Nieuwe thread over de ModulAM print (Algemeen)

door Henk Boeijink @, Zevenaar, 08-04-2026, 11:07 (4 dagen geleden)

Goedenmorgen,

Dit is een nieuw vervolg op de vraag van mij over de zoektocht naar deze print.
Het ontwerp van deze modulator kun je hier bekijken.

https://modulam.retrotechnique.org/le-paquet-logiciel/#Modulam_CI_v1.2.2

Nick leemhuis heeft op mijn vraag gereageerd en komt met deze mooie oplossing:

Ik kan ze eventueel wel bestellen.
De kosten zijn ongeveer een euro of 7 per stuk dan.
Maar de minimum afname is 5 stuks.

En levertijd ongeveer 10 a 14 dagen.
Of je moet daar ook alweer wat meer voor betalen.

Dus al er meer mensen zijn die dit wat lijkt.
Dan kan er eventueel wel een serie worden besteld.

Dus, als er liefhebbers zijn dan kun je dat hier aangeven.

Nieuwe thread over de ModulAM print

door Henk Boeijink @, Zevenaar, 10-04-2026, 10:27 (2 dagen geleden) @ Henk Boeijink

Er is dus geen interesse,
Dan kan deze draad gesloten worden.

door PE9ZZ ⌂ @, Amsterdam-West, 11-04-2026, 19:25 (15 uur en 54 minuten geleden) @ Henk Boeijink

Beetje voorbarig misschien? Dit is een bijzonder complex project. Voor mij een beetje mosterd na de maaltijd (en ben alweer een stap verder met een andere modulator gebaseerd op een AD9850), bovendien is mijn Frans nogal roestig en voor een complex project als dit is het toch wel fijn als je het concept volledig kan begrijpen. Tenslotte is het natuurlijk ook wel een enorm niche project.

Tjerk

door bert6502 @, Wanssum, 11-04-2026, 20:06 (15 uur en 12 minuten geleden) @ PE9ZZ

Mijn eigen voorstellen als Bert 76 jaar.
Vorig jaar de modul AM gebouwd,had 5 printen laten maken in China. De print is makkelijk te solderen met standaard onderdelen.Op de side https://modulam.retrotechnique.org/adamo/ kun je stap voor stap de onderdelen plaatsen. Bij IKEA een mooi trommeltje gekocht en alles er in
gemonteerd. De software is volgens de handleiding geplaatst. Inmiddels al 4 printen klaar gekregen.Op de Modul AM heb 6 Nederlandse radiozenders in de middengolf geïnstalleerd. dit kan met je browser.Al met al een mooi project. En dat de buizenradio nog een tweede leven heeft.
Groetjes Bert