Erres radio bouwdoos (Gezocht)

door Kees*diode* ⌂ @, Oosterhout (NB), 15-04-2024, 10:28 (15 dagen geleden)

Beste Forumleden,

IK ben op zoek naar een Erres radiobouwdoos die ik als kind heb gekregen van mijn vader

https://www.pa3esy.nl/zelfbouw/Erres/html/Erres_set.html

groet, Kees

Erres radio bouwdoos

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 15-04-2024, 11:37 (14 dagen geleden) @ Kees*diode*

Grappig om deze doos en beschrijving te zien.
Ik heb deze (nu) niet, maar had wel zoiets in de late jaren 70. Als beginnend tiener kocht ik oude radiotroep op de rommelmarkt Vredenburg waar nu het muziekcentrum staat. Zo'n houten kasje met printje en ferrietstaaf heb ik er ook een keertje bij gehad, ik weet niet of het exact dezelfde was of misschien een bouwpakketje van soortgelijke aard maar ander merk. Ik had het kastje later beplakt met een soort opstrijk-plasticfolie wat ik over had van het bouwen van een zweefvliegtuigmodel. Kleuren rood en geel weet ik nog.

Wat er uiteindelijk mee gebeurd is??? Waarschijnlijk weggegooid toen ik later ging verhuizen.

Er zaten twee platte batterijen in zoals ook in de beschrijving staat, op jouw foto's zie ik er maar eentje.

Erres radio bouwdoos

door Kees*diode* ⌂ @, Oosterhout (NB), 15-04-2024, 14:22 (14 dagen geleden) @ Gerard in Zeist

Beste Gerard,

Ja ik weet ook niet of het dezelfde was maar ik ben er wel naar opzoek nog even wachten misschien is er nog iemand die zoiets in de doos heeft liggen.

Groet,

Kees

Erres radio bouwdoos

door A. Ouwehand @, Amersfoort, 15-04-2024, 15:02 (14 dagen geleden) @ Kees*diode*

Beste Kees,

Ik heb het handleiding boekje zoals op de foto.
Mocht u interesse hebben, wil ik die wel voor u in-scannen.
[image]

--
A. Ouwehand
Tony Ouwehand

Erres radio bouwdoos

door A. Ouwehand @, Amersfoort, 17-04-2024, 15:27 (12 dagen geleden) @ A. Ouwehand

Ik heb het boekje inmiddels in .PDF format.

Voor wie het ook wil hebben, stuur me even een berichtje via het envelopje.

--
A. Ouwehand
Tony Ouwehand

Erres radio bouwdoos

door ruudam @, Utrecht, 16-04-2024, 23:51 (13 dagen geleden) @ Kees*diode*

Grappig, ik heb ook zo'n ding, zou komen uit de nalenschap vn iemand die voor Radio Bulletin werkte.

Ik gebruikte hem als monitor voor een kleine AM zender in dezelfde ruimte.
De gevoeligheid is niet groot, maar er staan 3 streepje bij de afstem nop, waarschijnlijk voor H 1, 2 en 3 op 747, 1008 en 675, die in Utrecht keihard doorkwamen.

De transistors lijken erg op Russische.

Erres radio bouwdoos

door Kees*diode* ⌂ @, Oosterhout (NB), 18-04-2024, 10:03 (12 dagen geleden) @ ruudam

Beste Ruurham,

Ja... ik hoef u natuurlijk niet te vragen of u hem van de hand doet
Of schoon ik hem heel graag zou overnemen.

groet, Kees

Erres radio bouwdoos

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 17-04-2024, 15:53 (12 dagen geleden) @ Kees*diode*

Wordt een moeilijke Kees.
Denk dat je op rommelmarkten of met komende Koningsdag eens flink moet rondkijken.
Anders is het de losse onderdelen zien te verzamelen en zelf samenstellen.
De van der Heem torren OC3L en OC4L heb ik hier nog wel liggen.
Succes en groet, Ben

Erres radio bouwdoos

door Kees*diode* ⌂ @, Oosterhout (NB), 18-04-2024, 10:09 (12 dagen geleden) @ Ben

Beste Ben,

Ja klopt...wordt ook niet makkelijk maar ook niet onmogelijk vandaar deze oproep.

Dat Ga ik zeker doen op rommelmarkten kijken zover ik weet zaten er bij Philips transistoren in
Is al een oud ding dus dat wordt flink zoeken.

Groet,

Kees

powered by my little forum