bewegingsmelder (Computertechniek)

door leo smits † @, 01-01-2015, 18:30 (3454 dagen geleden)

Is het mogelijk dat een bewegingsmelder (buitenlamp)defect raakt door een harde vuurwerk knal. Mijn twee melders werkten tot aan de knal normaal, daarna reageerden ze niet meer. Misschien kan iemand dit uitleggen. Met de beste wensen voor het nieuwe jaar voor alle gebruikers van dit forum. Leo Smits

bewegingsmelder

door soundman2 @, Wouw, 01-01-2015, 19:10 (3454 dagen geleden) @ leo smits †

Is het mogelijk dat een bewegingsmelder (buitenlamp)defect raakt door een harde vuurwerk knal. Mijn twee melders werkten tot aan de knal normaal, daarna reageerden ze niet meer. Misschien kan iemand dit uitleggen. Met de beste wensen voor het nieuwe jaar voor alle gebruikers van dit forum. Leo Smits

Is het de bewegingsmelder, of de (meestal) langwerpige halogeenlampjes. De gloeidraad is minder bestand tegen hevige schokken.

Soundman2

bewegingsmelder

door leo smits † @, 02-01-2015, 21:59 (3453 dagen geleden) @ soundman2

bewegingsmelder, ik zou vanavond de gloeidraad van de halogeenlamp controleren, maar dat was niet nodig beide lampen reageerden weer normaal en het blijkt dus dat ze tijdelijk buiten werking waren,het waarom blijft ondanks dat de lamp weer brandt, toch in het duister. Dank voor het antwoord van Soundman 2 en Freddy.
Leo Smits

bewegingsmelder

door freddy vercruyce, 01-01-2015, 20:58 (3454 dagen geleden) @ leo smits †
Gewijzigd door freddy vercruyce, 01-01-2015, 21:40

Hallo Leo Het zou mij ten zeerste verbazen dat de passief infra rood detector daar door stuk geraakt.Echter een harde knal(lucht verplaatsing schok ) kan wel nefast zijn voor de gloeidraad van de halogeen lampen,zeker als ze zeer heet en daardoor ook broos zijn.Gewoon eens tegen een werf halogeen stoten kan al de breuk betekenen voor de gloeidraad Grt Freddy

powered by my little forum