Service manual JVC HR-3360 (Gezocht)

door Wim van der Meide, 12-05-2012, 12:11 (4373 dagen geleden)

Wie heeft een exemplaar van deze service manual (JVC HR-3360) of het PDF bestand hiervan?
[image]

Service manual JVC HR-3360

door soundman2 @, Wouw, 12-05-2012, 15:56 (4373 dagen geleden) @ Wim van der Meide

Wie heeft een exemplaar van deze service manual (JVC HR-3360) of het PDF bestand hiervan?
[image]

Ik heb een complete manual, origineel, van de HR-3660E. Lijkt er veel op, maar weet niet wat het verschil is met jouw HR-3360.

Soundman2

Service manual JVC HR-3360

door Wim van der Meide, 12-05-2012, 16:26 (4372 dagen geleden) @ soundman2

Zou het dan een 3660 zijn? De lijm waarmee het front en diversen andere onderdelen vastgeplakt zijn is inmiddels uitgewerkt, zodoende heb ik vele onderdelen opnieuw moet lijmen. Helaas is het type plaatje inmiddels zoekgeraakt.
Dit model lijkt in basis op HR-3330 met het verschil van extra elektronica (print) achter de kopversterker voor een beter stilstaand beeld, hiervoor is ook een extra tracking regelaar aan de voorzijde voorzien. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat het een 3360 was, maar wellicht is dit een verkeerde aanname . Ik ben dus zeer nieuwsgierig of jouw schema bruikbaar is en hoor het graag of ik het mag overnemen.


Met vriendelijke groet,

Wim

Service manual JVC HR-3360

door soundman2 @, Wouw, 12-05-2012, 16:41 (4372 dagen geleden) @ Wim van der Meide

Volgens de manual zitten er onder het display links twee trackingregelaars. genummerd 25 en 26.
Deze tekst staat er bij:
25 Tracking NOR./SPEED PLAY control
26 Tracking SLOW MOTION control

Afhandelen per mail?

Soundman2

Service manual JVC HR-3360

door Wim van der Meide, 12-05-2012, 17:17 (4372 dagen geleden) @ soundman2

Hierbij het front met de regelaars. Weet iemand het verschil tussen de 3360 & 3660?
[image]

Met vriendelijke groet,

Wim

Service manual JVC HR-3360

door soundman2 @, Wouw, 13-05-2012, 18:45 (4371 dagen geleden) @ Wim van der Meide
Gewijzigd door soundman2, 13-05-2012, 18:50

Hierbij het front met de regelaars. Weet iemand het verschil tussen de 3360 & 3660?
[image]

Met vriendelijke groet,

Wim

Van dit stukje staan verschillende foto's in het boek. Een foto met twee maal jack, voor microfoon en afstandsbediening, maar ook foto's met links een Din plug en rechts een jack.
Op de voorzijde staat ook nog STILL/HIGHSPEED PLAY.
De afgebeelde afstandsbediening die afgebeeld staat (met din) heeft veel meer functies, dan de gebruikelijke pauzetoets, om reclames uit te filteren vanuit de luie stoel.
Het kleine schuifknopje rechts is in de manual een draaiknopje met twee standen. Na instelling van de tijd, eenmalige opname of dagelijks (op dezelfde tijd)
De tekst op jouw recorder is in het Duits.
Is er uit het typeplaatje helemaal niets op te maken?

Soundman2

Service manual JVC HR-3360

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 13-05-2012, 21:09 (4371 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Maarten Bakker, 13-05-2012, 21:11

Ik heb het vermoeden dat het onderste Duitstalige plaatje niet origineel is voor de recorder, maar afkomstig is van een van de andere merken of uitvoeringen van deze recorder. De aanduiding DF440 kom je bij Telefunken tegen. Mogelijk is er een keer iets aan verbouwd?

Service manual JVC HR-3360

door soundman2 @, Wouw, 14-05-2012, 11:28 (4371 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door soundman2, 14-05-2012, 11:32

Ik heb het vermoeden dat het onderste Duitstalige plaatje niet origineel is voor de recorder, maar afkomstig is van een van de andere merken of uitvoeringen van deze recorder. De aanduiding DF440 kom je bij Telefunken tegen. Mogelijk is er een keer iets aan verbouwd?

Ook bij de druktoetsen staat Duitse tekst. Gewoon dus een Duitse uitvoering van een JVC.

Soundman2

Service manual JVC HR-3360

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 14-05-2012, 11:57 (4371 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Maarten Bakker, 14-05-2012, 12:03

Op de foto zijn op de rest van de recorder alle opdrukken in het Engels, of zie ik iets over het hoofd? De symbooltjes en de aanduiding DF440 doen ook niet echt aan JVC denken. Zonder verder onderzoek hou ik het voorlopig op een later vervangen of bijgeplaatst onderdeel.

Overigens zouden voor het bepalen van de uitvoering af fabriek de letters achter het typenummer relevant zijn.

Service manual JVC HR-3360

door soundman2 @, Wouw, 14-05-2012, 16:45 (4370 dagen geleden) @ soundman2

Ik heb het vermoeden dat het onderste Duitstalige plaatje niet origineel is voor de recorder, maar afkomstig is van een van de andere merken of uitvoeringen van deze recorder. De aanduiding DF440 kom je bij Telefunken tegen. Mogelijk is er een keer iets aan verbouwd?


Ook bij de druktoetsen staat Duitse tekst. Gewoon dus een Duitse uitvoering van een JVC.

Soundman2

Waaro, ik het niet gezien heb is de vraag, maar de teksten zijn gewoon in Engels.

Soundman2

Service manual JVC HR-3360

door Wim van der Meide, 14-05-2012, 17:43 (4370 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Wim van der Meide, 14-05-2012, 17:44

Allereerst bedankt voor alle reacties tot op heden.:-)

Helaas ontbreekt het typeplaatje. De lijm van het front en alle andere cosmetische onderdelen was uitgewerkt. Gelukkig heb ik bijna alles kunnen terugvinden, maar het ontbreken van het type plaatje veroorzaakt nu een mysterie.

Naar aanleiding van jullie opmerkingen heb ik op internet een Saba VR6012 kunnen terugvinden met vergelijkbare aansluitingen en teksten. Ik heb deze recorder zo’n 25 jaar geleden apart gezet met het idee dat het leuk voor later zou zijn, dat later is nu aangevangen, maar wellicht had ik destijds beter moeten opletten, om te zien dat het een Saba met JVC kenmerken betrof. Dit model is destijds door heel veel merken op de markt gebracht, maar Saba was tot heden een onbekende voor mij. Ik heb niet kunnen terugvinden of JVC vergelijkbare aansluitingen op het front gebruikt heeft en helaas weet ik niet of dit ook het verschil tussen de HR-3360 & HR-3660 is.

Met vriendelijke groet,

Wim

Service manual JVC HR-3360

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 14-05-2012, 20:32 (4370 dagen geleden) @ Wim van der Meide
Gewijzigd door Maarten Bakker, 14-05-2012, 20:39

Naar aanleiding van jullie opmerkingen heb ik op internet een Saba VR6012 kunnen terugvinden met vergelijkbare aansluitingen en teksten. Ik heb deze recorder zo’n 25 jaar geleden apart gezet met het idee dat het leuk voor later zou zijn, dat later is nu aangevangen, maar wellicht had ik destijds beter moeten opletten, om te zien dat het een Saba met JVC kenmerken betrof. Dit model is destijds door heel veel merken op de markt gebracht, maar Saba was tot heden een onbekende voor mij. Ik heb niet kunnen terugvinden of JVC vergelijkbare aansluitingen op het front gebruikt heeft en helaas weet ik niet of dit ook het verschil tussen de HR-3360 & HR-3660 is.

De JVC had als microfoonbus vermoedelijk een 6,3mm klink heb ik op foto's kunnen terugvinden (Google). Ik hou het toch op een kruising tussen JVC en Telefunken, omdat de rest van het front op en top JVC is en me niet aan Akai, Ferguson, Nordmende, Telefunken of Saba doet denken. Allemaal merken die vergelijkbare recorders gevoerd hebben en waar later ook een gezamenlijke productiefaciliteit in Duitsland (J2T) uit is voortgekomen.

De uiteindelijke oplossing zou ik zoeken in zorgvuldig vergelijken van foto's voor zover beschikbaar en het raadplegen van servicemanuals. Ik heb op zeker wel 1 of meer manuals van deze modellen maar die zitten nog in de afdeling ongesorteerd....

Ik geloof niet dat er intern modelaanduidingen werden gestempeld in die tijd. Later kon je die nog wel eens op het loopwerk of de lift aantreffen, dus je kan geluk hebben.

Service manual JVC HR-3360

door Wim van der Meide, 15-05-2012, 10:50 (4370 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door Wim van der Meide, 15-05-2012, 10:53

Klopt, vergelijken is de beste optie, het zal wel nooit meer duidelijk worden welke onderdelen origineel en welke niet.

powered by my little forum