Philips bandrecorder EL3547 (Aangeboden)
door CarPet, 21-01-2015, 13:15 (3807 dagen geleden)
Heeft er iemand interesse in een Philips Bandrecorder van het type EL3547 uit 1963?
Voor zover ik kan nagaan is hij compleet met kap, lege spoel, microfoon en handleiding. Daarnaast zijn er nog diverse banden beschikbaar met muziek uit de goede oude tijd (zie foto).
Ik heb niet uitgeprobeerd of alle functies nog werken. De spoel draait in ieder geval nog wel.
Philips bandrecorder EL3547
door maarten van dijk , 21-01-2015, 15:03 (3807 dagen geleden) @ CarPet
Beste,
Het is wel verplicht om een verkoopprijs te vermelden.
Nvg, Maarten.
door maarten van dijk , 21-01-2015, 20:12 (3807 dagen geleden) @ maarten van dijk
Gewijzigd door maarten van dijk, 21-01-2015, 20:13
Ik heb enkele maanden geleden 15 euro gegeven voor een werkende EL3547 bandrecorder. Ik wil alleen maar aangeven dat het met name oude bandrecorders tientjes werk is qua opbrengst.Je kunt het misschien nog op Marktplaats proberen.
mvg, Maarten.
door A. Ouwehand , Amersfoort, 21-01-2015, 16:00 (3807 dagen geleden) @ CarPet
Beste,
Ik heb interesse.
Maar wel graag de prijs erbij !
Mvg,
Tony
door CarPet, 21-01-2015, 18:16 (3807 dagen geleden) @ A. Ouwehand
Begrijpelijk maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wat een redelijk bedrag is voor zo'n apparaat.
Wat dacht je van € 50,=?
door A. Ouwehand , Amersfoort, 21-01-2015, 18:29 (3807 dagen geleden) @ CarPet
Gewijzigd door A. Ouwehand, 21-01-2015, 18:31
Sorry.
Veel te hoge prijs.
Heb dan ook geen interesse meer.
Maar zeer waarschijnlijk zal het forum uw bericht gaan verwijderen.
Dit forum is geen bieding site!
Tony
door Fons Vendrik
, Ter Aar, 21-01-2015, 18:36 (3807 dagen geleden) @ CarPet
Wat dacht je van € 50,=?
Als u het zo doet, dan bent u wel bezig dit apparaat per opbod te verkopen.
Groeten van Fons
door Dominic , Breda, 21-01-2015, 21:32 (3807 dagen geleden) @ CarPet
Ik heb verder geen interesse (heb al genoeg van die bakken ) maar de gemiddelde prijs ligt op 30 a 40 euro voor een mooi, compleet EN goed gereviseerd model. (nieuwe snaren, nieuwe rubbers, elektrisch in orde en nagekeken)
Een zoldervondst doet 10 a 20 euro afhankelijk van de staat. Of er spoelen bij zijn is niet interessant voor de prijs. Boekjes etc is wel een pluspunt.
Dominic
door Forumbeheer , Delft / Haarlem, 21-01-2015, 20:36 (3807 dagen geleden) @ CarPet
Graag een vaste vraagprijs vermelden!!
Paul
Forumbeheer
door CarPet, 21-01-2015, 22:44 (3807 dagen geleden) @ Forumbeheer
Laat maar zitten. Dacht dat dit forum et speciaal was voor dit soort "oudjes" maar naar nu blijkt geeft het alleen maar een hoop gedoe. Zal m'n aanbod morgen verwijderen
door Maarten Bakker
, Haarlem/Delft, 21-01-2015, 22:51 (3807 dagen geleden) @ CarPet
Gewijzigd door Maarten Bakker, 21-01-2015, 23:03
Het is logisch dat je niet direct weet wat je voor zoiets kunt vragen. Een volgende keer en/of op andere fora, is een goeie tip om voordat je iets aanbiedt, te vragen wat je er in het algemeen ongeveer voor zou kunnen vangen. Zelfs al zou er dan 1 verkeerd antwoord tussenzitten, als er 2 of 3 mensen antwoorden met ongeveer dezelfde waarde dan weet je dat je een goede richtprijs te pakken hebt die je later bij verkoop kunt hanteren. Ik sluit me aan bij bedragen tussen 10 en 20 euro; de snaren zijn vaak tot kleverige veterdrop vergaan dus ongeacht of de recorder ooit werkend weggezet is, moet hij als opknapper beschouwd worden.
Hoewel de toon van sommige reacties misschien wat te kortaf of zakelijk overkwam, lees ik er niet direct kwaad in. Ook een reactie dat de prijs te hoog is en dat het hier geen veilingsite is, was vast niet kwaad bedoeld. Het is soms makkelijk om uit het oog te verliezen dat niet iedere nieuwkomer of incidentele aanbieder zelf in de hobby bekend is of de forumregels vooraf leest (zeker als je misschien niet bekend bent met fora in het algemeen - dan weet je nu dat als je hier of elders komt er altijd goed aan doet even te kijken wat de gebruiken zijn).
Overigens zitten er veel liefhebbers van specifiek Philips-audioapparatuur op www.mfbfreaks.com dus daar zou je het ook nog kunnen proberen als de advertentie hier weg is voordat je zaken hebt kunnen doen.
door CarPet, 22-01-2015, 11:21 (3807 dagen geleden) @ Forumbeheer
Dit betreft een bandrecorder destijds gekocht door mijn vader. In verband met het eveneens overlijden van mijn moeder moet het huis ontruimd worden en troffen we de bandrecorder aan.
Ik dacht daar eventueel nog iemand een plezier mee te kunnen doen en dat dit een site was waar liefhebbers van dit soort apparaten op kijken. Ik heb er geen verstand van, laat staan dat ik kan bepalen wat een goede vraagprijs zou moeten zijn.
De reacties die ik tot op heden heb gehad, hebben voornamelijk betrekking op de regels van dit forum en geven mij niet de indruk te maken te hebben met liefhebbers van dit soort apparaten.
Excuses derhalve voor het feit dat ik me blijkbaar niet aan de regels heb gehouden. Ik heb geprobeerd mijn aanbod te verwijderen maar ik zie daar geen mogelijkheid toe. Wellicht is dat derhalve voorbehouden aan het forumbeheer.
Ik verzoek u dan ook mijn aanbod te verwijderen.
door Dave , Omg. Leiden, 22-01-2015, 13:36 (3806 dagen geleden) @ CarPet
Gewijzigd door Dave, 22-01-2015, 13:38
Dag Caroline,
Je zegt dat de bandrecorder gekocht werd door je vader in 1963 en je hem nu aangetroffen hebt en niet verder geprobeerd.
Heb je er overigens al eens bij stilgestaan dat je vader misschien behalve muziek ook wel eens jullie (kinder)stemmen kan hebben opgenomen of zelf iets in de microfoon gezegd heeft en zou je het wellicht waardevol vinden om dat terug te horen en te behouden...?!
Je kan dit soort opnamen naderhand digitaliseren op CD of USB-stick zodat het probleemloos behouden blijft.
Groet, Dave.
door Maarten Bakker
, Haarlem/Delft, 22-01-2015, 14:52 (3806 dagen geleden) @ CarPet
Gewijzigd door Maarten Bakker, 22-01-2015, 15:00
Zie ook mijn reactie. Ik maakte eerst zelfs excuses namens anderen, maar dat vond ik achteraf ook wat overdreven, dus riep ik op tot wat meer wederzijds begrip.
Van mensen die te zakelijk of zelfs lomp uit de hoek komen, maar ook van jou. Forumregels zijn er om een forum bruikbaar te houden, anders lopen de liefhebbers ook weg.
Het forumbeheer zal inderdaad het bericht verwijderen indien nodig. Aan de andere kant is het leerzaam voor de 'vaste bewoners' en voor 'gasten' om het te laten staan. Voor bewoners om nog eens herinnerd te worden aan het gezegde "Met de hoed in de hand, kom je door het hele land" en voor gasten om eraan herinnerd te worden dat het niet precies hetzelfde werkt als op Marktplaats.
Het advies dat Dave hierboven geeft, had ik nog niet bij stilgestaan en lijkt me bijzonder waardevol!
Mocht daar geen sprake van zijn, dan heb je in elk geval mijn tip voor een ander forum waar nog een wat grotere doelgroep zit. Daar zitten trouwens ook mensen die het overzetten van banden als hobby hebben, dus ook als er mogelijk herinneringen op staan kan dat een interessante optie zijn.
door Forumbeheer , Delft / Haarlem, 22-01-2015, 20:58 (3806 dagen geleden) @ CarPet
Verwijderen doen wij hier doorgaans niets omdat er mogelijk reacties van andere gebruikers onderstaan. Ik kan wel deze draad sluiten, wat ik hiermee heb gedaan.
Een advies: lees de forumvoorwaarden onder het tabje Informatie eens. Dat kan een hoop ellende voorkomen.
Paul
Forumbeheer