Mcafee weigert sommige websites (Computertechniek)

door johanvisser, 08-07-2009, 11:03 (5406 dagen geleden)

Ik heb nu naast mijn laptop ook een desktop, beide met Windows-XP.
Op de desktop zijn sommige websites niet te openen, welke op de laptop geen problemen geven, en met W98 ook niet.Het verschijnsel is dat onmiddellijk de browser zonder waarschuwing afgesloten word.

Er is alleen verschil in de virus-scanner.
De desktop heeft Mcafee, de laptop AVG 8.5.
Ik heb al contact gehad met een beheerder van 1 website, en het vermoeden bestaat, dat dit optreed bij websites die in een bepaalde programma zijn gemaakt. Dezelfde site in een ander programma gaf geen problemen.
Nog een andere site, geschreven in het "probleem programma" werd eveneens geweigerd.
Kan ik in Mcafee een parameter aanpassen die dit veroorzaakt?
johan

McAfee weigert sommige websites

door Paul Brouwer @, Haarlem, 09-07-2009, 06:25 (5405 dagen geleden) @ johanvisser
Gewijzigd door Paul Brouwer, 09-07-2009, 06:28

Hallo Johan,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik McAfee gebruikt heb, maar als ik het mij goed herinner kan je in de instellingen "exceptions" invoeren.

Kan jij eens een URL van zo'n "geweigerde site" opgeven? Het zou natuurlijk zomaar het heval kunnen zijn dat deze site een add-in wil draaien
die niet door de McAfee-beugel kan..... :-P

Groet,
Paul

--
[image]

McAfee weigert sommige websites

door johanvisser, 09-07-2009, 07:33 (5405 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Hallo Paul, dank voor je snelle reactie. Ik hag graag een paar geweigerde links bijgevoegd, maar mijn mail gooit ze er uit en hier krijg ik ze er ook niet in.

Het gaat o.a. fout met "mario's place", "Jan's radio alkoof" en "Hugo's hobby" (belgie)
Ik heb ze net nog even getest: internet vliegt er nog steeds uit.
Misschien heb je daar wat aan.
Ik heb in Mcafee gezocht bij reports & logs, maar daar vind ik geen melding wegens deze geweigerde sites, maar misschien zoek ik niet goed.
Laat maar horen of je hiermee vooruit kan.
Alvast bedankt.
Johan v

McAfee weigert sommige websites

door Paul Brouwer @, Haarlem, 09-07-2009, 14:19 (5404 dagen geleden) @ johanvisser

Hallo Johan,

Zo kijkend naar de sources van deze sites, denk ik dat jij een java-probleem
hebt, of de McAfee-versie die jij hebt vindt de java-applets om een of andere
reden niet leuk.

Alle 3 de sites roepen java-applets aan. Je zou het kunnen proberen om jouw
java te updaten. Het zou zomaar zo kunnen zijn dat die te oud is.

Het is namelijk wel vreemd dat de internet-explorer ook gesloten wordt, wat
McAfee normaal niet doet. Die gaat alleen mekkeren als hij iets gevonden heeft.

Groeten,
Paul

--
[image]

McAfee weigert sommige websites

door Matthias Meijer ⌂ @, Dordrecht, 09-07-2009, 19:40 (5404 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Hallo Paul,

Ik had in het verleden een vergelijkbaar probleem met de site van Maurice. Op mijn laptop knalde die er standaard meteen helemaal uit, IE-6 in zijn val meeslepend. Iedere keer, ook na opnieuw opstarten, etc. Op een andere computer met nog Windows 98 geen enkel probleem. Diverse malen Java updates geinstalleerd, en ook de Windows updates bijgehouden (WinXP-Pro NL), had geen effect. Probleem trad verder eigenlijk bij geen enkele andere site op, maar mijn vermoedens hebben altijd bij een bepaalde Java applicatie gelegen.

Daarna eens de computer opnieuw geinstalleerd, en sindsdien is het probleem weg.

Nog een geval van 'ze blijven je verrassen...'

Groeten,

Matthias

McAfee weigert sommige websites

door Paul Brouwer @, Haarlem, 09-07-2009, 21:14 (5404 dagen geleden) @ Matthias Meijer

Hallo Matthias,

Nog een geval van 'ze blijven je verrassen...'

Tell me about it! :-D

Eigenlijk best raar, want Win98 (2e editie) is een zéér stabiel OS.
Misschien wel de beste Windowsversie die ooit op de markt is geweest.

Het is wel zo dat het regelmatig installeren en weer verwijderen van
applicaties vaak tot dit soort problemen kan leiden. Meestal door een
"omgevallen bitje" in de registry.

Groeten,
Paul

--
[image]

McAfee weigert sommige websites

door johanvisser, 10-07-2009, 13:50 (5404 dagen geleden) @ Paul Brouwer

hallo Paul en Mathias, ik kende de naam "JAVA" wel, maar waar het voor dient heb ik nooit geweten.
Ik heb hem in het "controlpanel" gevonden en geprobeerd een update te starten, daar de melding: kwam "website not found". Dus dat heb ik maar weer weggeklikt en verder niks veranderd.
Daarnaast had ik deze week een updatemelding gekregen, dat bleek voor IE8 te zijn, die heb ik nu geinstalleerd. Je houdt het niet voor mogelijk, maar nu lijken alle genoemde problemen opgelost, terwijl ik daar al maanden last van had.
Ik wil jullie in elk geval bedanken voor alle hints.
johan

McAfee weigert sommige websites

door Paul Brouwer @, Haarlem, 10-07-2009, 20:52 (5403 dagen geleden) @ johanvisser

Hallo Johan,

Probeer voor het updaten van Java deze link maar eens.

Groet,
Paul

--
[image]

McAfee weigert sommige websites

door johanvisser, 11-07-2009, 09:49 (5403 dagen geleden) @ Paul Brouwer

hallo Paul nogmaals bedankt, het werkt wel weer maar ik heb toch even gekeken naar de link die je aangaf.
Mijn JAVA is Standard edition versie 1.4.1. Volgens de JAVA website is deze verouderd, maar de 1.4.2 is ook al EOSL. Er staat wel een versie 6 in de tabel, die nog even mee gaat. Moet ik dan naar versie 6 over? En hoe gaat dat?

alvast bedankt
johan

McAfee weigert sommige websites

door Paul Brouwer @, Haarlem, 11-07-2009, 17:08 (5402 dagen geleden) @ johanvisser

Hallo Johan,

Die versie 6 Update 14 kan je gewoon downloaden en installeren.
Je kan die oude versie gewoon laten staan, maar ook verwijderen.

Groeten,
Paul

--
[image]

McAfee weigert sommige websites

door johanvisser, 14-07-2009, 12:28 (5400 dagen geleden) @ Paul Brouwer

hallo Paul, ik heb Java 6 zonder problemen kunnen downloaden, en alles werkt nog steeds goed.
nog bedankt,
johan v

McAfee weigert sommige websites

door Paul Brouwer @, Haarlem, 15-07-2009, 22:42 (5398 dagen geleden) @ johanvisser

Hallo Johan,

Graag gedaan. ;-)

Succes en groeten,
Paul

--
[image]

powered by my little forum