fm zender maken. (Gezocht)

door stt, 25-03-2013, 16:29 (4499 dagen geleden)

hallo, ik ben zo net op dit forum terecht gekomen na het zoeken na een zelfbouw fm zendertje.

ik en 17 jaar en doe nu een electro opleiding, ik draai op al op de fm band met een rdvv zender en mosfet. dit gewoon gekocht en geen verstand van. mij lijkt het erg intresant om eens een x zelf een zender (tje) te maken.

heeft iemand setjes tekoop inc printplaatje. met een simpel schema. zodat ik maar eens aan het solderen kan gaan. zelf heb ik wel meters en een antennes,

ik hoor het graag.

mvg

rick

fm zender maken.

door johan van wijngaarden @, omgeving Raamsdonk, 25-03-2013, 16:37 (4499 dagen geleden) @ stt

fm zender maken.

door GottfriedJulius, 25-03-2013, 19:37 (4499 dagen geleden) @ johan van wijngaarden

En denk erom,
Het is verboden en in gevallen van "vermogen" kun je het luchtvaart verkeer storen met alle gevolgen van dien.

Juul

geen topic

door franshack @, Hengelo ov, 26-03-2013, 21:11 (4498 dagen geleden) @ stt
Gewijzigd door franshack, 26-03-2013, 21:13

Tip: Steek een beetje meer energie in je Nederlandse taal, volg een cursus zendamateur, dan wordt het in de toekomst mogelijk nog interessant.

Het gebruik van zenders, zonder licentie en buiten het toegelaten gebruik, is zoals eerder genoteerd verboden, wordt behoorlijk afgestraft met geldboetes en veroorzaakt hoofdzakelijk een hoop ellende voor je omgeving.

Omroep Gelderland ARNHEM - Een etherpiraat uit Gelderland moet een bedrag van 45.000 euro betalen. De boete is opgelegd door het Agentschap Telecom dat de zogenoemde geheime zenders opspoort.

Nog nooit is een etherpiraat zo zwaar bestraft. Het agentschap treedt sinds kort strenger op. De piraten hebben geen vergunning voor radio-uitzendingen en ze verstoren het vliegverkeer en de communicatie door hulpdiensten.

--
The boldness of ignorance:
'I have split atoms, but no energy was released'.
Tesla