power kabel wollensak tape recorder (Gezocht)

door OKAZZ @, Dendermonde, België, 31-03-2014, 20:22 (4127 dagen geleden)

ik ben op zoek naar een originele kabel voor mijn " wollensak ts-1550 " tape recorder
hij lijkt een beetje op een zogenaamde wafelijzer stekker maar dan wat kleiner .
[image][image]

power kabel wollensak tape recorder

door soundman2 @, Wouw, 31-03-2014, 21:34 (4127 dagen geleden) @ OKAZZ

ik ben op zoek naar een originele kabel voor mijn " wollensak ts-1550 " tape recorder
hij lijkt een beetje op een zogenaamde wafelijzer stekker maar dan wat kleiner .
[image][image]

Is dat niet even groot als het bekende achtje?
Ik had vroeger een Braun shaver en daar zat ook een dergelijke steker aan, weer net even anders als de huidige netsnoeren.

Soundman2

door OKAZZ @, Dendermonde, België, 01-04-2014, 06:14 (4127 dagen geleden) @ soundman2

deze is ook weer net wat anders , ik heb van die achtjes liggen , verschillende maten ook maar deze maat ( 30 mm ongeveer ) is er niet bij .
ik zou natuurlijk wat kunnen in elkaar steken zodat het werkt maar een originele zou natuurlijk leuker zijn .

door ruudtx @, Utrecht, 01-04-2014, 17:05 (4126 dagen geleden) @ OKAZZ

Ik neem aan dat bekend is dat het toestel allen op 127 V max mag werken. De combinatie met dit voltage en 50 Hz is wel wat vreemd, maar zou kunnen voorkomen in sommmige Zuid-Amerikaanse landen.

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 01-04-2014, 18:56 (4126 dagen geleden) @ ruudtx

De eerste helft van je zin (127V) zette me even op het verkeerde spoor, want dat is juist een spanning die in Nederland en Belgie vroeger tamelijk gebruikelijk was.

105-120V zoals op de recorder staat is inderdaad een zeer vreemde combinatie met 50Hz.

door ruudtx @, Utrecht, 01-04-2014, 19:16 (4126 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Het gaat om een transistor apparaat, ik gok zomaar dat in heel Belgie en NL er toen jaren 60, 220 V 50 Hz was.

Dus de combinatie blijft wat vreemd, maar opeens herinnerde ik me iets over Curacao.
Googlen leert dat daar inderdaad 127 V netspanning is bij 50 Hz. Volgens de info is dat ook zo op Bonaire, Madagascar en in Libie?!?
Een zootje, want op het buureiland van Curacao, Aruba is het echt 127 V bij 60 Hz, ik heb nog een sony TC 200 omgebouwd naar 50 Hz toen we naar NL gingen.

Tja, dat is dus om alle sync motor apparaatjes uit Nederlands ook op C. goed te laten lopen., maar het Amerikaanse spul, veelvuldig aanwezig, doet het weer niet goed.
Ik heb er niet opgelet (was er maar een paar weken) maar op Curacao en Bonaire is de TV echt weer NTSC, 60 Hz raster. Dat MOET gewoon flikkeren bij aldaar veel gebruikt TL licht.

Kortom, deze bandrecorder moet uit Curacao komen, opvallend dat een Amerikaanse fabrikant voor zo'n kleine markt een speciale versie maakte. Nu wel veel geld waard, zou je zeggen.

door Anton van den Oever @, Hazerswoude-dorp, 02-04-2014, 13:46 (4125 dagen geleden) @ OKAZZ

hij lijkt een beetje op een zogenaamde wafelijzer stekker maar dan wat kleiner.

Ik heb een meetinstrument van HP waar een zelfde aansluiting op zit en heb deze wel vaker gezien op apparatuur uit de USA.
Helaas voor je heb ik er maar een.
m.vr.gr.
Anton van den Oever

door Alard ⌂ @, Zevenaar, 02-04-2014, 21:23 (4125 dagen geleden) @ OKAZZ

Misschien heeft Frans Dobbelaar wel zoiets.