Terugslaglijn Panasonic tx-32ps10f (Toestel of techniek)

door Evert de Keijzer @, Zutphen, 24-11-2011, 10:33 (4559 dagen geleden)

Deze heeft het probleem om gedurende enkele minuten na het aanzetten een te licht scherm en zichtbare terugslaglijnen te hebben
na deze minuten, ongeveer 5, is de beeldweergave weer normaal en blijft zo
graag de tip tot een oplossing

Met vriendelijke groet,

Evert

Terugslaglijn Panasonic tx-32ps10f

door maarten van dijk @, 24-11-2011, 19:15 (4559 dagen geleden) @ Evert de Keijzer

Evert, ik ken dit type niet, maar kijk eens naar de G2 weerstanden, zitten waarschijnlijk op de beeldbuisprint en zijn hoogohmig. Het zijn koolweerstanden,
waarvan de koollaag door de hoge spanningen een storing veroorzaken en de weerstand niet constant is. Is ook niet te meten; eenvoudig vervangen.Ook de G2
potmeter kan een grote rol spelen hierin.

suk6!:-)

mvg, Maarten van Dijk.

Terugslaglijn Panasonic tx-32ps10f

door Evert de Keijzer @, Zutphen, 24-11-2011, 21:47 (4559 dagen geleden) @ maarten van dijk

Hallo Maarten,

deze weerstanden zijn al vervangen,
ik zelf denk meer aan een diode of tor die veranderd
vind het een beetje link met koude spray te sproeien
hartelijk dank voor het meedenken

Evert

Terugslaglijn Panasonic tx-32ps10f

door bruno @, Tienen ( Belgie ), 24-11-2011, 19:26 (4559 dagen geleden) @ Evert de Keijzer

Evert,

Dit model is uitgerust met het euro9l chassis, de regeling waarvan Maarten het heeft zijn meestal mee ingebouwd in de hoogspanningstransfo. Wat je eveneens kan controleren is de voedingsspanning van 140V of deze stabiel is.
Indien nodig kan ik het schema uploaden (ongeveer 6MB groot ) zodat je het straalstroom circuit kan controleren.

Groetjes

Bruno

Terugslaglijn Panasonic tx-32ps10f

door Evert de Keijzer @, Zutphen, 24-11-2011, 21:52 (4559 dagen geleden) @ bruno

Dag Bruno,

Als je wilt dan graag het schema
de voeding spanningen zal ik monitoren
alvast bedankt

Evert

Terugslaglijn Panasonic tx-32ps10f

door Evert de Keijzer @, Zutphen, 24-11-2011, 22:04 (4559 dagen geleden) @ bruno

Bruno,

De service manual heb ik inmiddels dus ik ben daar in voorzien
we gaan verder
bedankt voor de tips

Evert

powered by my little forum