Sennheiser (Gezocht)

door Doeve @, Borgercompagnie, 30-04-2012, 21:05 (4384 dagen geleden)

Vraag heeft iemand van jullie het schema van de BFR 1051 Draadloze microfoon ontvanger.
Het gaat met name om de XLR uitgangen. Ik twijfel of je deze op een mengtafel met 48 volt fantoomvoeding mag aansluiten. Er zitten wel C'tjes tussen maar geheel duidelijk is het mij niet. Ik heb er twee de ene geen probleem de andere kraakt wat. Zonder fantoom geen probleem.
Henk

Sennheiser

door soundman2 @, Wouw, 30-04-2012, 21:43 (4384 dagen geleden) @ Doeve
Gewijzigd door soundman2, 30-04-2012, 22:00

Vraag heeft iemand van jullie het schema van de BFR 1051 Draadloze microfoon ontvanger.
Het gaat met name om de XLR uitgangen. Ik twijfel of je deze op een mengtafel met 48 volt fantoomvoeding mag aansluiten. Er zitten wel C'tjes tussen maar geheel duidelijk is het mij niet. Ik heb er twee de ene geen probleem de andere kraakt wat. Zonder fantoom geen probleem.
Henk

Volgens mij is dat dezelfde ontvanger als de EM1031 (V of U), maar dan de twee-kanaalsuitvoering (twee ontvangst frequenties).
DC op pennen 2 en 3 van de XLR wordt geblokkeerd door twee elco's van 47uF/50 volt. De pluspolen wijzen naar de pennen van de XLR. Er zitten ook nog twee lekweerstanden van 100K ohm naar aarde. Een fantoomspanning van 48 volt mag geen probleem opleveren. In elk geval bebben mijn ontvangers er geen last van. Als de elco's tantaaltjes zijn, zou daar het probleem kunnen zitten.Volgens de doc zitten er echter AL-elco's in.

Soundman2

Sennheiser

door Doeve @, Borgercompagnie, 30-04-2012, 23:07 (4384 dagen geleden) @ soundman2

Zo iets had ongeveer ook gevonden zij het dat het c'tje gemerkt met een grijs bandje (+) bij de ene anders gepoold is als bij de andere.
Bij de ene c staat de fantoom op de niet gemerkte pool en bij de andere op de gemerkte pool. Ik denk dat die toch poolgevoelig zijn. Vandaar de vraag om een schema.
Henk

Sennheiser

door soundman2 @, Wouw, 01-05-2012, 10:43 (4384 dagen geleden) @ Doeve

Zo iets had ongeveer ook gevonden zij het dat het c'tje gemerkt met een grijs bandje (+) bij de ene anders gepoold is als bij de andere.
Bij de ene c staat de fantoom op de niet gemerkte pool en bij de andere op de gemerkte pool. Ik denk dat die toch poolgevoelig zijn. Vandaar de vraag om een schema.
Henk

Het schema van jouw ontvanger heb ik niet, maar het is duidelijk dat beide elco's met de pluspool naar de XLR moeten lopen.
Let op, bij de staande elco's is de streep de negatieve pool![image]

Soundman2

Sennheiser

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 01-05-2012, 15:22 (4384 dagen geleden) @ Doeve

Zo iets had ongeveer ook gevonden zij het dat het c'tje gemerkt met een grijs bandje (+) bij de ene anders gepoold is als bij de andere.

Doorgaans zijn alleen tantaalcondensatoren met een grijs bandje bij de + gemerkt, en aangezien die dingen graag rommelen...

Sennheiser

door soundman2 @, Wouw, 01-05-2012, 16:42 (4384 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Zo iets had ongeveer ook gevonden zij het dat het c'tje gemerkt met een grijs bandje (+) bij de ene anders gepoold is als bij de andere.

Doorgaans zijn alleen tantaalcondensatoren met een grijs bandje bij de + gemerkt, en aangezien die dingen graag rommelen...

Die ken ik dan weer niet. Soms staat de polariteit erop gedrukt en anders ken ik de regel : Tekst naar je toegericht en pootjes naar onder, dan is de rechtse aansluitdraad de plus pool.
Maar het moet gezegd, ik heb hier tantaaltjes liggen die kloppen met mijn verhaal, er staat ook nog eens een plusteken op en last but not least, boven het plusteken ook nog eens een vertikaal streepje.
Kan dus verwarring geven.

Soundman2

Sennheiser

door Doeve @, Borgercompagnie, 01-05-2012, 20:36 (4383 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Doeve, 01-05-2012, 20:37

[image]
Dit is het printje. van de twee blokjes (gemerkt AA7)in line links onder gaat de meest rechtse grijse balkje naar pen 2.
Daarnaast vertikaal de zijde zonder grijze balk naar pen 3
Ik had er nog iets bij willen tekenen maar lukt niet.
Blijft de vraag naar een schema.
Henk

Sennheiser

door Armand @, België, 01-05-2012, 20:53 (4383 dagen geleden) @ Doeve

Voor ongeveer 3,80 Euro hier te bestellen : http://www.sennheiser.owner-manuals.com/BFR1051-service-manual-SENNHEISER.html

Vrizendelijke groeten, Armand

Sennheiser

door soundman2 @, Wouw, 01-05-2012, 22:23 (4383 dagen geleden) @ Doeve
Gewijzigd door soundman2, 01-05-2012, 22:25

[image]
Dit is het printje. van de twee blokjes (gemerkt AA7)in line links onder gaat de meest rechtse grijse balkje naar pen 2.
Daarnaast vertikaal de zijde zonder grijze balk naar pen 3
Ik had er nog iets bij willen tekenen maar lukt niet.
Blijft de vraag naar een schema.
Henk

SMD, daar hadden we het nog niet over gehad. Zolang je het schema nog niet hebt, kan het volgende wiki artikel van pas komen
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Cap-elko-smd-polarity.jpg


Soundman2

powered by my little forum