Philips wereldontvanger D2999 (Gezocht)
Goedenavond allemaal. Wie op dit forum heeft een Philips wereldontvanger type D2999 voor mij te koop?
Philips wereldontvanger D2999
Soms helpt een foto:
Ik heb het apparaat niet, maar met plaatje zoekt gemakkelijker. Plaatje is van internet....
--
Met vriendelijke groet,
Leo Snoeren
https://www.rrd.link/ (onder constructie)
leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl
Bedankt Leo !
Zelf heb ik de D2999 ook, het is een erg mooie ontvanger.
Hij is ook al enkele keren besproken op het Forum.
Als je even op Marktplaats zoekt, vind je nog meer plaatjes.
En twee aanbiedingen ook (forse bedragen wel...!).
Inderdaad zeer forse bedragen voor een ontvanger van 30 jaar oud. Toen destijds koste hij 700 Gulden, zijnde ongeveer 330 Euro. En nu na 30 jaar wil men voor wat verouderde techniek 200 a 237 Euro vangen, 60 a 66% van de toenmalige nieuwprijs. Een collectorsitem is het ook niet, meer een hebbedingetje. Ik wacht wel af tot ik wat realistische bedragen voorbij zie komen, en anders maar niet.
Van wat er op Marktplaats aan prijzen staat moet je je niet altijd wat aantrekken. Ik heb vorig jaar een D2999 gekocht van Mp voor 125 euro. Deze was niet helemaal perfect (batterijklepje weg) en ik had het idee dat het wel een beetje een mazzelprijs was toen. Voor een complete is denk ik 150 toch wel een redelijke prijs.
Aanbieders claimen een vaste prijs te hanteren... maar als er niemand reageert is het voor hun ook buigen of barsten.
Ook heb ik een keer een radio gekocht, de verkoper wees op aanbiedingen op internet (eBay en zo) waar het toestel voor 400 euro werd aangeboden. Goed, ik heb gezegd dat ik er 50 voor overhad, alle begrip als hij een koper zou zoeken die er meer voor gaf. Maar die bleek toch niet te vinden.
Je moet wel respect voor de verkoper houden. Een mailtje sturen dat je eventueel geinteresseerd bent als hij bij deze prijs niet verkoopt, kan nooit kwaad.
Ik zal mijn kansen eens gaan wagen Gerard. Mocht ik succes hebben, hoor je het wel !
Het klopt natuurlijk niet dat 700 gulden 30 jaar geleden 330 euro was, immers had men de euro toen nog niet ingevoerd. Dat duurde nog 20 jaar inclusief bijbehorende koerswisselingen. Omrekenen met 1:2,20 kan alleen als het gaat om guldens uit 2002, al was 1:2 ook toen al een beter kloppende koers.
Als ik in http://www.iisg.nl/hpw/calculate-nl.php 700 gulden in 1986 invul, kom ik op 542,50 in 2013.
Neemt niet weg dat bedragen zo ruim boven 100 euro mijnsinziens volstrekt belachelijk zijn voor zo'n ontvanger, hoe goed hij ook is (kon met de top meedoen maar ik meen dat er wel beter was ook). Gerard geeft al aan dat 125 a 150 euro haalbaar moet zijn.
Ik heb er een voor je .Zie je mail.
Maarten.
Maarten, bedankt voor je moeite. Lees mijn E.mail ook maar even.
Hallo,
ik lees nu het bericht pas, maar ik heb er ook nog 1 staan. De radio is nog netjes, alleen het topje van de antenne ontbreekt. De radio speelt goed, alleen het geheugen wordt niet vastgehouden. Daarom de prijs van 60 euro.
Bij interesse hoor ik het wel.
Bedankt Martin, maar ik heb er al een op de kop kunnen tikken.
Nu nog een gebruiksaanwijzing voor mijn D2999. Een originele is niet te bekomen, of het moet zijn dat iemand er een bij de verkoop van een D2999 er bij doet. Weet iemand van u een internetsite waar ik hem kan downloaden ? Een Engelstalige manual heb ik al te pakken. Nu nog een Nederlandse, waar het mij om begonnen is.
Kijk eens hier.
Zoals ik schreef ik heb deze ontvanger zelf en op mijn website staat een korte tekst over de Philips D2999.
Bedankt Gerard !
Belangrijk is dat er 3 penlights in moeten, ook bij gebruik op net.
De frequentiebeperking tot 26,1 MHz is op te heffen, heb ik ergens op Internet gelezen.
In de 27 Mhz wordt door zgn bakkies in FM gezonden, de D9999 heeft alleen AM en SSB detectie.
Maar met flankdetectie is er naar te luisteren.
Als 'ie er nog is wil ik hem wel van je overnemen! Heb je een mail gestuurd.
--
TB-303 <3
Als ik het goed gelezen heb wil je mijn D2999 overnemen.
Bevestig even als dat zo is. Stuur even een mailtje.
Structuur van reacties hier is soms niet overzichtelijk, was gericht aan Martin.
--
TB-303 <3