Deense kwaliteit (Toestel of techniek)

door doktordirk @, Noordbeemster, 14-05-2012, 19:08 (4371 dagen geleden)

Afgelopen weekeinde kwam ik dit stukje Deense kwaliteit op een rommelmarkt tegen.
Er moet welliswaar het een en ander gangbaar of schoon gemaakt worden, en er ontbreekt een snaar van de platenspeler, maar er komt meer dan voldoende geluid uit.
Zelfs is er een enveloppe aanwezig met als het goed is een schema (heb ik nog niet bekeken)
Voor vijf Euro mocht ik dit zwaargewicht (Beocenter ca 15Kg) meenemen .
[image][image]

Deense kwaliteit

door Dominic, 14-05-2012, 20:22 (4371 dagen geleden) @ doktordirk

Schitterend stukje techniek. Let wel op met die plastic oranje elco's. Die hebben de neiging zonder waarschuwing spontaan te klappen. Beter vervang je die door moderne van Rubycon ofzo. Kleine investering van een paar euro maar wel een hoop zekerheid.

Dominic

Deense kwaliteit

door doktordirk @, Noordbeemster, 15-05-2012, 18:39 (4370 dagen geleden) @ Dominic

Hallo Dominic,

Bedankt voor je reactie en waarschuwing.
Ik had al eens meer negatieve berichten gelezen over dit soort condensatoren, maar als alles goed werkt dan denk je er niet aan.
Ik heb een zelfde type radio zonder platenspeler al jaren in gebruik als wekkerradio via een dcf gestuurde schakelklok (Elektuur ontwerp).
Hier zullen ongetwijfeld ook dezelfde soort c's in zitten, die zal ik dan ook eens onderzoeken.

Groeten, Dirk.

powered by my little forum