schaalverdeling saba radio jaren 70 (Gezocht)
door peter1, 06-10-2014, 19:32 (3940 dagen geleden)
schaalverdeling radio saba stereo meersburg (me-f)naar de filistijnen geholpen, en zoek een andere ! wie heeft er nog eentje liggen.
en wie weet waar die ik die kleine steeklampjes kan krijgen 15mm lang , 5mm dik
deze zijn voor de schaal verlichting.
ben er een beetje ziek van, gebeurde met schoonmaken, het kon niet tegen warm water !
stom, stom ! maar wist het niet !
dus op zoek naar een andere !
dank je wel
peter
schaalverdeling saba radio jaren 70
door Marotick
, Huizen, 06-10-2014, 21:21 (3940 dagen geleden) @ peter1
Is mij ook pas geleden gebeurd. Van iemand op dit forum kreeg ik een foto van zijn radioschaal zodat ik kon zien wat er opstond. Met Photoshop heb ik het helemaal nagemaakt en nu moet het nog op doorschijnend folie geprint worden en dan kan ik het achter het glas plakken. Dat printen op folie kan met sheets van een overhead projector en zijn lastig te vinden, meestal in grote aantallen. Ook moet er geprint worden met een laserprinter.
In jouw geval is het wat moeilijker lijkt me want de letters zijn in het wit en dat is lastig printen lijkt mij.
Helaas bestaat Saba niet meer, is ook door het Franse Thomson kapot gemaakt, dus een magazijn zal er niet meer zijn.
Het wordt hopen dat iemand een niet werkend toestel heeft of het wordt iets zelf maken.
Als je wil kan ik je op de hoogte houden hoe het zelf printen verloopt, daar ga ik mee verder als ik tegen de sheets aanloop.
Jack Marotick
door Maarten Bakker
, Haarlem/Delft, 07-10-2014, 01:14 (3940 dagen geleden) @ Marotick
Gewijzigd door Maarten Bakker, 07-10-2014, 01:22
Zonder Thomson was het SABA helemaal zelfstandig ook wel gelukt om ten onder te gaan, waarschijnlijk nog flink eerder dan dat Thomson zelf uiteindelijk failliet gegaan is. Van de grote Duitse fabrikanten zijn alleen Loewe en Metz nog actief en als buitenbeentje Technisat met afstamming van een grote voorloper die de uitschudpartij van de jaren '80 heeft overleefd door zijn geografische lokatie aan de daarvoor geschikte kant van het ijzeren gordijn. Grundig en Schneider Tuerkheim hebben het nog relatief lang volgehouden. SEL (zelf al een fusieproduct van vele jaren) ook nog tot eind vorige eeuw onder de vleugels van Nokia en daarna nog een aantal jaar vanuit het buitenland (uiteindelijk Finse productie in Noorse handen). De rest was voor die tijd al (lang en breed) failliet of uitverkocht.
door peter1, 07-10-2014, 06:20 (3940 dagen geleden) @ Marotick
ja dank je wel, ik heb een mailtje gestuurd naar jukebox revival voor de schaal lampjes, de schaalverdeling zelf is toch een probleem...en hou me op de hoogte ..als ik over een hele tijd niets vind dan zou zoiets een optie zijn.
op zich is de radio in een meer dat uitstekende staat en dat voor een radio uit 1970. al moet ik zeggen dat ik buizenradios beter vind klinken.
maar ik kon hem niet laten staan voor 17,50 in deze staat.
alleen die schaal verdeling tja das pech hebben en onvoorzichtigheid van mijn kant.
zal me ook nooit meer overkomen
door Marotick
, Huizen, 11-10-2014, 20:01 (3935 dagen geleden) @ peter1
Misschien heb je er wat aan. Ik heb een verslagje gemaakt hoe ik vandaag mijn, weliswaar ronde schaal waarvan de letters er ook afgespoeld waren, weer opnieuw gemaakt heb.
Het resultaat is echt heel goed geworden en is een oplossing voor meer van dit soort problemen. De benodigdheden zijn: computer met een goed teken of foto programma, overheadsheets, laserprinter.
Dit is het geworden.
http://www.philipsradios.nl/forum/index.php?id=22265
Jack