interfacekaart (Computertechniek)

door doktordirk @, Noordbeemster, 30-03-2024, 17:30 (30 dagen geleden)

Tussen allerlei kaarten vond ik deze nog.
Zou dit een gecombineerde ega of hercules met een printeraansluiting kunnen zijn?
Er zitten een 9 en een 25 pens (vrouwelijk) plus een schakelaartje op de slotplaat.
Zal vermoedelijk wel van de gesloopte Tulip komen, een voeding met een zelfde sticker is ook aanwezig.
Had ik het bord voor Frans toch nog kunnen testen!
[image]
Als deze kaart ega aan kan moet ik even graven naar zo'n monitor en kijken of daar nog licht in zit.

Dirk.

interfacekaart

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 30-03-2024, 18:32 (30 dagen geleden) @ doktordirk

Ik verwacht DGA (CGA/MDA). Dus een 15kHz of 18kHz monitor.

interfacekaart

door WalterH @, Den Haag, 30-03-2024, 20:58 (30 dagen geleden) @ doktordirk

Een link naar info van de Yahama V6363:
http://www.vgamuseum.info/index.php/cpu/item/download/786_945d3c334a7b2dbfb6f14944674763eb

Lijkt dus een CGA/MDA en Hercules compatibel kaart.

--
W. Heemskerk

interfacekaart

door ffeilers @, Breda, 30-03-2024, 21:33 (30 dagen geleden) @ doktordirk

Tussen allerlei kaarten vond ik deze nog.
Zou dit een gecombineerde ega of hercules met een printeraansluiting kunnen zijn?
Er zitten een 9 en een 25 pens (vrouwelijk) plus een schakelaartje op de slotplaat.
Zal vermoedelijk wel van de gesloopte Tulip komen, een voeding met een zelfde sticker is ook aanwezig.
Had ik het bord voor Frans toch nog kunnen testen!
[image]
Als deze kaart ega aan kan moet ik even graven naar zo'n monitor en kijken of daar nog licht in zit.

Dirk.

Hoi Dirk,
Ja dat hoort inderdaad bij het tulip board.
Ik ben wel geinteresseerd
mvg
Frans

interfacekaart

door hanswal @, Hoorn, 30-03-2024, 22:10 (30 dagen geleden) @ ffeilers

Maurice heeft er in 2015 [!] een installatiehandleiding voor gevonden.

Hans

--
scoper apestaart quicknet punt nl

interfacekaart

door ffeilers @, Breda, 30-03-2024, 22:39 (30 dagen geleden) @ hanswal

Maurice heeft er in 2015 [!] een installatiehandleiding voor gevonden.

Hans

Deze heb ik inmiddels ook, bedankt Hans, mvg

interfacekaart

door ffeilers @, Breda, 31-03-2024, 12:56 (29 dagen geleden) @ doktordirk

Tussen allerlei kaarten vond ik deze nog.
Zou dit een gecombineerde ega of hercules met een printeraansluiting kunnen zijn?
Er zitten een 9 en een 25 pens (vrouwelijk) plus een schakelaartje op de slotplaat.
Zal vermoedelijk wel van de gesloopte Tulip komen, een voeding met een zelfde sticker is ook aanwezig.
Had ik het bord voor Frans toch nog kunnen testen!
[image]
Als deze kaart ega aan kan moet ik even graven naar zo'n monitor en kijken of daar nog licht in zit.

Dirk.

Zie ik nu rechts onderin ook lekkage ?
mvg
Frans

interfacekaart

door doktordirk @, Noordbeemster, 31-03-2024, 19:15 (29 dagen geleden) @ ffeilers

Dat is idd lekkage, maar in dit geval van vermoedelijk een vogeltje!
Een enkele keer is er wel eens een verdwaald vogeltje op zolder, het nadeel? van wonen in een oud huis.
Ik zag in de gebruiksaanwijzing dat er een extra kabeltje moet worden aangesloten, vandaar dat m'n gewone testcomputer niet verder kwam dan enkele pieptonen en de monitor niet gesynchroniseerd werd.
Alhoewel deze ook op een cga signaal zou moeten reageren volgens de beschrijving.

Dirk.

interfacekaart

door ffeilers @, Breda, 31-03-2024, 20:15 (29 dagen geleden) @ doktordirk

Dat is idd lekkage, maar in dit geval van vermoedelijk een vogeltje!
Een enkele keer is er wel eens een verdwaald vogeltje op zolder, het nadeel? van wonen in een oud huis.
Ik zag in de gebruiksaanwijzing dat er een extra kabeltje moet worden aangesloten, vandaar dat m'n gewone testcomputer niet verder kwam dan enkele pieptonen en de monitor niet gesynchroniseerd werd.
Alhoewel deze ook op een cga signaal zou moeten reageren volgens de beschrijving.

Dirk.

Dat extra kabeltje klopt dat gaat naar het moederboard van de tulip.
Wel een lekkage die een stuk makkelijker op te ruimen is :-)


gr Frans

powered by my little forum