Sony ICF-SW7600GR schema gevraagd (Toestel of techniek)

door verbeek @, Zutphen, 12-06-2009, 13:33 (5426 dagen geleden)

Beste Forummers,

Van deze verder voortreffelijke wereldontvanger werkt de externe antenne ingang niet. Als ik hier een 3,5mm plug met een draadje op aan sluit, dan wordt zowel de FM spriet als de ferroceptor antenne uitgeschakeld. Nu blijkt dat eerste te kloppen, maar de AM ontvangst zou het nog moeten doen.

Nu blijkt dat het een actieve antenne ingang is, en dat klopt ook. Er staat zo´n 4,7V op, voor voeding van de magnetische loop antenne AN-LP1 of een draadantenne AN1. Het is maar een weet, even een gesloten FM-dipool op aansluiten of andere loopantenne...:-(

Ik zoek dus het schema, en dat van de AN-LP1. Op de NVHR site staat de 7600G wel, maar ik weet niet of dit model inwendig hetzelfde is als dat van de 7600GR.

Alvast bedankt!

Gr. Paul

Sony ICF-SW7600GR schema gevraagd

door Pieter Vos @, 13-06-2009, 11:01 (5425 dagen geleden) @ verbeek

Beste Forummers,

Van deze verder voortreffelijke wereldontvanger werkt de externe antenne ingang niet. Als ik hier een 3,5mm plug met een draadje op aan sluit, dan wordt zowel de FM spriet als de ferroceptor antenne uitgeschakeld. Nu blijkt dat eerste te kloppen, maar de AM ontvangst zou het nog moeten doen.

Nu blijkt dat het een actieve antenne ingang is, en dat klopt ook. Er staat zo´n 4,7V op, voor voeding van de magnetische loop antenne AN-LP1 of een draadantenne AN1. Het is maar een weet, even een gesloten FM-dipool op aansluiten of andere loopantenne...:-(

Ik zoek dus het schema, en dat van de AN-LP1. Op de NVHR site staat de 7600G wel, maar ik weet niet of dit model inwendig hetzelfde is als dat van de 7600GR.

Alvast bedankt!

Gr. Paul

Hallo Paul,

Waarschijnlijk is het schema of de volledige service documentatie van deze radio beschikbaar op de betreffende yahoo gebruikers groep: http://groups.yahoo.com/group/7600GR/
Daar moet je je wel eerst op inschrijven.

(Omdat ik zelf een Sony ICF2001D bezit, ben ik lid van de yahoo ICF2010 gebruikers groep. (De ICF2010D is de amerikaanse versie van de ICF2001D). Op die manier ben ik in bezit gekomen van de service doc van mijn radio).

Ik hoop dat je iets hebt aan deze tip.

met vriendelijke groet, Pieter.

Sony ICF-SW7600GR schema gevraagd

door verbeek @, Zutphen, 14-06-2009, 06:39 (5424 dagen geleden) @ Pieter Vos

Ok Pieter, bedankt voor de tip. Ik ga er eens kijken.

Gr.Paul

Sony ICF-SW7600GR schema gevraagd

door verbeek @, Zutphen, 15-06-2009, 06:43 (5423 dagen geleden) @ Pieter Vos

Pieter,

Dat is precies wat ik zocht.....:-) :-) :-)

Bedankt!!

Gr.Paul

Sony ICF-SW7600GR schema gevraagd

door Pieter Vos @, 15-06-2009, 17:21 (5423 dagen geleden) @ verbeek

Fijn te vernemen dat de tip je de gewenste info geeft.:-)

Pieter.

Als jullie deze informatie.......

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 15-06-2009, 23:02 (5423 dagen geleden) @ Pieter Vos

.... met de andere forumgebruikers zouden willen delen, houd ik mij aanbevolen om de schema's/servicedocs
in de schematheek van dit forum op te nemen.

Vriendelijke groet,
Forumbeheer

Als jullie deze informatie.......zie je mail

door verbeek @, Zutphen, 16-06-2009, 15:44 (5422 dagen geleden) @ Forumbeheer

[ Geen tekst ]

Het schema is toegevoegd

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 17-06-2009, 00:45 (5422 dagen geleden) @ verbeek

[ Geen tekst ]

Als jullie deze informatie.......

door Pieter Vos @, 16-06-2009, 17:01 (5422 dagen geleden) @ Forumbeheer

Hallo Paul en Paul,

Ieder zijn of haar mening, maar persoonlijk vind ik het eigenlijk "not done" de info die je van de ene website haalt zomaar op de andere website te gooien. De bedoelde info is in beginsel voor een ieder toegankelijk. Dus naar mijn idee zou een (URL) verwijzing voldoende moeten zijn.

Met vriendelijke groet, Pieter.

Als jullie deze informatie.......

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 17-06-2009, 00:44 (5422 dagen geleden) @ Pieter Vos

Hallo Pieter,

Op zich ben ik het met jou eens als die informatie vrij toegankelijk is, wat het in dit geval niet is.
Zo staan er her en der schema's van toestellen en als er een directe link te leggen is dan doe ik dat ook.

Groeten,
Paul
Forumbeheer

powered by my little forum