bij mij de ""gangbare maat "" :-D , NEC matrix printer , voor het buffelwerk , kan zelfs achteruut printen .... ook onverwoestbaar , gr Huub

A3 papier liggend is ca 420 mm breed en daar komen de perforanden nog bij.
Of die 297mm van jou, is A3 staand en daar komen de perforanden bij, zal dus 330 mm worden totaal.

Kettingformulieren van 380mm breed zijn wel te koop, maar dan is de printer te smal. Ik weet niet of A3 staand geperforeerd bestaat.
Ik heb van mijn bedrijf bijna 40 dozen A4 geperforeerd gekregen. Dat maak ik eerst maar op.


Henk Roovers

Nog wat meer oude herinneringen ophalen...

door Huub, 23-05-2009, 22:18 (5423 dagen geleden) @ soundman2

bijna 40 dozen A4 geperforeerd gekregen

Hoi Henk ,

dan kan je even vooruit , :-D , ik dacht met 7 doosjes van die 380 mm bij 12 inch al een levensvoorraad te hebben !!
Met printer instellingen heb ik altijd grote moeite , ben blij dus nu 1 formaat .
Kan ik met die "NEC"ook dwars afprinten (past mooi bij me:-) ) , misschien een idee/mogelijkheid en haal je dan wel die karakters op de lengte van A4 ?

groeten Huub

Nog wat meer oude herinneringen ophalen...

door Paul Brouwer @, Haarlem, 23-05-2009, 22:46 (5423 dagen geleden) @ Huub

Hmmmm... ik heb vroeger ook een NEC P20 gehad.
Dat ding kon van-alles-en-nog-wat maar had de nare eigenschap om tijdens grotere print-jobs om de haverklap stil te vallen. Printkop te heet... :fir

Naast een HP Deskjet 690C met externe wireless netwerk-interface heb ik hier een Konica Minolta Magicolor 2300W color laserprinter staan en die "vreet"
behoudens doorslagpapier werkelijk alles. :-D

Groet,
Paul

--
[image]

Nog wat meer oude herinneringen ophalen...

door Huub, 23-05-2009, 23:53 (5423 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Hoi Paul ,

op die print kop (NEC 7) kun je enige eieren MET spek wel bakken ja , maar vastlopen nee , ik printte ca 300 bladzijden van "het Ëlektron tot de Super" uit , (jou welbekend ), voor een "vakantie-versie" lekker groot en met hoge (nou ja relatief) reso , ca 2 minuut per pagina !!
geen vastlopertjes gehad in een aantal sessies .

zie de foto , niet gaan lachen maar daaronder mijn (om bij onderwerp te blijven :-D )386 ,(geen last van virussen ) nog in gebruik voor de boekhouding , deels met BTW ;-) ;-) , gr Huub

[image]

powered by my little forum